Missä maissa olet käynyt? Oletko mielestäsi matkustellut paljon vai vähän?

  • Viestiketjun aloittaja karttapallo
  • Ensimmäinen viesti
karttapallo
Itse olen käynyt:

Ruotsi, Norja, Viro, Latvia, Italia, Unkari, Turkki, Espanja, Marokko ja Englanti. Nämä kaikki Ruotsia ja Norjaa lukuunottamatta vasta aikuisiällä. Mielestäni olen matkustellut aika vähän. Toki esim. Ruotsissa, Norjassa, Virossa ja Turkissa olen käynyt useamman kerran.
 
reissukuume
Neuvostoliitto, Viro, Ruotsi, Tanska, Saksa, Luxemburg, Sveitsi, Itävalta, Italia, Unkari... Neuvostoliitto ja Ruotsi tuli käytyä lapsena, muualla vasta reilusti aikuisena. Aika vähän olen mielestäni matkustanut minäkin.
 
"northern soul"
Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Irlanti, Iso-Britannia, Kiina, Venaja, Mongolia, Kroatia, Uruguay, Argentiina, Kap Verde. Kaikki aikuisialla. Vahan olen matkustellut.
Matkustusta syo fakta, etta asun ulkomailla ja lomilla kayn usein Suomessa.

Jos nyt kuolisin, niin ainoa asia, mita katuisin on matkustamisen vahyys.
 
matkakuumetta
Ruotsi, Norja, Italia, Meksiko, Irlanti. Todella vähän olen matkustellut mielestäni ja tarkoitus on jälleen aloittaa reissut, kunhan tuo nuorimmainen hieman kasvaa ja kh-tuella loisiminen loppuu... ;)
 
syntynyt Suomessa
Ruotsi, Venäjä, Viro, Latvia, Tanska, Norja, Hollanti, Belgia, Länsi-Saksa (eli se BRD, jota nykyään ei enää olekaan), Iso-Britannia, Ranska, Espanja, Kanarian saaret (kuuluu tietty Espanjaan mutta ei Eurooppaan kuitenkaan...), Madeira (on Portugalia, manner-Portugalissa en ole ollut), Kreikka, Italia, Marokko, Tsekki, Brasilia, Meksiko, Panama.

Mielestäni olen matkustellut ihan sopivasti. Asunut olen Suomessa ja Espanjassa, ja Englannissa ja Italiassa oleskellut opiskelujeni vuoksi vähän pidempään.
 
Asun ulkomailla, joten matkustan nykyisin paljon Suomeen. Asun nyt Kiinassa, mutta ensin muutin Norjaan, ja sinne varmaan palaankin ennen tai myöhemmin Aasiasta. Muuten käynyt: Ruotsi, Tanska, Viro, Englanti, Irlanti, Hollanti, Belgia, Ranska, Saksa, Puola, Tsekkia, Sveitsi, Itävalta, Espanja, Kreikka, Italia (asunut siellä), Tansania, Kenia, Vietnam, Filippiinit, Malesia, Indonesia, Japani, Australia, UAE, Hong Kong. Vielä enemmänkin haluisin matkustella.
 
Viimeksi muokattu:
"Kaiku"
Espanja x 2, saksa, kreikka, ruotsi ja viro. Työttömänä ei matkustella mihinkään... Kaikki reissut käynyt lapsena vanhempien mukana. Mielestäni olen matkustellut aivan liian vähän. Odotan innolla että töitä löytyy ja rahaa kertyisi sen verran että olisi vara lähteä reissuun :)
 
Olen mä käynyt joka maanosassa useammassakin maassa. Määrällisesti en välttämättä ole kovin paljoa reissannut, mutta matkojen laatu on ollut sellaista ettei välttämättä ihan kaikki sitä koe. Turistirysät ja pakettimatkat on sellaisia, jotka ei oikein mua sykähdytä. Mieluummin tutustun paikallisiin tapoihin ja ihmisiin
 
"Vierailija"
Ruotsi, Viro, Saarenmaa, Norja, Saksa, Englanti, Itävalta, Espanja, Marokko, Tunisia, Turkki, Kreikka, Tanska ja Italia. Noista osassa olen käynyt useita kertoja. En mielestäni ole matkustanut paljoa.
 
