Missä vaiheessa uhkaan rikosilmoituksella???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukun pihinää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukun pihinää

Vieras
Multa on huutonetissä huudettu tuote jo tiistaina ja vieläkään ei mitään yhteydenottoa tai vastausta. Puhelinnumeroa ei saa selville.

Kyseessä hintavahko tuote.

Hemmetti jos tää on huijari (jolla yli 200pos ja yksi nega lunastamattomasta huudosta lähiaikoina) niin mulla menee kyllä hermot ja varmaan teen rikosilmoituksen.

huvikseen en rahapulassa pidä tuotteita myytävänä niin ettei niitä lunastetakaan! Ja joku muu voisi sen oikeasti ostaa mutta nyt joudun pitää sitä jemmassa jos tää tyyppi vaikka sattuisi ottaa yhteyttä!

tänään on vasta perjantai! laita viestiä sille että ensi viikon aikana yhteydenotto ja jos ei tuu ni uudelleen myyntiin. mitä rikosilmoitus auttaa ku et ole mitään menettäny.laitat vaa uudelleen myyntiin. meillä taasen meni 800e hukkaan ku maksettiin jo tv ja se oliki huijari,ostajat on monta rikosilmoitusta siitä tehty...ollaan oltu niihin yhteydessä.ja negoja ei sillä ollu.

Ymmärsinkö oikein, että sinulta on tuote huudettu, mutta ei maksettu tms? Mielestäni ei taida tässä ihan rikosilmoitusta varten riittää materiaali.. Sinultahan ei ole viety mitään, on vain luvattu ostaa eikä sitten lunastettu lupausta. Sinuna laittaisin vielä viimeisen mailin, jossa uhkaisin negapalautteella ja yhteydenotolla ylläpitoon. Mutta rikosilmoitusta ei tästä voine kyllä tehdä.

Siis miksi teet rikosilmoituksen? Siksi, kun ostaja ei ole ottanut yhteyttä kolmeen päivään? :o Eipä taida kuule poliisi ottaa tuollaista ilmoitusta vastaan, sillä ei kai laki määrää lunastamaan Huutiksesta huudettua tuotetta, vaikka huutiksen säännöt niin määrääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
tänään on vasta perjantai! laita viestiä sille että ensi viikon aikana yhteydenotto ja jos ei tuu ni uudelleen myyntiin. mitä rikosilmoitus auttaa ku et ole mitään menettäny.laitat vaa uudelleen myyntiin. meillä taasen meni 800e hukkaan ku maksettiin jo tv ja se oliki huijari,ostajat on monta rikosilmoitusta siitä tehty...ollaan oltu niihin yhteydessä.ja negoja ei sillä ollu.

Totta mä teen rikosilmoituksen kun siihen kerran on oikeus.
En kai mä nyt kahta viikkoa pidä jemmassa tavaraa ja odota jos suvaitsisi ottaa yhteyttä!
Se oli sitä paitsi se osta heti, ei edes huuto.
Eli olisi voinut ottaa yhteyttä samantien kun tuotteen osti.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Ymmärsinkö oikein, että sinulta on tuote huudettu, mutta ei maksettu tms? Mielestäni ei taida tässä ihan rikosilmoitusta varten riittää materiaali.. Sinultahan ei ole viety mitään, on vain luvattu ostaa eikä sitten lunastettu lupausta. Sinuna laittaisin vielä viimeisen mailin, jossa uhkaisin negapalautteella ja yhteydenotolla ylläpitoon. Mutta rikosilmoitusta ei tästä voine kyllä tehdä.

Huutonetin säännöissä lukee että jos ostaa tuotteen muttei lunastakaan sitä, on oikeus tehdä rikosilmoitus. Se kun on velvoittava se huuto jos ei ole hv jonka alle huutosumma olisi jäänyt.
Poliisi on jo monia rikosilmoituksia tutkinut tällä perusteella.

Ja, kysyin että koska uhkaan rikosilmoituksella, en sanonut nyt, kolmen päivän jälkeen sitä tekeväni!

