Missä liikkeesssä, virastossa, kaupassa tms. inhoat käydä?

  • Viestiketjun aloittaja "jooo"
  • Ensimmäinen viesti
"joooo"
Mä inhoan kukkakauppoja. Mulla menee jotenkin aina pasmat sekaisin kun pitäis ostaa jotain kukkia sellaisesta pienestä kaupasta, missä myyjä seisoo vieressä. Paitsi silloin, jos tiedän ihan tarkkaan millaisen kimpun haluan, mutta yleensä en tiedä.
 
"Joopanoo"
En tykkää asioida yhtään missään. Kaiken mahdollisen hoidan netin kautta. Mutta verotoimisto ja Kela on kyllä inhokit, terveyskeskusta ja lääkäriä unohtamatta.
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Juurikin ne pikkukaupat missä heti tullaan kysymään mitä saisi olla eikä anneta ensin rauhassa katsella.. kyllä minä kysyn aina jos sitten apua tarvitsen.

Yleensäkin ahdistaa se että heti tullaan kysymään mitä ollaan etsimässä, esim. huonekaluliikkeessä. En minä tiedä aina tarkalleen mitä haluan, siksihän olen katselemassa että ylipäätään tiedän mitä on tarjolla.

Ja kaikki virastokäynnit taitaa olla sellaista pakkopullaa..
 
"vieras"
Mua ei myyjän kyselyt ahdista. Sanon suoraan, jos en apua kaipaa ja olen aina saanut halutessani katsella rauhassa. Mä inhoan käydä pankissa. Olipa syy mikä vaan, aina aikaa kuluu tuplasti pidempään kuin olen arvioinut. Kun luulet asian olevan selvä, virkailija sipsuttaa vielä takahuoneeseen puuhaamaan kopiokoneen tms. kanssa, mapittamaan lappuja ja etsimään leimasimia. Nykyään meillä oma virkailija yritystoiminnan vuoksi ja homma sujuu vielä hitaammin. Pitää vaihtaa kuulumisia, juoda kahvia ja taas etsiä niitä mappeja.
 
"vieras"
meillä on täällä yksi aika pieni kahden keskivertoa näyttävämmän näköisen akan omistama vaateliilke enkä sinne kyllä mene kirveelläkään vaikka miten olis hyviä tuotteita (kaupungin ainoa liike joka myy esim. Marimekkoa) myynnissä. Ne akkelit kattoo pitkin nenänvartta kaikkia vähemmän kauniita ja tavallisia ihmisiä, tulee todellakin olo että "mitä vittua tuommonen rupusakki tänne tulee". Asiakaskunta onkin sitten pääsääntöisesti kaupungin silmäätekeviä ja niitä kauniita ihmisiä. Niin, ja sitten siellä vielä pyörii toisen omistajan pikkunen piski, allergisellakaan ei ole sinne asiaa vaikka muut kriteerit täyttyisikin.
 
[QUOTE="vieras";25849209]meillä on täällä yksi aika pieni kahden keskivertoa näyttävämmän näköisen akan omistama vaateliilke enkä sinne kyllä mene kirveelläkään vaikka miten olis hyviä tuotteita (kaupungin ainoa liike joka myy esim. Marimekkoa) myynnissä. Ne akkelit kattoo pitkin nenänvartta kaikkia vähemmän kauniita ja tavallisia ihmisiä, tulee todellakin olo että "mitä vittua tuommonen rupusakki tänne tulee". Asiakaskunta onkin sitten pääsääntöisesti kaupungin silmäätekeviä ja niitä kauniita ihmisiä. Niin, ja sitten siellä vielä pyörii toisen omistajan pikkunen piski, allergisellakaan ei ole sinne asiaa vaikka muut kriteerit täyttyisikin.[/QUOTE]

varsinaisia bisnes-naisia. No ehkä ne tekee sitä harrastukseksi eikä elantonsa ansaitakseen.

Inhoan käydä melkein kaikkialla yllä mainituissa. Lisäksi inhoan poliisilaitosta ja käräjäoikeutta.
 
"vieras"
Ihan joissain ruokakaupoissa on niin työhönsä kyllästyneitä myyjiä, että ei huvita mennä. Muutenkin sellaiset liikkeet, joissa palvelu on huonoa en mene kuin pakon edessä.
 
Inhoan remonttikauppoja silloin, kun en tiedä ihan tarkkaan mitä hakea. Motonet on pahin kaikista, onneksi siellä ei tarvitse enää käydä (exä ramppasi siellä alvariinsa).

Ruuhkaiset virastot ovat myös kamalia.
 
[QUOTE="vieras";25849209]meillä on täällä yksi aika pieni kahden keskivertoa näyttävämmän näköisen akan omistama vaateliilke enkä sinne kyllä mene kirveelläkään vaikka miten olis hyviä tuotteita (kaupungin ainoa liike joka myy esim. Marimekkoa) myynnissä. Ne akkelit kattoo pitkin nenänvartta kaikkia vähemmän kauniita ja tavallisia ihmisiä, tulee todellakin olo että "mitä vittua tuommonen rupusakki tänne tulee". Asiakaskunta onkin sitten pääsääntöisesti kaupungin silmäätekeviä ja niitä kauniita ihmisiä. Niin, ja sitten siellä vielä pyörii toisen omistajan pikkunen piski, allergisellakaan ei ole sinne asiaa vaikka muut kriteerit täyttyisikin.[/QUOTE]

Veikkaan tuon olevan ihan vaan sinun pääsi sisällä.
 
