missä vaiheessa teillä napa "pullahti ulos"

tuossahan tuo mun kysymys jo oli, tahtosin siis tietää miten muilla:)
ku mua jotenki hirvittää ku mulla on menossa VASTA rv 16+1 ja nyt jo napa pullottaa silleen, että ihan just pullahtaa kokonaan ulos. ennen raskautta olin ihan normaalipainoinen ja nytten mahakin jo näkyy ihan selvästi!

tottakai tajuan että se on tietenki henkiökohtasta että millon tuo tapahtuu, mutta
joteni aina kuvittelin että se tapahtuu vasta just ennen synnytystä:D

Eikä kaikille ollenkaan :) Mulla oli tajuton maha ja jonkin verran ylipainoa, mutta ei se sieltä ulos asti tullut ollenkaan. Mutta älä sinä kauhistu vaikka sinulla tulisikin :D. Mutta niin, voi se sillä tavalla vähän pullottaa ja tuntua että tulisi ilman että tulee kuitenkaan :LOL:

Massuasukas kasvaa nyt viikolla 20 ja napa pullahti taas tosi ajoissa niin kuin esikoiseltakin eli joskus 17-18 viikon tienoilla.Kyselin siitä neuvolassa ja epäilivät napatyrän alkua. Pitää kuulema tarkkailla. Ekan synnytyksen jälkeen palas kyllä ennalleen.

Mulla yksi raskaus takana ja napa pullahti jo tosi aikaisessa vaiheessa, muistaakseni vkon 18 tietämillä. Neuvolassa sanoivat kanssa tuosta napatyrästä ja kehottivat tarkkailemaan, ja töihin (ohjaan jumppaa) antoivat vinkiksi laittamaan esim. ihoteippiä suojaamaan. Ei kyllä häirinnyt menoa missään vaiheessa, oli vaan hassun näköistä kun esim. yskiessä se pullisti oikein kunnolla ulospäin. Teippiä pidin aina kun oli fyysistä rasitusta tiedossa, vaikka toki sitä raskaana ollessa tuli muutenkin otettua vähän rauhallisemmin. Nyt synnytyksestä 6kk takana ja tuossahan se napa vielä söpösti pikkuisen pullottaa, mutta eipä tuo haittaa!

Yhteistyössä