Missä vaiheessa lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

The titityy

Vieras
Vuorokauden pojalla 2v7kk ollut tuo päälle 39. kuume. Lääke sitä tietenkin laskee, mutta siltikin kuumetta pitää aika korkealla.
Luulenpa että on korvissakin jotain.
Oonko ihan pahis jos vien lääkäriin vasta maanantaina, ei millään haluta lähteä yhteispäivystykseen istumaan moneksi tunniksi. :/
Juo hyvin, ei syö.
Jaksaa touhuta silloin kun kuume on alhaisempi.

Jos luulet että korvissa tulehdus niin tietenkin viet HETI lääkäriin. Ajattele nyt lastasi, ollaan mekin istuttu pari tuntia ota mukaan leluja ja juotavaa pienelle. Eikös se ole sama istutko kotona vai lekurissa kun lapsen sairastelusta kyse, sorry mut en voi ymmärtää miten edes mietit tommosta :headwall:

Putket on korvissa, eikä korviaan valita.
Kävipä vaan mielessä että jos voisi olla korvissa jotain..
Kuuluu olevan liikkeellä jotain viruskuumetta, minkäpä ne lääkäritkään asialle voisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Jos luulet että korvissa tulehdus niin tietenkin viet HETI lääkäriin. Ajattele nyt lastasi, ollaan mekin istuttu pari tuntia ota mukaan leluja ja juotavaa pienelle. Eikös se ole sama istutko kotona vai lekurissa kun lapsen sairastelusta kyse, sorry mut en voi ymmärtää miten edes mietit tommosta :headwall:

Järkevä siellä neuvoo? Juuri tuollaiset mielipiteet menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tuo on rakentavasta jo aika kaukana. Mutta hyvä jos tuli hyvä olo omasta urputuksestasi. :flower:

Hei :)
Jos pojalla on putket korvissa ja paikallaan niin märkä valuu ulos korvasta, jos tulehdus olisi.Jos jaksaa kuumeen ollessa alempana touhuta eikä oo velton ja erityisen väsähtäneen oloinen niin voi oottaa maanantaihin.Jos voinnissa tulee muutosta huonompaan niin sitte ei kai auta kuin lähteä istumaan tuonne päivystykseen :/ Paranemisia!

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Putket on korvissa, eikä korviaan valita.
Kävipä vaan mielessä että jos voisi olla korvissa jotain..
Kuuluu olevan liikkeellä jotain viruskuumetta, minkäpä ne lääkäritkään asialle voisivat.

Ei ne voikkaan. Mielestäni voinet odottaa maanantaihin saakka ja jos tilanne pahenee niin onhan päivä huomennakin. Ihmeteltiin muuten viikko sitten sitä kuinka aikuiset ovat alkaneet sairastella ns. lastentauteja. Itsellä ollut korkea kuume, korvatulehdus sekä angiina parin viikon sisään vaikka yleensä en juuri sairasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:

Järkevä siellä neuvoo? Juuri tuollaiset mielipiteet menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tuo on rakentavasta jo aika kaukana. Mutta hyvä jos tuli hyvä olo omasta urputuksestasi. :flower:

En urputtanut, sinähän se siellä heti tuomitset |O Ap vaan kun mainitsi epäilevänsä että korvissa on jotain, niin en nyt korvakipuista lasta olisi viemättä lääkäriin vain sen takia et siellä juotuu istumaan. Mutta nyt selvisi että lapsella putket ja ei akuuttia kipua.

