missä uskonnolisessa lahkossa antaisit lapsesi käydä?

• Viestiketjun aloittaja annanko luvan vai en
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
kàydà lahkossa.... hoono soomi

No, myönnetään, mutta puolustuksekseni on mainittava, että vastasin vain kirjaimellisesti otsikon kysymykseen.
niin, tuo kommenttini olikin ap:lle, ja meillà (sulla ja mulla) on oikeesti hoono soomi (no ei ole!!! )

Ahaa, okei. Suomenkieleni on kyllä köyhtynyt, mutten myönnä, että sitä ihan 'hoonoksi suomeksi' voisi kutsua...

ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
lisäksi nämä niin kutsutut "oikeauskoiset" jehovat, väittävät että eivät hyväksy homoutta jne, mutta tiedän yhden transseksuaalin joka on edelleen jehova, sen sijaan toinen samanlainen erotettiin.
Tiedän naisen, joka oli töissä lakitoimistossa. Löysi sieltä papereita joista kävi ilmi että erästä jehovaa syytettiin lapsen hyväksikäytöstä. Tätä ei koskaan erotettu.
Jehovat suojelee pedofiileja se on fakta.
Eikö sulla ole mitään muuta tekemistä kuin mustamaalata Jehovan todistajia?
Mä en halua kuulla noita sun FAKTOJA kun sulla ei ole niitä.
Mulle tulee pahamieli kun syydät suustasi valheita :(Mee pois
ai valheita?
Ikävää tuottaa pettymys, totta puhun.

Mutta siinä olet oikeassa, itse nämä pitää kokea, ethän muuten niitä usko...
Jokaisessa uskonnossa on näitä "mustia lampaita". Ikävää jos sulla on näin huonoja kokemuksia. :( Tiedän paljon erotettuja ja eronneita, jotka ei silti ole noin katkeroituneita kuin sä ja alkaneet luopioiksi parjaamaan entisiä uskontovereitaan. Ihmisiä me ollaan vaan kaikki, eikä kukaan ole täydellinen, vaikka tunnen sellaisiakin uskovia jotka kuvittelevat sellaisia olevansa ;) Mulla on kuitenkin vaan hyviä kokemuksia JT:stä enkä aio kompastua yksilöihin. Kokonaisuutena JT on kuitenkin mulle se paras uskonto ja rikastuttaa mun elämää ja antaa elämälle sisältöä ja toivoa paremmasta maailmasta.

lisäksi nämä niin kutsutut "oikeauskoiset" jehovat, väittävät että eivät hyväksy homoutta jne, mutta tiedän yhden transseksuaalin joka on edelleen jehova, sen sijaan toinen samanlainen erotettiin.
Tiedän naisen, joka oli töissä lakitoimistossa. Löysi sieltä papereita joista kävi ilmi että erästä jehovaa syytettiin lapsen hyväksikäytöstä. Tätä ei koskaan erotettu.
Jehovat suojelee pedofiileja se on fakta.
Eikö sulla ole mitään muuta tekemistä kuin mustamaalata Jehovan todistajia?
Mä en halua kuulla noita sun FAKTOJA kun sulla ei ole niitä.
Mulle tulee pahamieli kun syydät suustasi valheita :(Mee pois
ai valheita?
Ikävää tuottaa pettymys, totta puhun.

Mutta siinä olet oikeassa, itse nämä pitää kokea, ethän muuten niitä usko...
Jokaisessa uskonnossa on näitä "mustia lampaita". Ikävää jos sulla on näin huonoja kokemuksia. :( Tiedän paljon erotettuja ja eronneita, jotka ei silti ole noin katkeroituneita kuin sä ja alkaneet luopioiksi parjaamaan entisiä uskontovereitaan. Ihmisiä me ollaan vaan kaikki, eikä kukaan ole täydellinen, vaikka tunnen sellaisiakin uskovia jotka kuvittelevat sellaisia olevansa ;) Mulla on kuitenkin vaan hyviä kokemuksia JT:stä enkä aio kompastua yksilöihin. Kokonaisuutena JT on kuitenkin mulle se paras uskonto ja rikastuttaa mun elämää ja antaa elämälle sisältöä ja toivoa paremmasta maailmasta.
paremmasta maailmasta?ettehän te pääse ees taivaaseen ku sinne o valittu jo ne 144 tuhatta....?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin...:
Mites Scientologyt?
Mitä skientologeista? Ei heillä ole uskonnon asemaa Suomessa.. Onneksi.

