Missä vietätte joulun?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minulla laskettu aika 23.12.joten saa nähdä olenko laitoksella vai saanko viettää joulun kotona muun perheen kanssa.vanhempani tulevat meille jouluksi jos joudun lähtemään sairaalaan.

"vieras"
Käydään anoppilassa syömässä, muuten ollaan kotona. Vuorotellaan miehen porukoiden ja mun porukoiden luona joulut, yks joulu oltu vaan kotona kun oli vauva vasta 6vko:n ikäinen :)

Minä ja mies omissa lapsuudenkodeissamme, ja vauvamme miehen mukana. Minä haluan viettää joulua "omaan tyyliini" ja mies ei, joten sovimme näin. Ensi joulu olemme melko varmasti oman perheemme kesken.

Aattopäivänä varmaan käydään miun äidin luona ja ehkä anoppilassa, joulupäivä ollaan
ehkä kotona.

"buu"
Oishan se kiva tietää ennen aattoa missä sen meinaa viettää. Millä tää taas ratkaistaan. Joluna pitäs saada vaan olla, mutta jostain syystä siitä tulee aina sellasta suorittamista kun pitää olla miljoonassa paikassa. Jos mä saisin päättää ni olisin joka joulun mun porukoilla. Mut puolin ja toisin, jos toinen haluu vanhemmilleen ni sit pitää sen toisenkin vanhemmilla käydä. Sit molemmissa paikoissa pitäs viel syödä, ja ettei liian vaikeeks menis niin yleensä vielä hyvin samaan aikaan. Puol vitsillä jo ehdotin, että mies menee porukoillee ja mä omilleni.

[QUOTE="buu";27698134]Oishan se kiva tietää ennen aattoa missä sen meinaa viettää. Millä tää taas ratkaistaan. Joluna pitäs saada vaan olla, mutta jostain syystä siitä tulee aina sellasta suorittamista kun pitää olla miljoonassa paikassa. Jos mä saisin päättää ni olisin joka joulun mun porukoilla. Mut puolin ja toisin, jos toinen haluu vanhemmilleen ni sit pitää sen toisenkin vanhemmilla käydä. Sit molemmissa paikoissa pitäs viel syödä, ja ettei liian vaikeeks menis niin yleensä vielä hyvin samaan aikaan. Puol vitsillä jo ehdotin, että mies menee porukoillee ja mä omilleni.[/QUOTE]

En ole koskaan onneksi joutunut tuollaisen edes takasin "joka paikassa pitää käydä" -joulun uhriksi. Silloin kun oltiin lasten isän kanssa kimpassa niin muutamana jouluna oltiin sen suvulla ja sitten muina mun vanhemmilla. No joulupäivänä / tapanina saatettiin vaihtaa, mutta ei aina silloinkaan.

Nyt olen lasten kanssa kotona, joulun ydinajaksi mennään tosin taas mun vanhemmille.

Omalla porukalla kotona.
Muksun ekat 2 joulua oltiin kyläilykierteessä, sit muutettiin 500km päähän kaikista, eikä kukaan enää kitise, että etteko tule nyt käymään täällä vai minne menette :kieh:

Intiassa kotona. Suomen reissu tana vuonna tiedossa vasta alkuvuodesta. Aatoksi loihdin ruokia parhaani mukaan, muutamia lahjoja jotka tonttu kaynyt oven taakse jattamassa, joulumusiikka yms. Joulupaivana meidan talonyhtiossa on sitten asukkaiden (valtaosa kristittyja) jarkkaama joulujuhla, eli ulkona musiikkia, paaaaljon ruokaa ja juomaa ja iloisia naamoja. Lapset oottaa kovasti, korvaa vahan Suomi-ikavaa.

"vieras"
[QUOTE="buu";27698134]Oishan se kiva tietää ennen aattoa missä sen meinaa viettää. Millä tää taas ratkaistaan. Joluna pitäs saada vaan olla, mutta jostain syystä siitä tulee aina sellasta suorittamista kun pitää olla miljoonassa paikassa. Jos mä saisin päättää ni olisin joka joulun mun porukoilla. Mut puolin ja toisin, jos toinen haluu vanhemmilleen ni sit pitää sen toisenkin vanhemmilla käydä. Sit molemmissa paikoissa pitäs viel syödä, ja ettei liian vaikeeks menis niin yleensä vielä hyvin samaan aikaan. Puol vitsillä jo ehdotin, että mies menee porukoillee ja mä omilleni.[/QUOTE]

Me ollaan jo vuosia tehty niin, että minä vietän aaton omilla porukoillani ja mies omillaan. Joulupäivänä/tapanina vieraillaan sitten yhdessä molemmilla. Kyllähän se aikoinaan aiheutti kulmien kohottelua että vietämme aaton erillään, mutta se on meidän valinta ja hyvin on toiminut!

Kotona, pelkästään oman perheen kesken. Ei tule vieraita eikä mennä minnekään tänä vuonna. Jätkänkynttilöitä, rantasauna, takkatuli, ruuat, joulupukki, lahjat, uusilla peleillä pelaaminen ja yöpyminen saunatuvassa, siitä on meidän joulu tehty. Ihanaa! Ei voisi enää rennommin mennä!

Yhteistyössä