Missä vaiheessa raskautta siirryit äitiysvaatteisiin?

  • Viestiketjun aloittaja ei mikään pallomaha
  • Ensimmäinen viesti
ei mikään pallomaha
Tai jos et äitiysvaatteita käyttänyt/käytä niin miten pitkään mahduit ennen raskautta käyttämiisin vaatteisiin?
Mulla nyt 15. viikko menossa ja ihan kevyesti menee vanhat farkut jalkaan, vyötä saa vaan kuroa kiinni vaikken ole edes laihtunut jos vaakaa katsotaan...
 
"Vieras"
Tämä riippuu paljolti myös siitä minkälaisia vaatteita käyttää. Matala vyötäröiset farkut menee pitkään, mutta jakkupuku alkaa ahdistaa nopeammin. Itse käytän paljon mekkoja ja väliä tunikoita leggingsien kanssa, joten ei minun tarvinnut ostaa äitiysvaatteita missään vaiheessa. Lakimiesystäväni taas joutui uusimaan koko garderobinsa jo viikolla 9.
 
va
rv 8 :D
Niin jäätävä turvotus mahan alueella että pakko oli vaihtaa mammavaatteisiin. Maha pompsahti näkyviin heti plussan jälkeen.

Nyt menossa rv32 ja masu jatkaa kasvuaan. Kiloja tullut 7 lisää. Esikoisesta niitä oli tässä vaiheessa tullut jo 15 :O
 
miten haluaa
Äitiysfarkkuihin siirryin joskus 15. viikon tietämillä.

Paitoihin äitiyslomalla. Töissä menin ihan normitrikoopaidoilla (ja neuletakki päällä). Äitiyslomalla pidin muutamaa hellepaitaa äitiysmallistosta. Näitä pidin myös heti synnytyksen jälkeen. Synnytin keskikesällä ja oli kuuma kesä.
 
kolmannen odottaja
Mulla on yhdet ainoat matalavyötäröiset farkut, jotka sopivat vieläkin, viikolla 22, ja käytän lähinnä niitä ja pitkiä paitoja. Äitiyshousut on vielä liian isot eivätkä pysy jalassa. Maha pullahti nyt aiemmin esiin, 1. trimesterin lopussa.
 
Alusta loppuun asti suurin osa päälläolleista vaatteista taisivat olla ihan normaalivaatteita. Muutama äitiysvaate oli, lähinnä housuja. Ne otin käyttöön siinä vaiheessa, kun viimeisetkään normaalihousut eivät enää menneet jalkaan joskus rv 25-30 kieppeillä :)
 
ei mikään pallomaha
Alusta loppuun asti suurin osa päälläolleista vaatteista taisivat olla ihan normaalivaatteita. Muutama äitiysvaate oli, lähinnä housuja. Ne otin käyttöön siinä vaiheessa, kun viimeisetkään normaalihousut eivät enää menneet jalkaan joskus rv 25-30 kieppeillä :)
Ja mie oon aatellut että oon jotenkin epänormaali kun nuo ihan normikorkuisella vyötäröllä varustetut farkut mahtuu mulle vieläkin :D
 
äiti vaan
Itse käytin normivaatteita koko raskausajan. Yritin kyllä hankkia äitiyshousuja, mutta olivat niin epämukavia, että päädyin käyttämään tästä syystä normivaatteita. Ostin loppuvaiheessa kokoa suuremmat farkut, mutta muutoin ei tarvinnut vaatteisiin investoida. Farkkujen kanssa käytin BeBandia, niin housut sai jätettyä auki, mutta silti tuntui mukavalta. :)
 
blopblop
Ensimmäisessä raskaudessa minä ostin puolessa välissä yhdet äitiyshousut, että mahtui töihin siistimmät housut päälle. Vapaa-ajan kuljin farkuissani tai legginseissä hameen/tunikan kanssa, riitti kun osti yhtä kokoa isommat. Masu tuli silloin vähän näkyviin vasta rv.20 tienoolla mutta ei kukaan huomannut mun olevan raskaana edes töissä ennen kun kerroin jääväni äitiyslomalle, päivää ennen äippäloman alkua :LOL:

Tässä toisessa raskaudessa ei voisi kuvitellakaan päälle muita kuin äitiyshousuja, siksi että farkkuni ovat malliltaan aivan erilaisia kuin vuosia sitten. Painoa on laskenut ja maha kasvanut näkyviin jo rv.15 tienoolla. Nyt rv.18+0 ja kaappi täynnä pitkähelmaisia toppeja, muutamat erilaiset äitiyshousut (siistit housut, farkut sekä pillihousut) ja tunikoita :)
 
no tuota
No mä hankin ekat äitiysvaatteeni vasta kuudennessa raskaudessa: sitä ennen menin omilla vaatteillani :)

Tässä kahdeksannessa kävi niin, että aluksi oli maha niin turvonnut että käytin ihan alussa äitiyshousuja, jotka oli lempeämpiä vatsan seudulle (vään oli löysät mutta...) , nyt menee sekä omat että ätiyshousut, riippuu vähän mallista ja olen jo yli 30 vkoa :D
 
Day
Nyt menossa rv 34 ja aikalailla omissa vaatteissa kuljen vieläkin. On mulla yhet mammafarkut, joita käytin pakkasilla kun sai hyvin pysymään sukkikset alla. Mutta omat farkut tuntuu mukavimmalta. :D Yks mammaneule on mitä käytän sekä kauluspaita, jota käytin töissä.
 