Eikös Scientologit ole LAHKO sen sanan oikeassa merkityksessä. Muilla uskonnoilla on kuitenkin hyväksytty laillinen asema Suomessa.
Kyllä. Hyvä vain, ettei skientologialle ole annettu laillista asemaa.

ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
paremmasta maailmasta?ettehän te pääse ees taivaaseen ku sinne o valittu jo ne 144 tuhatta....?

Niinhän se raamattu sanoo. Ja isä meidän rukous: " Tapahtukoon sinun tahtosi niin taivaissa kuin MAAN päällä" Sitä Jumalan valtakuntaahan siinä isä meidän rukouksessa rukoillaan. Ja Jumalan valtakunta on raamatun teema. Jokaisella kirjalla on oma teema.

en muihin kuin ortodoksien ja ev.luttien rientoihin.. jos hellareiden seuraan tahtoo niin käyn itse tsekkaamas millasta meininkiä.

ja vielä tähän JT- keskusteluun.. jehovantodistajien raamattua ei ole ihan samanlainen kuin valtionkirkon tunnustama. siellä on erilaisia käännöksiä mitkä sitten saa asiat kuulostamaan eriltä.

mutta ei missää nimessä mormonien eikä JT:n seurueeseen.

Jehovantodistajat ja seurakunnan " aito rakkaus".. ei voida puhua edes samassa lauseessa.

Vapaaseurakunnassa, Jehovan todistajien parissa, tai no ihan missä vain haluaa. Olen itsekin etsinyt polkuani krishna-tyyppien luennoilta lähtien, joten sallin saman lapselleni. Tosin tuskimpa lupaani kysyisi, jos jossain tosissaan haluaisi käydä.

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja laa laa:
Helluntalaiset eivät kuulu ns. lahkoihin, vaan on kristittyjä. Itse olen helluntalaisiin muutama vuosi sitten liittynyt. Ei kai lastansa estääkkään voisi, haluan antaa lapsilleni vapauden valita oman uskonsa, mutta toki toivon että he haluavat pysyä kristittyinä.
no onhan ne kristillisetkin puljut lahkoja! :eek: siis valtauskonnosta irrottautunut liike eli lahko. mutta ei se nimitys tässä nyt ollut pointti, vaan se että mihin ääriliikkeisiin laskisit lapsesi valvomatta?
samaa mieltä minäkin. ihan samallai lahkoja kuin mikä tahansa muukin uskonto.
mä en laskis mihinkään ilman että mä olisin mukana.

vieras
Naurattaa aivan tää jatkuva Jehovan todistajien haukkuminen... yx fakta on se,että JT ei oo eronnut kirkosta eikä oo koskaan kirkkoon kuulunutkaan toisin kuin kaikki muut pikku kuppikunnat/lahkot. Raamattu kuvailee selvästi OIKEAN uskonnon ja mistä sen tunnistaa: HYVÄ PUU TUOTTAA HYVÄÄ HEDELMÄÄ,huono huonoa! Ite en tunne yhtäkään JT joka olis ns. huono,mut samaa en voi sanoa muista uskonnoista. muista löytyy niitä "huonoja",kiihkoilijoita ja uskollaan leuhkivia tyyppejä lisäks kauheita suorituspaineita. JT ei vaadi mitään,kaikki tulee Raamatusta mm. ovelta ovelle julistustyö on kirjaimellisesti Raamatusta!Kauheesti haukutaan ja vääristellään kyseistä uskontoa ja niinhän se Raamattukin opettaa et tosiuskonto on haukuttu ja valtaosan ihmisten silmissä väärä. Kaikki merkit viittaa yhä enempi siihen et uskon JT oppiin aina vaan enempi. JA mitä tulee noihin demoni juttuihin niin ei takuulla ole kukaan JT sanonut noin että demoni turmeli emännän kasvot! Demonit pysyy loitolla tosiuskovista,joten toi on naurettava väite ja luulen et perätön. toki paljonhan on valheita ja todistajia syytetään,haukutaan ja kapinoidaan vastaan,mut ihan niinku Raamattu kertoo kaikki käy toteen.

Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
eiks Suomessa helluntaiseurakunta ole tavallaan erillään evlutista, kun eiät tunnusta samalla tavalla kastetta, toisin kuin nää herätysliikkeet: lestadiolaisuus, rukoilevaisuus, herännäisyys, evankeinen herätysliike ja viidesläisyys..
Tunnustavat aikuiskasteen, mutta ei lapsikastetta. Raamattukaan ei opeta kuin aikuiskasteen. Se kohta mikä ristiäisissä yleensä luetaan, ei liity lasten kastamiseen millään lailla. Siinä Jeesus siunasi lapsia.
Eli onko siis niin, että helluntalaiset eivät liitä pieniä lapsiaan seurakuntaan vaan antavat heidän tehdä itse valintansa, kun asioista jotain ymmärtävät?

