Missä kohtaa raskautta teillä alkoi maha näkymään????

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Esikoisen kohdalla muistaakseni mulla näkyi jo tosi aikaisin, nyt 18 +2 ja ei mun mielestä näy vielä yhtään

Liikkeitäkään en oikein osaa erottaa pieruista :LOL: siis kun mulla ilma näkyy välillä ihan möykkyinä vatsalla.

Koska olette joutuneet ostamaan äitiyshousuja?
 
"vieras"
Siis kuinka sä noin pitkällä oot? Eiks sulle vasta just selvinny et oot raskaana? Vai onko multa kadonnu muutama kuukausi tästä väliltä :confused:
Olisin muistanut, että hän tuli raskaaksi yllättäen ja oli raskautunut joskus jonkun laitteen vanhentumisen aikana ja ei tiennyt vielä kuinka pitkällä on. Eikös hän vielä miettinyt pitämistä vai luopumista ja taisi sitten olla jo niin pitkällä ettei keskeyttäminen olisi ollut edes mahdollista. Mustakin kai se keskustelu oli tuossa joskus viime viikolla.
 
Minimahakas
Bmi raskaaksi tullessa oli 22 ja pitkä olen. Mahaa kuvasin viikoittain sivusta, mutta eipäsiellä mitään selkeää tapahtunut ennen kuin viikolla 24. Silloin alkoi kumpu nousta ja synnärille lähtiessäkin maha oli vielä pieni. Veljeni tyttöystävällä oli laskettu aika vain kuukautta ennen minua, mutta maha paljon isompi. Minulla oli lopussa sen kokoinen maha, kuin hänellä puolivälissä. Lapsilla oli syntyessään painoeroa 300g.

Yksilöllistä on ja itse ainakin tykkäsin, kun maha oli niin kompakti.
 
"vieras"
...Mutta ap:lle....toista odottaessa mulla alkoi näkymään kyllä tosi nopeeta, mutta en ollut treenannut tuota vatsalihaksistoa kovin runsaasti, kun aina menkkojenkin aikana kammottava turvotus. Kyllä mulla tuossa vaiheessa oli jo selvä kumpu ja nytkin rv 28 tuntuu isommalta kun viime kerralla, mutta kai joillain voi käydä toisinkin päin, jos olet vaikka treenaillut paljon sitä vatsalihaksistoa. Vai oletko ylipainoinen, jos sen takia ei näy?
 
njep
Olen tosi lyhyt, mulla maha alkoi näkyä vähän jo jossain varmaan 15-18 viikoilla, nyt viikkoja 24+ niin on jo melko komea kumpare.. Vaikka esikoinen kyseessä, niin liikkeet tuntui jo myös jostain 15. Viikolta lähtien, eka pientä kuplintaa, sitten jossain rv 18-19 kohdilla alkoi tuntua muljahtelua ja nyt potkii jo aika kovaakin, mahanahka pomppii :D
 
"vieras"
Ollessani noin raskausviikolla 8, alkoivat ihmiset kyselemään :D Eli eipä tätä raskautta ole pahemmin voinut piilotella. Joskus siinä raskausviikoilla 10-12 siirryin käyttämään äitiyshousuja. Sama homma ensimmäisessä ja tässä toisessa raskaudessa. Kovin yksilöllistä tuo tuntuu olevan.
 
ksadj
Minulla alkoi näkymään raskausmasu ainokaiseni odotusaikana jo todella aikaisin. Jotain rv 12-14 maha alkoi jo erottumaan, eikä saanut enää oikein piiloon.. Jouluna olin jo jotain rv 20 ja ihan kumpuna ja pallona jo näkyi, ei sitä olisi enää millään peittänyt :D
Olen melkoisen hoikka ja muutenkin pieni kokoinen, varmaan osittain senkin takia vatsa alkoi näkymään ajoissa.
 