Pienissä vaatekaupoissa (myyjien tyrkyttäminen)

paikallisessa suoramyyntihallissa (kolkko loukko, myyjät epäystävällisiä ja laahustajia, palvelu töykeää ja töksähtelevää)

posti (tyrkytetään kaikenlaista oheistavaraa)

katsastuskonttori (pelko luonnollisesti aina persiissä :D)

paikkakunnan toinen eläintarvikeliike (epäystävällinen myyjä jolta ei parane mennä kysymään ellei löydä, ei viitsinytkään tilata tarvitsemiani ratsastushousuja)
 
"KooKoo"
Autovaraosaliikkeet, jopa tai oikeastaan juurikin siinä liikkeessä, jonka omistaa anopin nykyinen mies. Se on sellanen ihme partaansanaureskelija, ikinä ei tiedä että virnuileeko se mulle vai kuuleeko se sattumalta joka kerta just ennen mun tuloa jonkun tosi hauskan jutun...

Samaan sarjaan autohuoltamot ja katsastusasemat. Oikeastaan siis kaikki autoihin liittyvät paikat :D
 
"vieras"
Veikkaan tuon olevan ihan vaan sinun pääsi sisällä.
kun oliskin, mutta valitettavasti tiedän useita ihmisiä joille jompikumpi näistä omistajista on suoraan päin naamaa sanonut että ei meiltä sulle mitään löydy tai arvostellut ruumiinrakennetta tyyliin "on sulla kyllä paksut jalat". Ei kyllä ihan vastaa mun käsitystäni asiakasystävällisyydestä, vois olla varmaan hienotunteisempikin. Joka tapauksessa käy kuka tahtoo, minä en.
 
Kaikki pienet liikkeet joissa kyylätään ja tungetaan heti väkisin apua.
Kampaaja, kosmetologi, hieroja yms. Jotenkin vaivaannuttavaa jos joku vieras on niin lähellä pitkään.
Kela, verotoimisto, poliisilaitos, ovat vaan ankeita paikkoja.
Linkkikirppis Turussa, ihan uskomattomia ne omistajat ja kilahtelevat siellä aina jollekin tai vähintään katsovat ikävästi.
 
"tuikku"
Joensuun Name it on kauppa johon en enää jalallani astu. Myyjät tyrkättää 10 eri tuotetta kun meet kassalle maksamaan tuotettasi. -Joo en halua sitä - No entäs uusin tämä?- No en tarvii -No tarviisitkos tämmösiä? -EN VITTU TARVII KUN TÄMÄN TUOTTEET MITÄ YRITÄN SAADA MAKSETTUA!
 
Kampaajalla on ahdistavaa. Huomenna menossa ja edellisestä kerrasta on 11 kuukautta. Ahdistaa se, kun on tavallaan sidottuna siinä tuolissa, kun kaapu päällä ja heilutaan pään ympärillä saksien kanssa. Sitten kun yleensä en ole tyytyväinen lopputulokseen niin sekin valmiiksi ahdistaa. Viimeksikin leikattiin reilusti lyhyemmäksi mitä tuomassani mallikuvassa oli.
 
Minä en myöskään haluaisi asioida autoihin liittyvissä liikkeissä. Tuntuu, että siellä on henkilökunnan silmissä typerä pimatsu, joka on ihan pihalla (ja siinä ovat oikeassa).
Toinen on paikallinen rautamarket. Siellä saa jonottaa jonottamastaan myyjää ja yleensä ei löydä etsimäänsä silti.
 
Ken guru
Kaikki pienet liikkeet joissa kyylätään ja tungetaan heti väkisin apua.
Kampaaja, kosmetologi, hieroja yms. Jotenkin vaivaannuttavaa jos joku vieras on niin lähellä pitkään.
Nämä! Lisäksi kyllä usein ruokakauppa. Siellä kun pitää käydä jatkuvasti. Varsinkin isot cittarit ja prismat joissa menee "puoli tuntia" maidon ja leivän haun välillä.
 
Mua ei inhota niinkään e asiointi, vaan jos joskus pakon edessä joutuu puhelimella hoitamaan asioita. Se on niin inhottavaa, jos ei ole valmiiksi jonkun yhteyshenkilön nimeä tai et tiedä just tarkalleen sitä sun ongelman "nimikettä".

Se ahdistava puhelu menee näin: Firman puh.keskus vastaa, selität asian. Puh.kesk. yhdistää henkilölle 1.
1 vastaa, selität asian, 1 ihmettelee että kuinkas sut tänne yhdistetään, yhdistää eteenpäin henkilölle 2.
2vastaa, selität asian ja sama toistuu...monen monta kertaa. ARGH.

Jos vain mahdollista niin menen paikan päälle.
 
Kisumama
Missä vaan missä on liikaa ihmisiä. Viikonloppuisin en mene kauppaan, en kestä ihmismassaa. Tönitään ja tuupitaan, jonottelu kassalle ja sovituskoppiin on myös inhottavaa.
 
Suomisoffa, Masku, Jysk, Sotka ym. Yleensä näissä liikkeissä on vain muutama asiakas, mutta myyjiä vähintään kymmenen jotka seuraavat haukkana sinua ja tulevat tyrkyttämään apua, vaikka olet juuri sanonut jo kahdelle myyjälle ettet tarvitse apua, että olet vain katselemassa. Mutta sitten löydätkin mieluisen sohvan ja alat kyselemään sen hintaa, niin hinnaksi sanotaan ympäripyöreästi 300-3000€. Kyselet että mistä tälläinen hintahaarukka ja siihen vastataan että se tulee kangsvalinnoista ja se 300€ on saatavilla vain yhdellä tietyllä kankaalla mikä on kirkkaan oranssi. Hihkut onnesta koska olet etsimässä oranssia sohvaa, mutta myyjää jatkaa että se kangas on niin huonolaatuista etteivät he myy sitä asiakkaille :headwall:
 

Yhteistyössä