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
eiks Suomessa helluntaiseurakunta ole tavallaan erillään evlutista, kun eiät tunnusta samalla tavalla kastetta, toisin kuin nää herätysliikkeet: lestadiolaisuus, rukoilevaisuus, herännäisyys, evankeinen herätysliike ja viidesläisyys..
Tunnustavat aikuiskasteen, mutta ei lapsikastetta. Raamattukaan ei opeta kuin aikuiskasteen. Se kohta mikä ristiäisissä yleensä luetaan, ei liity lasten kastamiseen millään lailla. Siinä Jeesus siunasi lapsia.
Eli onko siis niin, että helluntalaiset eivät liitä pieniä lapsiaan seurakuntaan vaan antavat heidän tehdä itse valintansa, kun asioista jotain ymmärtävät?
Joo, mä oon mennyt itse kasteelle jotain 14 vuotiaana ja samalla liitetään seurakuntaan. Siis ihan itse pitää haluta mennä, ainakin multa kysyttiin, että onko joku käskenyt tai haluanko kavereiden takia vai miksi haluan. Mä en edes ilmottanut siitä vanhemmille, ku edellisenä päivänä.

pakko selventää tuota LAHKO-sanaa,että lahkohan tarkoittaa suljettua yhteisöä joka kuvittelee olevansa ainoa oikea.Tällaisia ovat esim mormonit,jehovan todistajat ja lestadiolaiset.He uskovat,että ovat ainoita jotka pääsevät taivaaseen.Helluntailaiset,vapaakirkkolaiset,viidesläiset ym eivät ole lahkoja,koska niissä ei uskota että he ovat ainoa oikea uskonnollinen liike.esim helluntailaiset uskovat,että kaikki Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen,ei pelkästään helluntailaiset.
Jos oikea määritelmä olisi tämä, niin myös juutalaisuus olisi lahko.

v
Niin kauan kuin lapsi on alaikäinen ja asuu kotonaan, niin hän on vanhempien määräysvallan alainen. Joten alaikäisenä en laskisi minnekään muualle kuin sinne missä itsekin käyn. Sen jälkeen hän on vapaa tekemään itse päätöksensä.

vieras
pakko selventää tuota LAHKO-sanaa,että lahkohan tarkoittaa suljettua yhteisöä joka kuvittelee olevansa ainoa oikea.Tällaisia ovat esim mormonit,jehovan todistajat ja lestadiolaiset.He uskovat,että ovat ainoita jotka pääsevät taivaaseen.Helluntailaiset,vapaakirkkolaiset,viidesläiset ym eivät ole lahkoja,koska niissä ei uskota että he ovat ainoa oikea uskonnollinen liike.esim helluntailaiset uskovat,että kaikki Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen,ei pelkästään helluntailaiset.
mitä tarkoittaa SULJETTU YHTEISÖ??

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Niin kauan kuin lapsi on alaikäinen ja asuu kotonaan, niin hän on vanhempien määräysvallan alainen. Joten alaikäisenä en laskisi minnekään muualle kuin sinne missä itsekin käyn. Sen jälkeen hän on vapaa tekemään itse päätöksensä.
Mutta se menee myös niin päin, että sinä et voi vasten lapsen tahtoa liittää häntä mihinkään sukontoon, kun hän on täyttänyt 12 vuotta.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suljettu yhteisö kai tarkottaa, ettei siihen pääse ulkopuoliset ja että salaillaan jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joo, mä oon mennyt itse kasteelle jotain 14 vuotiaana ja samalla liitetään seurakuntaan. Siis ihan itse pitää haluta mennä, ainakin multa kysyttiin, että onko joku käskenyt tai haluanko kavereiden takia vai miksi haluan. Mä en edes ilmottanut siitä vanhemmille, ku edellisenä päivänä.
Tää on hyvä. Mun mielestä luterilaisuudessa on varmaan kauheinta se, että ymmärtämätön, viaton ja puolustuskyvytön (ts. ei osaa ilmaista itseään eikä ole kokemuksia) liitetään seurakuntaan. Uskon pitää lähteä ihmisestä itsestään, kukaan ulkopuolinen ei saisi siitä päättää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suljettu yhteisö kai tarkottaa, ettei siihen pääse ulkopuoliset ja että salaillaan jotain.
Ja miten sillon lestadiolaiset täyttävät nämä tuntomerkit??

Yhteistyössä