Missä kunnissa ei makseta kuntalisää??

  • Viestiketjun aloittaja martha
  • Ensimmäinen viesti
jep*
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Haminassa saa ne, jotka on OLLU silloin töissä, kun raskautuivat.
Paitsi ne jotka raskautuivat parillisina päivinä.
eivätkä myöskään ne, jotka synnyttävät sellaisena viikonpäivänä jossa on a-kirjain.
*huoh*
 
vieras
Mä en ole koskaan tuota ymmärtäny et joissain kunnissa maksetaan erikseen kuntalisä???
Laittaisivat nekin rahat ennmmin terveydenhuoltoon tai palkkaisivat kodinhoitajia,
 
shyy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole koskaan tuota ymmärtäny et joissain kunnissa maksetaan erikseen kuntalisä???
Laittaisivat nekin rahat ennmmin terveydenhuoltoon tai palkkaisivat kodinhoitajia,
Niissä kunnissa halutaan pitää lapset poissa kunnallisesta hoidosta, koska kunnalla on liian vähän hoitopaikkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole koskaan tuota ymmärtäny et joissain kunnissa maksetaan erikseen kuntalisä???
Laittaisivat nekin rahat ennmmin terveydenhuoltoon tai palkkaisivat kodinhoitajia,
Kai sen tarkoitus on kannustaa lapsien vanhempia jäämään kotiin hoitamaan lapsia. Lapsen hoito on kuitenkin päiväkodissa paljon kalliimpaa kuin kuntalisän maksaminen, että eipä siitä mitään ylimääräistä jäisi laitettavaksi terveydenhuoltoon tai kodinhoitajien palkkaamiseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole koskaan tuota ymmärtäny et joissain kunnissa maksetaan erikseen kuntalisä???
Laittaisivat nekin rahat ennmmin terveydenhuoltoon tai palkkaisivat kodinhoitajia,
Kai sen tarkoitus on kannustaa lapsien vanhempia jäämään kotiin hoitamaan lapsia. Lapsen hoito on kuitenkin päiväkodissa paljon kalliimpaa kuin kuntalisän maksaminen, että eipä siitä mitään ylimääräistä jäisi laitettavaksi terveydenhuoltoon tai kodinhoitajien palkkaamiseen.
no mutta onko sit niissä kunnissa enempi äidit kotona joissa maksetaan kuntalisää? Mä en usko et tuolla hirveen suurta vaikutusta on. Jos joku päättää olla kotona niin se on oli lisää eli ei. Ja aika harva sitä saa...
 
Huhu sisältä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Järvenpäässä maksetaan vain niille, jotka ottavat myös isomman lapsen pois päiväkodista "virikehoidosta".

Hyvä näin.
Olen kuullut huhuja, että kuntalisää oltaisiin poistamassa Järvenpäässä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Järvenpäässä maksetaan vain niille, jotka ottavat myös isomman lapsen pois päiväkodista "virikehoidosta".

Hyvä näin.
Toisaalta hyvä ja toisaalta huono jos se lapsi sattuu oikeasti olemaan sen paikan todellisessa tarpeessa....mutta kuka sen sitten loppupeleissä arvioi.
 

Yhteistyössä