missä vaiheessa teidän vauvat on siirtyneet sisälle nukkumaan

päikkäreitä? vai oletteko nukuttaneet ulkona ylipäänsäkään? mietin täällä, kun olisi varmaan aika siirtyä vaunuista rattaisiin, että vieläkö vauva suostuu nukkumaan ulkona vai pitäisikö yrittää nukuttaa päikkäreille sisällä. tähän asti ei ole sisällä suostunut nukkumaan
 
Esikoinen oli 1v4kk ja kuopus 2v3kk, joten ei ihan enää vauvoja olleet. Kummassakin on puolensa. Rattaissa on helppo ottaa mukaan, jos lähdetään vaikka kylään iltapäivällä ja meillä isompi lapsi sai leikkiä rauhassa sisällä kun pikkuveikka nukku aina pihalla tai sitten voitiin olla myös ulkona esikoisen kanssa ja kuopus nuku ulkona ja oli helppo käydä katsomassa välillä miten menee ja häläri oli mukana mulla koko ajan.

Sisälle nukuttaminen voi olla vaikeampaa joillakin lapsilla, toisilla taas ei. Voihan sitä kokeilla, ei lapsi mene siitä pilalle jos kokeilee eikä se onnistukaan. Meillä kyllä esikoisen sisällä nukuttaminen onnistu heti helpommin, kun se tehtii aikasemmin kuin kuopuksella.
 
Aku
Meiän "vauva" oli reilu 1,5v. Ja siksi aloin totuttaa sisällä nukkumiseen kun meni tarhaan.Muuten ois varmaan nukkunu vielä jonkin aikaa.

Kuopus on nyt 5kk ja alottaa tarhan about kun tulee 1v. täyteen.Täytyy kattella miten sit siellä ja monetko unet nukkuu vielä sillon.jos aamuunet viel sais nukkuu vaunuissa.
 
Meillä on nukuttu päiväunet tähän asti vain vaunuissa tai sisällä siten, että äiti tai isi nukkuu vieressä. Nyt ensimmäinen viikko menossa, kun typy on nukahtanut päikkäreille omaan sänkyyn ja onkin nukkunut yllättäin pitempiä päikkäreitä kuin vaunuissa! Aikaisemmin nimittäin oli niin, että jos nukahti esim. meidän sängylle viereen, niin heräs aina puolen tunnin päästä, jos ei ei ollutkaan ketään vieressä. Mutta nyt siis ikää 11,5kk ja tälläinen etappi saavutettu :) Ehkä se auttoi asiaa, kun muutama viikko meni niin, että nukutin viereeni sängylle ja makoilin siinä itsekin ja aina taputtelin pepusta, jos meinas heräillä puolen tunnin päästä. Siitä varmaan tottui paremmin sisällä nukkumiseen.
 
Meilläkin tyttö on nukkunut pääsääntöisesti aina ulkona. Nyt alan opettamaan sisälle päikkäreille. Ihan nätisti nukahtaa onneksi sisällekin itsekseen omaan sänkyynsä. Mä aloin pelkäämään sitä, et tyttö putoaa rattaista. :snotty: :LOL: Se melkein jo kävelee ja tuntuu että rattaat on vähän ahtaatkin sille nukkua... Ja kovasti odotan että lumet sulaa niin päästäisiin yksien päikkäreitten rytmiin... :) Niin, tyttö on kohta 11kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Meiän "vauva" oli reilu 1,5v. Ja siksi aloin totuttaa sisällä nukkumiseen kun meni tarhaan.Muuten ois varmaan nukkunu vielä jonkin aikaa.

Kuopus on nyt 5kk ja alottaa tarhan about kun tulee 1v. täyteen.Täytyy kattella miten sit siellä ja monetko unet nukkuu vielä sillon.jos aamuunet viel sais nukkuu vaunuissa.
meillä meni tyttö vuoden vanhana päiväkotiin ja oli tottunut nukkumaan vaunuissa päiväunet. Tämä normaali rytmi jatkui myös päiväkodissa, sai nukkua kahdet päiväunensa ulkona vaunuissa.
 
Mä oon miettinyt tätä kans. Meillä tyttö on nyt 8kk ja nukkuu kahdet päikkärinsä ulkona. Osaa nukahtaa kyllä omaan sänkyyn, mutta puoli tuntia-45min maksimissaan nukkuu siellä. Päivän ekat päikkärit ei tuon kauempaa kestäkään että sinänsä olisi sama nukuttaa ne sisällä. Valjailla oon jo nyt laittanyt rattaisiin kiinni vaikka ei juuri liikukaan.
 

Yhteistyössä