Missä ruoissa käytät liemikuutioita?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä taidan käyttää niitä liikaa eli lähes jokaisessa ruoassa on jotain liemikuutiota: kastikkeissa, keitoissa ja padoissa. Nyt alkaa "vieroitus" kuutioista =) Missä te muut niitä käytätte ja kuinka paljon suurin piirtein?

mie
Pikapastaan laitan sen johon tulee pasta, ruokakerma, kana/tonnikala ja liemikuutio ja sipulia. Mutta suolaa on kyllä vissiin aika paljon että max kerran viikossa tulee käytettyä (ja puolikas riittää vallan hyvin).

Aika monessa. Sillä tulee ohra-riisisekoituksestakin aivan kielen mennessään vievää! :p

Ihana maustaa sillä myös lihat, jotka laitan uuniin muhimaan. :p :p

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mutru:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee kahdelle:
Käytän ainoastaan natriumglutamaatittomia kuutioita ja niitäkin tosi harvoin, vain keitoissa ja joissakin kastikkeissa.
minkä nimistä se on? mitä kantsii ostaa?
Esim. Maggilla ja Knorrilla on. Niissä paketeissa lukee isolla "ei sisällä natriumglutamaattia" tms.

Mun mielestä parhaita on Reformin luomukuutiot. Tosi hyviä. Olen ostanut Ruohonjuuresta.

mutru
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mutru:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee kahdelle:
Käytän ainoastaan natriumglutamaatittomia kuutioita ja niitäkin tosi harvoin, vain keitoissa ja joissakin kastikkeissa.
minkä nimistä se on? mitä kantsii ostaa?
Esim. Maggilla ja Knorrilla on. Niissä paketeissa lukee isolla "ei sisällä natriumglutamaattia" tms.

Mun mielestä parhaita on Reformin luomukuutiot. Tosi hyviä. Olen ostanut Ruohonjuuresta.
kiitos tiedosta!

Makaroonilaatikon teen lihaliemeen, en munamaitoon. Ja bolognesekastikkeeseen laitan puolikkaan sekaan. Mies laittaa ruskeaan kastikkeeseen, ja jos on kiire tehdä keitto niin sitten siihen, muuten yritän saada maun runsaalla maustamisella ja hauduttamisella.

Yhteistyössä