Mä vein eilen iltapäivällä lopulta meidän 5 vuotiaan lääkäriin tervariin, vaikka kuume oli noussut vasta torstaina päivällä...Lapsen vointihan se on se, mikä määrää tahdin ja toisaalta ite mietin myös niin, että yöpäivystykseen on tosi ikävä lähteä...Pojalla oli kuume 39 ja yli (yöllä 40C). Poika oli nimittäin tosi väsynyt ja oikeestaan vaan nukkui, valitti päätään, niskaa ja kurkkua. Kuumelääkkeet ei myöskään oikeen pitäneet kuumetta alhaalla... Hyvä että vein, tosi ärhäkkä angiina todettiin, sekä korvatulehdus. Ottivat tervarissa pojan jonon ohi, suoraan näytteenottoon ja ohjasivat pötkölleen odottamaan lääkäriä. Oli kyllä kiitoksen arvoista huolenpitoa tervarissa! :flower: Nyt kuume enää 38 ja poika pirteämpi, vaikkakin kurkku on tosi kipeä hällä... :/
Yleensä oon ollu sitä mieltä, että mielummin vien liian herkästi lääkäriin, kuin että jäisin odottamaan, että tilanne on "riittävän vakava" vaivatakseni lääkäriä.

Niin ja vielä...mulla ois ollu tietenkin eilen naisporukalla pikkujoulut...istuin meidän potilaan vierellä tervarissa 19.30 asti, sit vielä apteekkiin ja olin ihan naatti kotiin tultuani, jäipä tänäkin vuonna pikkujoulut viettämättä...

En urputtanut, sinähän se siellä heti tuomitset |O Ap vaan kun mainitsi epäilevänsä että korvissa on jotain, niin en nyt korvakipuista lasta olisi viemättä lääkäriin vain sen takia et siellä juotuu istumaan. Mutta nyt selvisi että lapsella putket ja ei akuuttia kipua.

En mä kyllä jaksanut uskoa, että mua omista puheistasi syyttäisit.

Samoin sulle, onko nyt hyvä mieli?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Samoin sulle, onko nyt hyvä mieli?

Ihan vinkiksi vaan, josko joku viitsisi edes herätä kuuntelemaan itseään.. Mitäs mieltä siitä?

Mistä mun puheista sua syytän? :o Sinähän se "haukuit" mua "järkeväksi" Ja en ymmärrä miks sinä herneen vedät nenuun kun ei tuo mun mielipide AP:täkään tunnu häiritsevän. Ja asiahan selvisi.. väärinkäsityksiä sattuu (luulin et ap:n lapsi valittaa kipua) Mut mä jätän nyt tän jutun sun kans tähän, en rupea tekee tästä meidän lapsellista"tappeluketjua" kun aloitus koski ihan muuta :/

Pakko oli vielä tähän vastata, kun tässsäkin väärinkäsitys?? Tarkoitin tuolla tuomitsemisella , et haukuit minua "järkeväksi" en että olisit ap:tä tuominnut mitenkään.. Mut nyt PISTE tälle jutulle ja hyvää päivän jatkoa löysää vähän ;)

Meillä 4-vuotiaalla ollut viime maanantaista lähtien kuumetta. Tiistaista lähtien kuume 40 astetta. Käytetty lääkärissä sekä to että pe. Pe otettiin verikokeet, ei mitään! Virustauti joka tyypillisesti nostaa korkean kuumeen. jälkitautina voi tulla bakteeri tauti, muuten ei lääkkeistä ole apua (kuin tietty kuumelääkkeestä)

Huomautin sellaisesta asiasta joka nostaa karvani nykyisin pystyyn. Ihmiset kuvittelevat olevansa ainutlaatuisia omalla, kärkevällä mielipiteellään ja eivät mieti kuinka asiansa pystyisivät esittämään toisin. Usko pois, mulla on kaikki edelleen erittäin hyvin vaikka kykenen kommentoimaan.

Huomautin sellaisesta asiasta joka nostaa karvani nykyisin pystyyn. Ihmiset kuvittelevat olevansa ainutlaatuisia omalla, kärkevällä mielipiteellään ja eivät mieti kuinka asiansa pystyisivät esittämään toisin. Usko pois, mulla on kaikki edelleen erittäin hyvin vaikka kykenen kommentoimaan.

Katsoppas peiliin? Mistä tiedät että sinä pystyt esittämään asiat niin että muutkin sen ymmärtävät? Ei kaikki pyöri sinun napasi ympärillä! Eli tasoissa ollaan, minun karvat nousee pystyyn sinun mielipiteistäsi.

Yhteistyössä