Kyllä se niin tosiaan menee, että jos on jokin syy luopua, niin sitten on syy ja piste. Ei siihen muilta tarvitse hyväksyntää hakea. Eikä se luopumisen halu kulje käsikädessä sen kanssa, että rakastaako sitä elukkaa vai ei.
Mä olen halunnut aikoinaan luopua koirasta, jota en kyennyt pitämään. Taidot eivät yksinkertaisesti tuolloin riittäneet. Koira oli mulle ihan äärimmäisen tärkeä ja kun koira lopulta lähti, juoksin suoraa päätä vessaan oksentamaan. Ulvoin ja huusin, mutta minkäs teet. Kaikki keinot oltiin jo kokeiiltu ja seinä vaan yksinkertaisesto nousi tuolloin pystyyn.
Mun mielestäni on ihan äärimmäisen typerää pitää huonona syynä ajanpuutetta sen jälkeen, kun vauva tulee taloon. Onko tosiaan KOIRALLE parempi elää jatkossa nurkassa, vaikka vaihtoehtona olisi uudessa perheessä keskipisteen paikka?
Huono syy on myös se toisen lemmikin tulo. Jos mulla on kissa ja otan koiran, eikä ne sitten tulekaan toimeen, niin pitääkö mun ostaa kaksi kämppää jotta voin pitää molemmat elukat? Vai pitääkö ne pakottaa saman katon alle tuli ne toimeen tai ei? Melko stressaavaa elukalle.
Tietenkin elukan pito pitää miettiä tarkasti, mutta kukaan meistä ei tiedä mikä tilanne on tulevaisuudessa.