Missä järjestyksessä kirjoitat perheenjäsenet?

  • Viestiketjun aloittaja emu
  • Ensimmäinen viesti
emu
Eli miten esim. korttiin kirjoitat teidän perheen jäsenet? Ensin äiti ja isä ja sitten lapset esikoisesta nuorimpaan vai toisinpäin? Onko väliä tytöt vai pojat ensin?
Meillä tutuille laitan ensin lapset esikoinen tyttö, kakkonen poika, äiti ja isä. Vieraille sitten vanhempien nimet ensin.
 
Riippuu kenelle kortti menee tai miten osoitetaan. Jos vaikkapa "synttäronnittelut mummolle", niin sitten lasten nimet, vanhempi ensin, ja perään aikuisten nimet. Jos laitan vaikkapa kaverille, niin sitten eka aikuiset ja sitten lapset ikäjärjestyksessä.
 
maniokki
äiti, isä, lapset ikäjärj.
joskus, koska kyse on uusperheestä, jos esim. kortti isän sukulaiselle, ensin isä sitten minä ja sitten lapset. (siis lähinnä tarkoituksena, että koska olen hypännyt mukaan vasta lähiaikoina, en itseäni ensimmäiseksi laita)
 
Lapsen kavereille, mutta perhetutuille lapsen nimi ensin, sitten aikuiset. Muille, aikuisesta lapseen, aikuiset ensin, sitten lapsi. Jos lapsia olisi enemmän, yleensä vanhimmasta alkaen, mutta jonkun omalle kaverille aloittaisin kaverinsa nimellä ( tyyliin:kuopus, esikko, pikkukakkonen ja aikuiset).
 
vieras
Riippuu kenelle kortti menee. Jos miehen sukulaisille, niin mies, lapsi ja minä. Jos mun suvulle, minä,lapsi ja mies.
Mummuille ja papoille aina ensin lapsen nimi, sitten mun tai miehen (riippuen siitä kumman sukua kortin saaja on)
 
näin
Riippuu kenelle kortti on. Lasten synttärikortteihin menee lasten nimet ensin vanhimmasta nuorimpaan. Minun sukulaisille, minä, mies lapset vanhimmasta nuorimpaan. Jos kortti menee miehen sukulaisille, niin, mies, minä ja lapset samoin, kun edellä.
 
etiketti
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja etiketti:
Mun mielestä on kohteliasta jättää oma nimi aina viimeiseksi.
Eli nimijärjestys määräytyy sen mukaan, kuka kortin on sattunut perheessä kirjoittamaan?

Niin. Ts. minä sen kortin useimmiten kirjoitan ja jätän oman nimeni aina viimeiseksi.

 
riippuen kenelle kortti menee.

Esim miehen äidille kortit menee ensin mies, minä, ja tytär

ja mun perheelle menee ensin minä, mies ja tytär

ja jos kortiin tulee vielä miehen pojan nimi niin se on sitten ennen tyttären nimeä
 
Miu sukulaisille: miä, ukko, lapset vanhimmasta nuorimpaan.
Ukon suvulle: ukko, miä, lapset
Isovanhemmille: lapset ens ja sit miä ja ukko (tai toistepäi, riippuu kumman vanhemmalle )
Kavereille: miä, ukko, lapset
Lapsen kummille: ko. lapsi ekan, sit vanhemmat ja muut lapset

en miä vissiin muita kortittele
 
nih
Riippuu, kenelle lähetän kortin/ viestin. Eka nimi joko minä tai mies, riippuen kumman sukulaisista/ ystävistä on kyse. Vanhempien jälkeen (ainoan) lapsen nimi. Jos taas kyseessä esim. lapsen synttärikutsu, lähettäjänä on toki ensin lapsi ja lapsen jälkeen vanhemmat.
 
riippuu
Jos kortti on mun kaverille tai sukulaiselle, niin sitten:
minä, mies, esikoinen, kuopus.
Jos kortti on miehen kaverille tai sukulaiselle, niin sitten:
mies, minä, esikoinen, kuopus.
Lapsille (esim. siskoni tytön synttärikortti) osoitettuihin kortteihin:
esikoinen, kuopus, minä, mies.
Lasten kummeille:
kummilapsen nimi, toisen lapsen nimi, mies, minä.
 

Yhteistyössä