"sisu"
Ruotsi, viro, norja, Saksa, ranska, englanti, Irlanti, Belgia, Itävalta, Unkari, Tšekki, italia, kreikka, espjanja, kypros, Kroatia, Portugali, olen mielestäni matkustanut paljon euroopassa mutta koska en ole käynyt muualla, ei ehkä lasketa paljon matkustaneeksi. Amerikkaan ollaan lähdössä keväällä, aasiaan ei vielä ole tullut hinkua..kaikki aikanaan.
 
Olen käynyt Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Itävallassa, Saksassa ja Sveitsissä. Minusta se on vähän, mutta en juurikaan pidä matkustamisesta.

Ranska, Italia, Iso-Britannia potentiaalisia tulevia kohteita.
 
Olen käynyt Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Sloveniassa, Puolassa, Tsekeissä, Itävallassa, Liechtensteinissa, Sveitsissä, Kyproksella, Kreikassa, Turkissa, Hollanissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Englannissa.
Osassa maista kerran, osassa useammin.

En ole mielestäni sinällään matkustellut paljon. Parin matkan aikana on tullut käytyä useammassa maassa.
 
Digitaali
Viro, Venäjä, Ruotsi, Latvia, Englanti, Saksa, Luxenburg, Hollanti, Ranska, Espanja, Portugal, Italia, Monaco, Sveitsi, Itävalta, Unkari, Turkki, Kreikka, Egypti, Marokko, Yhd. Arabiemiraatit, Thaimaa, Laos, Vietnam, Kamputsea, Burma, Malesia, Singapore, Hongkong, Macao (vai lasketaanko em. Kiinaan). Olen matkustanut mielestäni ihan kohtuullisesti mutta esim. Pohjois- ja Etelä Amerikka on vielä täysin käymättä. Ehkäpä sitten jossain vaiheessa sinnekin.
 
vierasX
Oon käyny noin 40-50 maassa (joista n. 20 on kaukokohteita), kaikki niistä aikuisiällä ja monissa useamman kerran. Omasta mielestäni oon matkaillut aika paljon (sen huomaa siitä että ei enää niin helposti tuu mieleen uutta kohdetta), mutta kyllähän tältä pallolta löytyy vielä lukemattomia kiinnostavia paikkoja, joissa en oo vielä käynyt. Kuun lopussa taas reissuun, on se matkailu vaan niiiin siistiä :)!
 
Mmmmsmmsm
Viro, Ruotsi, Norja, Venäjä, Tanska, Latvia, Alankomaat, Ranska, Italia, Espanja, Kroatia, Kreikka, Bosnia, Itävalta, Tsekki, Thaimaa, UK (Englanti, Skotlanti), Intia.

Mielestäni ikääni nähden ihan kivasti, mutta en varsinaisesti paljon kuitenkaan. Kova matkakuume on koko ajan ja kauheasti paikkoja näkemättä.
 
surullista mutta totta
viro,ruotsi,espanja........ ja tämä mua itkettää. en halua kuolla niin että en ole nähnyt maailmaa, onneks ikää ei ole vasta kun 25, mähän aijon kiertää maailmaa viellä! rahallisesti se vaan on täysin mahdotonta ainakin tällä hetkellä.. :(
 
"Vieras."
Viro, Ruotsi, Norja, Belgia, Portugali, Espanja, Kreikka, Egypti, Thaimaa. Kreikka ja Thaimaa molemmat x6. En ole matkustellut paljon, haaveena on matkustella paaaaljon enemmän.
 
"vvieras"
Ruotsissa asunut, norjassa käynyt useasti, tanskassa myös. Virossa kerran. Espanjassa 2 kertaa ja kanarialla kerran. Pohjoismaissa siis ihan hyvin, mutta muualla aika vähän. Ainiin...saksan lentokentällä on käyty myös ja venäjän rajalla :D. Kaikki 18 v tai alle. Kun nuo lapset tuosta kasvaa, avarretaan vähän tätä maailmankatsomusta.
 
Ulkomailla asuva
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Saksa, Tšekki, Sveitsi, Englanti, Irlanti, Ranska, Espanja, Madeira, Kypros, Kanariansaaret tuossa taisivat olla ja monessa maassa monta kertaa. Esim Englannissa ja Espanjassa yli viisi kertaa.

Haluaisin matkustella paljon enemmän. Tällä hetkellä lapset hiukan vielä pieniä ja suurimmaksi osaksi matkat käytetään Suomeen.
 

Yhteistyössä