Missä pakkasasteessa koira sisälle??

Koiralla on lämmin koppi (ei lämmitetty), eli lämpöeristetty koppi ilmastoinnilla ja tuulikaapilla.
Nyt ulkona on pakkasta -8C. Koira tarkenee siellä vielä hyvin (sakemanni).
Missä asteessa "vanhan luita alkaa kolottamaan", itse meinaan että jos - 15C menee, otetaan sisälle....
 
hulina
Alkuperäinen kirjoittaja hulina:
riippuu kyllä koirasta,sakemanni on kyllä lyhyt turkkinen ei mun mielestä tarkoitettu ulkokoiraksi.
paljon kopissa on lämmintä?
onko koira vanha vai nuori?
lisäys mulla on pyrre pidän -15 rajana vaikka tarkenisi -20 pakkasessakin
 
JenPen
Sakemanni ei kyllä mikään ulkokoira, mielestäni sisälle kun pakkanen tulee... Öisin siis. Onko teillä muuten koiran kopissa luukku tms.? Et se lämpö kans pysyis siellä kopissa.
 
Kyllä sakemannilla on kunnon alusvilla eli tarkenee pakkasella hyvinkin. Meidän saku on 6v ja lievästi nivelvikainen. Kopiss ei ole mittaria nyt, mutta olen joskus mitannut selkeän lämpötilaeron tyyliin ulkona +2C, kopissa +8 C.
Mietin tässä pitäiskö pappa ottaa sisälle kuitenkin jo kun yli 10C pakkasta...?
 
JenPen
Onhan sillä alusvilla, mut ei mikään varsinainen ulkokoira kuitenkaan. Eikä se pakkaseen kuole, mutta en kyllä ite pitäis sakemanni öitä ulkona jos pakkasta. Päivällä pärjääkin paremmin, kun on enemmän liikkeessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hulina:
voisi olla parempi ottaa sisälle yöksi kun on nivelvaivaa.........kopissa on kuiteskin pakkasta
näin. ilman muuta sisälle. omat nivelvaivat kärsivät suunnattomasti kylmästä. saati sitten koiran, joka kyhjöttää koko yön pakkasessa ulkona!
 
koirien omistaja
Otse en sakemannejani ja tuota yhtä sekarotuista pidä yötä ulkona periaatteestakaan jos menee alle nollan lämmöt, en itsekään siellä viihtyisi.
Päivät ovat ulkona kunnes pakkanen menee yli -15 asteen, tällöin en pidä ulkona koiria muuta kun pikaisesti sen verran että asiansa hoitavat/lenkillä käydään.
Meillä myös lämpöeristetty koppi (suuri sellainen) jossa makaa kolme koiraa yhtäaikaa päivisin niin hyvin tarkenevat, on huomattavasti lämpimämpi kuin ulkopuolella, kuitenkin ovat niin aktiivisia päuväsaikaan etteivät kyllä palele.
 
Hessu
älkää kiusatko koiria pitämällä sisällä lämpimässä. Monet koirat haluaa olla ulkona, kovassakin pakkasessa. Näkeehän sen, jos koiralla on tukala olla sisällä. Susistahan nuo on alunperin jalostettu, eli jos edes jonkinlainen turkki löytyy, niin kyllä pärjää ja VIIHTYY pakkasessa yön.

Mua raivostuttaa koiranomistajat, jotka peilaa noihin luontokappaleisiin inhimillisiä piirteitä, tyyliin: "en mäkään haluais nukkuu ulkona". Näitä on monesti kaikista innokkaimmat koirahössöttäjät, ja niitä on paljon. Koirat pois sellaisilta.

Kaikis
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu:
älkää kiusatko koiria pitämällä sisällä lämpimässä. Monet koirat haluaa olla ulkona, kovassakin pakkasessa. Näkeehän sen, jos koiralla on tukala olla sisällä. Susistahan nuo on alunperin jalostettu, eli jos edes jonkinlainen turkki löytyy, niin kyllä pärjää ja VIIHTYY pakkasessa yön.

Mua raivostuttaa koiranomistajat, jotka peilaa noihin luontokappaleisiin inhimillisiä piirteitä, tyyliin: "en mäkään haluais nukkuu ulkona". Näitä on monesti kaikista innokkaimmat koirahössöttäjät, ja niitä on paljon. Koirat pois sellaisilta.

Kaikis
näinpä ja äly hoi älä jätä
kuin monella on susi,,,,,,,,,,,,,,,
 

Yhteistyössä