Missä vaiheessa vauvanne on alkanut kannatella päätään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenetsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnenetsijä

Jäsen
03.01.2013
147
0
16
Mä olen hämmentynyt kun luulin vauvojen alkavan kannatella päätään paljon myöhemmin.
Meillä on nyt pariviikkonen vauveli ja uskomatonta miten pitkään jaksaa kannatella jo päätään.

Mun vauva on jo niin iso :'( :xmas:

Meillä kuopus kannatteli päätään jo synnärillä, kauhulla vaan katsoin kun olkapäätäni vasten ollessa piti päätään pystyssä ja kääntelikin eri suuntiin... liekö sektiosynnytys ollut helläväraisempi vai olisko perätilassa ololla vaikutusta asiaan. Esikoinen ei ollut noin vauhdikas kehityksessä, joitain viikkoja siinä kai meni ennenkuin pitempään kannatteli päätään. Viikossa-parissa alkoi hänkin kyllä kääntämään päätä siihen suuntaan, mihin joku tärkeä ihminen kulki ohi.

meiän baby synty 41+6 ja alusta asti oli todella "jäntevä" ja siten helpompi käsitellä kun ei tarvinnut sitä niskaa ja päätä ihan hirveesti pelätä et retkahtaa :D

Meilläkin esikoinen jäkitti päätään jo synnärillä ja pariviikkosena piti mahallaan ollessaan ihan kunnolla päätä pystyssä. Kuopuskin oli alusta alkaen jäntevä mutta ei ihan niin aikaisin kannatellut päätään kuitenkaan. Kaverin vauva oli piiiitkään ku keitetty spagetti, oli pelottava pitää sylissä kun tuntui niin hauraalta. Niin ne vaan on erilaisia.

[QUOTE="hei";28520142]Meillä kuopus kannatteli päätään jo synnärillä, kauhulla vaan katsoin kun olkapäätäni vasten ollessa piti päätään pystyssä ja kääntelikin eri suuntiin... liekö sektiosynnytys ollut helläväraisempi vai olisko perätilassa ololla vaikutusta asiaan. Esikoinen ei ollut noin vauhdikas kehityksessä, joitain viikkoja siinä kai meni ennenkuin pitempään kannatteli päätään. Viikossa-parissa alkoi hänkin kyllä kääntämään päätä siihen suuntaan, mihin joku tärkeä ihminen kulki ohi.[/QUOTE]

Meillä samoin perätilassa ollut ja sektiolla syntynyt kannatteli jo synnärillä päätään. Puski jatkuvasti päällään jo vatsassa, ehkä oli siksi vahvat niskat :)

Kaksi viimeisintä kannatteli jo synnärillä. Keskimmäinen jo niin pontevana, että saikkarit ja kätilöt vallin sitä ihmettelivät ja tulivat katsomalla katsomaan pientä "tikanpoikaa" :D. Sanoivat, että siitä tullee kerkiäväinen tapaus...eivätkä siitä kyllä erehtyneetkään :).

Meillä kanssa synnärillä kuopus oli pää pystyssä.. Eikä kyllä esikoistakaan tarvinnut tukea paria viikkoa kauempaa. Alakautta ovat molemmat syntyneet. Todella jänteviä ovat olleet syntymästä lähtien. Minua pelottaa ottaa yhden kaverini vauva syliin kun se on sellainen keitetty spagetti vielä 6kk:n ikäisenä. Ihan eri tuntuinen kuin omat vauvat.

Meillä kaikki kannatelleet myös jo synnärillä, tulleet äitiinsä :) Minä myös jo synnärillä kuulemma kannatellut päätäni ja nakottanut aina pää pystyssä ja kenossa, kun nukkua ois pitänyt :D

[QUOTE="liinis";28520311]Synnärillä.
Osa vauvoista on jäntevämpiä. Olen ihan säikähtänyt, kun olen kaverien "flutkuja" vastasyntyneitä pidellyt.[/QUOTE]

Joo - mitä sellasella tekee.

Uskokaa tai älkää, mutta tyttäreni kannatteli päätään periaatteessa rv 31. Hän syntyi keskosena 29+3. Oli siis alle kaksi viikkoinen, kun "kenguruhoidossa" ollessaan nosti pään pystyyn ja saattoi tähyillä parikin minuuttia kerrallaan. Samoin mahalla ollessaan hän punkesi jaloillaan itsensä ylös kuin kolmioksi. Hoitajien mukaan tämä on ihan normaalia, mutta ei todellakaan hyväksi jänteiden kehitykselle ja liittyy keskosen yli ojentuvuuteen. Sittemmin tuo jäntevyys hellitti ja lasketun ajan tienoilla päätä sai tukea. Olisikohan ollut pari viikkoinen ns. korjattua ikää, kun alkoi taas kannatella päätään. Tosin tuen vieläkin häntä niskasta kun lasken vaikka hoitopöydälle. Tyttö on nyt neljä kuukautta.

Uusimmat

Yhteistyössä