Missä iässä tulit äidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja Galluppia
  • Ensimmäinen viesti
20v, osa-aikatöissä, avioliitossa, asuttiin kaupungin vuokrakolmiossa ja mies aloitti opinnot nyk ammattiinsa raskauden loppuvaiheessa, sitä ennen hänkin oli vain osa-aikatöissä. Taloudellisesti hyvin tiukkaa aikaa. Jatkoin viikonlopputöissä vauvan syntymän jälkeenkin vielä kunnes aloin odottaa kuopusta.

23v, avioliitossa, kaupungin vuokraneliössä, mies töissä. Autonrämäkin löytyy.

Uutta lasta ei tule ainakaan 5-10 vuoteen, mutta tuskin silloinkaan koska mies on erityisen vakuuttunut siitä että meillä on lapsiluku täynnä. Ja 99% niin minäkin. Ikinä en sano "ei ikinä", mutta on hyvin epätodennäköistä että meille tulisi enempää lapsia.
 
"Vilppu"
23 vuotias. Rivitalo kolmio (oma/pankin) Etelä-Suomessa, vakituinen työ ollut jo 7 vuotta. Miehellä myös vakituinen työ. Auto oli, vaihdettiin isompaan kun olin raskaana. Ei lemmikkejä.

Kaksi lasta olisi vielä toiveissa, esikoinen on tosin vasta 7,5kk joten ei kiirettä ole :)
 
Shah
Eka: 23-vuotias, määräaikaisessa työssä, rivarikolmio, 2 koiraa, yksi auto, avoliitto ja miehellä vakityö

Toka: 25-vuotias, kotona esikoista hoitamassa, oktalo, 2 koiraa, avoliitto, yksi auto ja miehellä vakityö

Toiveissa olisi vielä kolmas lapsi, mutta ei heti tähän samaan putkeen.
 
enminävaanmuuttytöt
20v
olin töissä, miehellä työpaikka (ei vakkari) asuttiin rivarille vuokralla mutta kun vauva oli muutaman kuukauden ostettiin oma ok, talo. Naimisissa. Oli auto ja koira.
22v
olin töissä, miehellä työpaikka, vakkari (sama paikka kun ekan jälkeen molemmilla) asuttiin omassa ok-talossa (velkaa kyllä) autoja yksi tai kaksi. naimisissa, koira.
30v
välillä olin opiskellut uuden ammatin ja olin töissä (vakkariapaikka) ennen vauvaa, miehellä sama paikka (ja siis mulla sama mies edelleen) oma ok-talo, (sama) ja pari autoa. koira ja kissa.
32v
sama työpaikka mulla ja miehelle (ei meillä samoja keskenään) uusi ok-talo. pari autoa. koira ja kaksi kissaa. naimisissa edelleen.

Enempää lapsia ei ole tulossa, ainakaan biologisia.

Vaikka lapset samoista vanhemmista jne. niin aika erilaisia on heidän elämänsä alut olleet, ekan kanssa oltiin nuoria ja höpsöjä ja nyt vikan kanssa jo ihan "keski-ikäisiä" vanhempia ja monet jutut aika pulkassa (asunnot, taloudelliset tilanteet jne)
 

Yhteistyössä