No, mä odottelisin yhteydenottoa viikon ajan. Sitten laittaisin uutta sähköpostia jossa sanoisin että odotan vielä toisen viikon ajan maksimissaan, sen jälkeen laitan negaa ja kauppaan tuotteen uudelleen.
Mutta sen rikosilmoituksen unohtaisin, oikeesti :D.

"Onko myyjän pakko myydä, onko huutajan pakko ostaa?"
Huuto.netin käyttäjäsopimus edellyttää, että ilmoittaessaan kohteen myyjä sitoutuu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tehneelle, kunhan hänen kohteelle mahdollisesti määrittelemänsä hintavaraus ylittyy. Vastaavasti myös ostajat ovat käyttäjäsopimuksen hyväksyessään sitoutuneet siihen, että he korkeimman tarjouksen tehtyään ostavat voittamansa tuotteen.

Huuto.netin käyttäjäsopimus on juridisesti sitova ja pätevä, ja riitatapauksia on jo käsitelty käräjäoikeuksissakin. Mikäli kauppakumppanisi rikkoo sopimusta, voit halutessasi viedä tapahtuneen riita-asiana käräjäoikeuden käsiteltäväksi.

(lähde: http://www.huuto.net/fi/huuto-faq.php3#4.3)

Vielä selvennökseksi.

Mä olisin varmaan ruuhkauttanut poliisilaitoksen lunastamatta jääneistä huudoista tehtyihin rikosilmoituksiin.. :D

Ihan vaan Negan olen tyytynyt antamaan. Kuvauksessanikin lukee nykyisin selvästi että hupihuutajille automaattisesti nega. Tuo maininta on lopettanut hupihuutelun kokonaan.

Mites se oli siinä huutonetin sivuilla tuosta yhteydenotosta, oliko se että yhteydenotto viimeistään viikonkuluessa huutokaupan päätyttyä, muistelisin.
Itse oon laittanut siihen omaan osioon tai mikä se nyt on, että yhteydenotto neljän päivän kuluessa huudon päättymisestä. Kyllä joskus on käynyt niin että ovat unohtaneet vaikka ite oon myyjänä ottanut yhteyttä ensin. Niitä on kaikenlaisia ostajia ja myyjiäkin huutiksessakin.
Odota nyt vielä muutama päivä yhteydenottoa, laita vaikka sähköpostia ensin.
Ymmärrän kyllä että harmittaa, kun itellä tympäsee pienempikin summa ja yleensä se että jos huudetaan eikä lunasteta.

Joo, voi tuosta sen rikosilmoituksen näköjään tehdä, mutta MINÄ en tuhlaisi poliisin rajallisia resursseja noin vähäpätöisen asian takia. Ja kohde tosiaan sulkeutui vasta 3 vrk sitten, eli oletkohan sä hypännyt vähän asioiden edelle? :)

Alkuperäinen kirjoittaja kiukun pihinää:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:

Mikä sua naurattaa tässä asiassa?

Etsi vaikka plussan sivuilta haulla miten paljon tästä on kirjoitettu.

No en tasan etsi..mutta itse tekisin ilmoituksen sitten jos olisit esim.lähettänyt tuotteen ja rahoja et saa takasin..antaisit negan ja laittaisin uudellee myyntii..

Naurakaa, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ja, kuten jo aiemmin sanoin, kysyin että missä vaiheessa, en sanonut vielä tekeväni mitään!

Ja "siis oikeesti" voi kun en enää törmäisi näihin hupihuutelijoihin!

Alkuperäinen kirjoittaja kiukun pihinää:
Naurakaa, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ja, kuten jo aiemmin sanoin, kysyin että missä vaiheessa, en sanonut vielä tekeväni mitään!

Ja "siis oikeesti" voi kun en enää törmäisi näihin hupihuutelijoihin!

no vastaan että siinä vaiheessa kun sun rahat tai tavarat on viety niin sitten poliisille :D

Yhteistyössä