"misty"
No mä oon kyllä jo ekassa raskaudessa joutunu aikasin siirtymään äitiysvaatteisiin tai vaihtaan joustavampaa vaatetta päälle, varmaan jo rv10. Lyhyt kun oon ja kohtu kallistunut eteenpäin niin raskaus näkyykin todella aikaisin ja näytän jo reilusti ennen loppua että oisin viimesilläni, siis jo joskus puolenvälin jälkeen. Kiloja ekasta tuli 8. Muissa sama juttu. Harmittaa etten pysty piilotelemaan mahaa kovin kauaa, joutuu välttelemään kyläreissuja jos ei kovin aikasin halua kertoa.
 
Heti. Rv 15+2 tänään ja kävin just neuvolassa. Sf-mitta on huikeat 21 cm ja kohtu on jo yli navan korkeuden. Ihan vaan tiedoksi, että moinen ei syömällä onnistu. Kaksi ultraa takana ja ei siellä pitäs olla kuin yksi vauva. Tosin on noita raskauksia ollut useampia ennestään, kai se kohtu vähän lössähtänyt. Kiloja ei juurikaan ole tullut. Mutta vaatteisiin ei mahdu kun kaikki valahtanut yhteen kohtaan tohon alavatsalle.
 
nvei
Ekan kohdalla siirryin mammavaatteisiin varmaan jossain rv 30 paikkeilla. Mä olen pitkä ja pitkäselkäinen, joten vauva mahtunut aika hyvin ja näkymättömästi minuun. Sen sijaan kakkosen ja kolmosen kohdalla siirryin mammavaatteisiin jo joskus rv 16 tienoilla. Kiloja mulle ei koskaan ole raskauksien aikana tullut enempää kuin max. 7 (olen normaalipainoinen, lähempänä hoikkaa), eli siitä ei ole kyse. Kohdun asento on tuntunut jäljemmissä raskauksista erilaiselta, mutta en tiedä. Voihan se olla, että olen vaan löystynyt...:D
 
En missään vaiheessa. Ensimmäisessä raskaudessa olin viimeisilläni koko talven joten selvisin sukkahousuilla ja villapaidoilla, nyt olen rv 14 eikä vatsaa ole ollenkaan ja kesällä pääsen käyttämään vain mekkoja :)
 
"vieras"
[QUOTE="misty";28053028]No mä oon kyllä jo ekassa raskaudessa joutunu aikasin siirtymään äitiysvaatteisiin tai vaihtaan joustavampaa vaatetta päälle, varmaan jo rv10. Lyhyt kun oon ja kohtu kallistunut eteenpäin niin raskaus näkyykin todella aikaisin ja näytän jo reilusti ennen loppua että oisin viimesilläni, siis jo joskus puolenvälin jälkeen. Kiloja ekasta tuli 8. Muissa sama juttu. Harmittaa etten pysty piilotelemaan mahaa kovin kauaa, joutuu välttelemään kyläreissuja jos ei kovin aikasin halua kertoa.[/QUOTE]

Tuo kohdun suunta vaikuttaa muuten tosi paljon vatsan pullahtamiseen. Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja vatsa tuli näkyviin tosi myöhään. Työsopimus loppui kuin olin viikolla 18 eikä kukaan arvannut minun olevan raskaana. Seuraavassa työpaikassa sain kuulla laiskottelusta, kun en viikolla 27 suostunut nostamaan 14 kilon koekappaleita itse koepöydälle (pomo tiesi raskaudestani ja hän itse ehdottomasti kielsi nostamasta). Raskauspäättyi kiireelliseen sectioon ja ilmeissti kohtu ol työnnetty eritavalla takaisin, sillä toisessa raskaudessa kohdun todettiin olevan kovasti eteenpäin kallellaan ja vatsa pompahti näkyville jo ihan alkuraskaudesta. Turvotustakin oli, mutta kyllä sellainen kova pallukka näkyi ja tuntui vatsan läpi hyvin nopeasti.
 
En käyttänyt äitiysvaatteita lainkaan, loppuraskaudesta oli kesä ja käytin joustavavyötäröisiä hameita ja mun äidin isoja capri-legginssejä, muutaman paidan ostin kokoa isompana ja venyvää matskua nekin. Masutuubi kyllä oli, jolla olis voinu paikata tavispaidan alta pilkottavan mahan, mut en sitäkään käyttänyt, lasketaanko se äitiysvaatteeksi? :D
 
bliiblaahhh
olen kokoa 34 ja siis farkut/hupparit/mekot mahtu hyvin koko raskauden ajan, äitiyspaitoja ostin muutaman ja käytin niitä ko olin 7-9kuulla raskaana. kyl normipaidatkin olis päälle mahtuneet mut jäi hieman lyhyiksi :D
 

Yhteistyössä