Synnärillä ei ehdotettu vaihtoehtoja. Minä otin selvää asioista etukäteen. Seisoskelin suurimman osan synnytyksestä. Ponnistusvaiheen lähestyessä kehoittivat sängylle. Nousin siihen kontilleni koska selälteni maatessa kipu olisi vienyt tajun kun taas pystyasennossa ei sattunut lähes ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:oliko synnärillä puhetta mahdollisista vaihtoehdoista? muu kuin tämä perinteinen puoli-istuva asento?
Kun kakkosta menin synnyttämään niin mullahan oli vaikka mitä suunnitelmia jakkarata lähtien, kivasti ne karisi siinä synnytyksen aikana :saint:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:jotain muuta tapaa kuin tämä puoli-istuva aennon?
Jos, niin miten suhtautuivat synnärillä?
Ok. Missä synnytit? Oliko kätilö, joka ehdotti asentoa vai "tajusitko" itse hakeutua siihen...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Synnärillä ei ehdotettu vaihtoehtoja. Minä otin selvää asioista etukäteen. Seisoskelin suurimman osan synnytyksestä. Ponnistusvaiheen lähestyessä kehoittivat sängylle. Nousin siihen kontilleni koska selälteni maatessa kipu olisi vienyt tajun kun taas pystyasennossa ei sattunut lähes ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:oliko synnärillä puhetta mahdollisista vaihtoehdoista? muu kuin tämä perinteinen puoli-istuva asento?
Nelinkontin on hyvä vaihtoehto, koska siitä kätilöt silti näkevät ja pystyvät avustamaan hyvin. Jos siis haluaa hyvän asennon mutta välttää kärhämät hoitohenkilökunnan kanssa. Yllättävän huonosti kätilöt tuntevat eri ponnistusasentoja ja niiden hyötyjä/haittoja. Puoli-istuva on ehkä maailman huonoin ponnistusasento.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:jotain muuta tapaa kuin tämä puoli-istuva aennon?
Miksi ne karisivat? Oliko se kätilöstä vai yleensä tilanteesta johtuvaa? Kerroitko kätilölle haluavasi tuolin? Miten suhtautui?Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Kun kakkosta menin synnyttämään niin mullahan oli vaikka mitä suunnitelmia jakkarata lähtien, kivasti ne karisi siinä synnytyksen aikana :saint:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:jotain muuta tapaa kuin tämä puoli-istuva aennon?
Naistenklinikalla. Itse ymmärsin kuunnella kroppaani ja tosiaan, etukäteen otin selvää paljon normaalin synnytyksen kulusta ja aktiivisesta synnyttämisestä. Pelkäsin, että minut sidottaisiin selälleni sänkyyn, ja niin meinasi alussa käydäkin, mutta pysyin tiukkana ja uhkailin jopa, että lähden kadulle synnyttämään jollen saa tehdä niin kuin hyvältä tuntuu Kaikkea sitä siinä vaiheessa tekeekin... Vuoron vaihtuessa sain paremman kätilön joka kunnioitti näkemyksiäni. Mutta ei hänelläkään ollut hirveästi kokemusta siitä, että ponnistaa eri asennossa ilman mitään "lääketieteellistä" syytä. Nelinkontinhan suositellaan jos lapsen sydänäänet romahtavat tms. Minä taas ilman mitään ns syytä menin polvilleni sängylle ja tuin itseäni vuoroin kyynärpäillä, vuoroin käsillä ja vuoroin olin ihan pystyssä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ok. Missä synnytit? Oliko kätilö, joka ehdotti asentoa vai "tajusitko" itse hakeutua siihen...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Synnärillä ei ehdotettu vaihtoehtoja. Minä otin selvää asioista etukäteen. Seisoskelin suurimman osan synnytyksestä. Ponnistusvaiheen lähestyessä kehoittivat sängylle. Nousin siihen kontilleni koska selälteni maatessa kipu olisi vienyt tajun kun taas pystyasennossa ei sattunut lähes ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:oliko synnärillä puhetta mahdollisista vaihtoehdoista? muu kuin tämä perinteinen puoli-istuva asento?
Koska mua sattu niin helvetisti viimeset 2h että en osanut kun olla siinä sängyllä. Oli se jakkara mahdollista saada mutta tosiaan en voinut ajatellakkaan nousevani enää siitä sängystäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi ne karisivat? Oliko se kätilöstä vai yleensä tilanteesta johtuvaa? Kerroitko kätilölle haluavasi tuolin? Miten suhtautui?Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Kun kakkosta menin synnyttämään niin mullahan oli vaikka mitä suunnitelmia jakkarata lähtien, kivasti ne karisi siinä synnytyksen aikana :saint:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:jotain muuta tapaa kuin tämä puoli-istuva aennon?