Missä vaiheessa vauvanvaatteet kannattaa pestä valmiiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Nyt olis viikko 15 menossa ja muutto edessä. Pesenkö vasta lähempänä synnytystä vai jo muuton jälkeen? Laitanko pestyinä/pesemättöminä kaappiin vai annanko olla pahvilaatikossa? Osa vaatteista uusia, osa käytettyjä.

Kyllä sä aika ajoissa olet jos nyt peset.

Oma äitini sanoi esikoista odottaessani, että jos vaatteet, sänky ja hoitopöytä on kondiksessa kuukautta ennen laskettua aikaa niin ihan pahasti ei voi mennä pieleen.

Jos sulla on syytä pelätä että syntyy ennen aikojaan niin asia on tietty eri.

Mut on se aika ihanaa puuhaa laittaa niitä äippäloman ekoina päivinä. Sit ne on hetkessä tehty ja loput ajasta voikin valittaa et syntyis jo ;)

No mie olen nyt pari viikkoa laitellut pikku tyypin kuteita ja kalusteita paikalleen, tulevana viikonloppuna pitäis huoneen olla ihan valmis remontin osalta. Vaatteita saan varmaan ensi viikolla lisää, ennätän ne hyvin pestä ja silittää kaappiin valmiiksi.

Kiitos vastauksista. :) Ei noita vaatteita paljoa ole, mut mietin vaan säilytänkö vielä muuton jälkeenkin pahvilaatikossa vai laitanko kaappiin. Onhan siinä sitten tietysti puuhaa äitiyslomalle kun niitä pesee ja laittelee. :)

Mä pesin n. pari kuukautta ennen LA:aa ihan sen takia että jos ois syntynyt etuajassa niin olis kaikki jo kuitenkin valmiina... Sängynkin laitoin jo pari viikkoa ennen kuntoon vaikka siinä äippäpakkauksen pahvilootassa sitten alkuun nukkuikin aika pitkään :). Mulla oli aika kova pesänrakennusvietti niin pakko oli valmistella jo hyvissä ajoin ;).

Esikoisesta en muista koska niitä vaatteita aloin pestä. Tämän toisen raskauden aikana olen pessyt niitä sitä mukaa kun olen ostanutkin, eivät kyllä haise tunkkaiselle lipaston laatikossakaan.

Yhteistyössä