missä kaikissa suomen kaupungeissa olet asunut?

  • Viestiketjun aloittaja iloinen ilona
  • Ensimmäinen viesti
Jyväskylä, Vaasa, Helsinki, Espoo, Vantaa, Pori, Turku + ulkomailla eri kaupungeissa, Neuvostoliitossa, Venäjällä, Ukrainassa, Englannissa. Noista - ja oikeastaan kaikista Suomen ja maailman kaupungeista- ainoa, johon en koskaanikinämilloinkaannever muuttaisi enää on Pori. Suomen anusaukko.
 
S+
Aika jännä että eteläisien kaupunkien ihmisiä haukutaan sieluttomiksi yms. kaikki tyynni, kun suurin osa näistä asukkaista on tullut ihan ympäri Suomea tänne koulun tai työn perässä. Että niin kuin ihteään haukkuis :)
 
Kuopio, Iisalmi, Kiuruvesi ja Joensuu. Kiuruvedelle en enää ikinä muuttaisi. Voisin muuttaa Helsinkiin ja Tampereelle (ihana kaupunki ja mukavia ihmisiä). Lontooseen voisin myös muuttaa aivan mahtava "pikku kylä".
 
"vieras"
Outoa, että helsinkiläisiä ja Helsinkiä (pääkaupunkiseutulaisia ja pääkaupunkiseutua) saa haukkua vapaasti ja yleistäen, mutta jos joku pk-seudulta haukkuu pikkupaikkakuntia, niin heti "hesalaiset" on ylpeitä jne eikä ymmärrä että elämää on muuallakin.
 
"vieras"
Kouvola, Lahti, Savonlinna ja nyt taas takaisin täällä. Helsinkiin en kyllä muuttaisi enkä kyllä toisaalta mihinkään ihan syrjäkylällekään. Mainitsemani kaupungit ovat olleet sopivan kokoisia.
 
"vieras"
[QUOTE="heh";26493206]aika säälittävää että jotkut asuu koko ikänsä samassa pitäjässä jonne on syntynyt, eivät varmaan osaa reissatakkaan mihinkään[/QUOTE]

Mitä väliä sillä on. Ihmiset on erilaisia, ei kaikki tykkää reissata tai muuttaa. Itse olen asunut koko ikäni eli 30v samassa kylässä ja olen todella tyytyväinen elämääni täällä. Ja kuule kyllä me osataan reissatakkin. Oli se sinusta sitten kuinka säälittävää tahansa.
 
"vieras"
Olen aina asunut pk-seudulla enkä täältä muuttaisi mihinkään. Noh, ehkä johonkin näistä kehyskunnista voisin muuttaa. Mutta en kyllä tajua tätä tyyliä, jolla haukutaan eri seutuja. Itse olen paljon Suomea kiertänyt ja monet pikkupaikat vaikuttavat todella ihanilta. Itse kuitenkin tarvitsen paljon palveluja ja mahdollisuuksia ympärilleni ja muutenkin koko tukiverkosto on täällä, joten täällä on meille hyvä.
 
espoo ekat 17vuotta, siitä sitten sukkuloin helsinki-vantaa-espoo-vantaa-helsinki väliä. helsingin sisälläki tuli muutettua 3 kertaa ennenku ekan kerran vantaalle asti pääty.. en haluais muuttaa mihinkään pohjoseen siks koska koko suku jäis sitten pk-seudulle.
 
"Sirkkeli"
[QUOTE="vieras";26493252]Outoa, että helsinkiläisiä ja Helsinkiä (pääkaupunkiseutulaisia ja pääkaupunkiseutua) saa haukkua vapaasti ja yleistäen, mutta jos joku pk-seudulta haukkuu pikkupaikkakuntia, niin heti "hesalaiset" on ylpeitä jne eikä ymmärrä että elämää on muuallakin.[/QUOTE]

Just tossa aiemmin ihmettelin, että kun haukutaan. Vaikka suurin osa etelän ja Hesan ihmisistä on muualta kotoisin :)
 
"Ccc"
[QUOTE="heh";26493206]aika säälittävää että jotkut asuu koko ikänsä samassa pitäjässä jonne on syntynyt, eivät varmaan osaa reissatakkaan mihinkään[/QUOTE]

Juu on se kamalaa asua noin. Täältäkin on kamalat 25min turkuu, 1 1/2h helsinkiin. Juuri tultiin hollannista, syksyllä kanadaan...,
 

Yhteistyössä