Missä välissä muka ehtii lisääntyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tekisitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tekisitte

Vieras
Olen 26-vuotias opiskelija, ei ole mitään kiinnostusta tällä hetkellä lapsentekoon, tulevaisuudesta en tiedä. Mies on valmistunut jo muutaman vuosi sitten ja sanoi, että on valmis perheenlisäykseen jos vain itse olen valmis.

Periaatteessa nyt ois varmaan hyvä hetki lisääntyä, mies voisi hoitaa paljon, kun tekee töitä kotoa käsin ja opinnot kuitenkin joustaa enemmän kuin työelämä. Uraa aloitellessa lapsi olisi jo valmiina ja voisi keskittyä sitten tutkimukseen täysillä. Opinnotkin varmasti etenisivät lapsesta huolimatta, kun mies lupasi ottaa päävastuun, ja jos vaikka korvikkeella ruokkii, niin imetyskään ei aiheuta ongelmia ja mies pääsee hoitamaan alusta asti.

Mutta kun ei vain huvita, nyt olisi hyvä hetki kaikin puolin, tultaisiin hyvin toimeen ja muutenkin asiat kunnossa, mutta ei ole fiilistä. Mä haluaisin, että olisi, houkuttelisi enemmän tehdä lapsi nyt, jotta myöhemmin olisi taas aikaa muille asiolle enemmän. En mä ehdottomasti vastaankaan ole, mutta vähän epäilyttää vaan. Uskaltaiskohan?

Kotiäidiksi mun ei tarvitse jäädä tai olla yksin vastuussa, sen mies on tehnyt selväksi ja luotan häneen. Saisin opiskella ja tehdä omia juttujani aivan varmasti, mikä onkin tärkeä asia.Hän kyllä hoitaisi mielellään, tietysti mun pitäisi synnyttää, mikä ei myöskään tunnu kovin mukavalta tapahtumalta.ääh, en tiedä.

Mä en tuossa tilanteessa teksis lasta vain siksi, että "olisi hyvä hetki". Ehkä kannattaa miettiä haluatko lapsia ollenkaan, milloinkaan. Minusta on huono syy tehdä lapsia, koska toinen haluaa.

Oli miten oli, mä en tekis kesken opiskelujen. Vaikka mies kuinka auttas, se vaikuttaa auttamatta sun keskittymiskykyyn. Ja jos sattuu vaikea raskaus, on hankala opiskella edes raskausaikana.