"vieras"
Ekassa raskaudessa taisin vaihtaa äitiyshousuihin joskus rv 16-18 kun omat farkut alkoi painaa ikävästi istumatyössä. Samoihin aikoihin mahan kasvu oli havaittavissa omaan silmään, mutta läheisille joskus rv 20 ja vieraille 25, vielä rv 33 onnistuin juttelemaan kaupassa pitkät pätkät yhden opettajani kanssa ilman että hän tajusi minun olevan raskaana :D

Nyt on toisessa raskaudessa menossa 12. viikko, ja omat farkut ovat olleet turvotuksen takia hyllyllä jo tovin. Näin kotiäitinä tulee istuskeltua lattialla ja hiekkalaatikon laidalla niin että mitkä tahansa napakammat housut tuntuvat nopeasti inhottavilta (matalat housut ei sovi mulle). Itse myös tunnen kohdun ihan selvästi alamahalla ja huomaan mahan kasvun, mikä siinä sitten on turvotusta, sitä en tiedä. Kuten ensimmäisessäkin raskaudessa, myös tässä paino putosi alussa 4-5kg eli lihonut en ole. Yhdet kesäiset äitiyshousut olen ottanut jo käyttöön (vaikka en varmasti virallisesti äitiyshousuja vielä tarvitse, mutta on tuo kesävaatevarasto muutenkin kovin laiha), muuten mennään hameilla, legginseillä jne.

Ekat selvät liikkeet tunsin esikoisesta 17+4, mutta kyllä senkin jälkeen sai niitä vähemmän selviä vatvoa vielä monta viikkoa mikä on eksynyt ilmakupla ja mikä potku :D
 
"Mamma92"
Mulla täl hetkel rv 30+2 ja ei näy kuin ihan pieni pömppis, kukaan ei tietäia et oon paksuna jos en ois kertonut. Mut ohan normaalikokoinen kaveri sielä, lääkäri sano et näyttää vaan viihtyvän syvällä lantiossa. Ei haittaa yhtään, eipä tuu raskausarpiakaan ym..
 
"-p-"
Mulla on nyt rv 11+1, ja ihmiset on jo pari viikkoa huomanneet, että olen raskaana. Ihan kunnon raskauspömppö on, ei pelkkää turvotusta. Ekassa raskaudessa maha alkoi kunnolla näkyä joskus hieman ennen puolta väliä, nyt näköjään vatsa pullahti melkein heti. Näiden kahden raskauden välissä oli tuulimuna, vaikka tuskin se mitään asiaan vaikuttaa. Niin, ja hoikka olen (170cm ja 52kg ei raskaana ollessa).
 
HippuTAR
[QUOTE="vieras";28681339]Olisin muistanut, että hän tuli raskaaksi yllättäen ja oli raskautunut joskus jonkun laitteen vanhentumisen aikana ja ei tiennyt vielä kuinka pitkällä on. Eikös hän vielä miettinyt pitämistä vai luopumista ja taisi sitten olla jo niin pitkällä ettei keskeyttäminen olisi ollut edes mahdollista. Mustakin kai se keskustelu oli tuossa joskus viime viikolla.[/QUOTE]

No joo ton muun tiesinkin mutta en ollu tota huomannu että raskaus oli jo noin pitkällä.
 
Oon nyt 12+2. Välillä iltaisin kun on turvotusta niin näkee et oo raskaana. Tänään huomasin
et farkkujen nappi painaa ikäväasti mahaa, joten täytyy siirtyä käyttään sitä "jatkokappaletta"
housuissa. :D
Maha on tullut vähän jo ulospäin, mut pahoinvoinnin takia oon muuten laihtunut, joten sekin
ehkä vaikuttaa et näkyy näin pian. (Jalat ja kädet on kaventunut tosi paljon).
Niin ja oon 180 cm pitkä ja BMI oli alussa 23. Mut joo normitilanteessa eipä sitä huomaa jos ei
osaa hakea. :D
 

Yhteistyössä