Missä iässä lapsi suihkuun mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Missä iässä olette ottanee lapsen suihkuun mukaan?

Meillä on pesuhuoneessa vain tosi matalareunainen suihkuallas + suihkuverho, joten lapsi (1v1kk) pääsee itse kiipeämään pois. Seinän puolelle jos laittaisi suihkualtaaseen istumaan ja itse olisin reunan puolella, niin vaarana on että selkä/käsi osuu kuumiin vesiputkiin jotka kiertää seinällä =/

Mietin tässä vaan että jokohan kuitenkin vois ruveta harjoittelemaan suihkussa käymistä kylvyn sijaan...

Suihkukoppi olisi kyllä tosi hyvä, tai edes sellainen kylppäri missä seistään suoraan lattialla, ettei putoamisen vaaraa olisi.
 
Soiku
Meillä ollaan suihkuteltu ihan pikkuvauvasta asti :)

Ensin siis sylissä ja kun oppi seisomaan, niin sillai että lapsi itse seisoi ja aikuinen vahti vieressä, ettei pääse kaatumaan.
 
Meillä on ollut molemmat mukana siitä asti kun osasivat istua. Kuopukselle oli tarkoitus hankkia se Bumbo-istuin mutta jäi sitten kuitenkin. Meillä ei kyllä ole mitään kuumia putkia lasten ulottuvilla. Yleensä täytin myös kylpyammeen (siis sellaisen lasten muovisen) tai vadin. Sai itsekin ihan pesydyttyä kun lapsi oli hetken ammeessa. Kävelyä opettelevan kanssa saakin sitten olla toooosi tarkkana... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Meillä ollaan suihkuteltu ihan pikkuvauvasta asti :)

Ensin siis sylissä ja kun oppi seisomaan, niin sillai että lapsi itse seisoi ja aikuinen vahti vieressä, ettei pääse kaatumaan.
peesi, näin meilläkin :)
tyttö nyt 9kk
 
no
meillä kyllä on pidetty vannassa, niin pitkään kuin on viihtynyt ja mahtunut. jos se on sinusta jotenkin hirveän hankalaa ja epäkäytännöllistä, niin siirry toki pelkkään suihkutteluun.
 
Itse tiedät paremmin millainen lapsi sulla on ja millainen suihkuhuone.
Mutta mulla on ollut suihkussa jo pienestä vauvasta pitäen lapset :whistle: mutta siis sylissä. Muuten ovat yleensä kylvyissä(esikolla 7v, iso perus amme ja vajaa 3v:lla muovinen pienempi lelulaatikko aammeena).
Jos olen laittanut suihkuun, seison ite vieressä pesemässä ja vahtimassa, sitä ennen kuuraan lattain et voivat istuakkin siinä huoletta ja ettei lattia olisi kovin liukas. Seisomista en ole sallinut tytölle joka pienempi, kovinkaan aikaisin sillä saippua ja vesi yhdessä= kaatuminen. Turvallisinta on meillä aina ollut kylpy ja jos lapsi pieni, niin siten että istun vieressä kädet valmiina nappaan kiinni.
Toi sun muksus on kyllä niin pieni, että sinuna en ainakaan keskittyisi pesemään itteeni siinä samalla jne vaan koko käynti olisi vain lasta varten(oli se sit suihkussa tai kylvyssä) ja ite suihkuun kun lapsi turvallisemmassa paikassa kuin liukas lattia/amme.
 
ap
Kiitos vastauksista! =)

Ehkä me sit kokeillaan suihkua, mutta niin että toinen on tytön kanssa suihkussa ja toinen "vahtii" vielä vieressä. Pitää varmaan muutankin aloitella tuota varovasti ja lapsen ehdoilla, kun ei oikein tykkää suihkuttelusta vaikka kylvystä nauttii.

Alkaisi sitten pikkuhiljaa tottumaan =)
 

Yhteistyössä