Missä teidän vauvat nukkuu yöhoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äittä

Vieras
lyhyesti kysyn, että missä teidän vauvat nukkuu yöhoidossa esim. mummulassa?

Meillä kun on ongelma, että anoppi haluaisi tulla tänne meille yöksi, että saisi hoitaa vauvaa ja että minä saisin nukkua! Mutta eihän siitä oikeasti tule mitään!!!
Enhän mä silloin nuku sen paremmin, jos/kun vauva vähänkin älähtää. Ja anoppi asuu 5min. ajomatkan päässä, eikä ole yhtään ehdottanut että vauva voisi mennä hänelle hoitoon yöksi. Enää ei edes syö yöllä... vaikka imetän muuten.
Eli missä teidän vauvat mm. nukkuu mummulassa ja kuka on hankkinut ne tavarat sinne??

No meillä ei vauva ole yöhoidossa ollut, mutta kun poika oli ekaa kertaa 1v2kk niin nukkui mamman ja papan välissä. Mutta jos meinaat matkasänkyä, niin kyllä se sun on ite hankittava.

Molemmissa mummuloissa on isovanhempien hankkimat matkasängyt jossa poika yleensä nukkuu. Tosin anopin kanssa saattaa nukkua kyllä vieressäkin kun on sen verran iso sänky :D

mun vanhemmat on hommannu 2 matkasänkyä.
ja toinen mummu yhden.
esikoinen ei enää matkasängyssä nuku,joson mun vanhemmilla yötä nukkuu joko mun siskon vanhassa huoneessa tai sitten äitini vieressä ja iskä nukkuu siskon huoneessa.
keskimmäinen nukkuu matkiksessa.
mieheni vanhemmilla esikoinen nukkuu vuodesohvan vetolaatikossa =) se on kiva paikka,itsekin tykkäsin siä aina nukkua kun olin pieni.
ja poitsu nukkuu matkiksessa sieläkin.
vauvaa en oo viä yöhoitoon antanu,mutta kai se matkasängyssä nukkuis jos menis yöks.

Alkuperäinen kirjoittaja äittä:
Näiden teidän vastausten perusteella mulla ei siis ole kiire laittaa vauva yöksi hoitoon, sillä meidän vauva on vasta 8kk:den ikäinen!

No ei tietystikään. Annat lapsen sitten yökylään kun se sinusta tuntuu hyvältä.
Heräileekö vauva paljon muuten vai miksi et saa nukuttua?

Ihan vauvana oli yökylässä meidän kanssa ja nukkui vaunukopassa, vähän isompana matkasängyssä ja nykyisin patjalla lattialla tai vuodesohvassa (riippuu missä on yötä), jollain kavereilla on 120 cm sängyt joten sit nukkuvat samassa sängyssä

Näiden teidän vastausten perusteella mulla ei siis ole kiire laittaa vauva yöksi hoitoon, sillä meidän vauva on vasta 8kk:den ikäinen!

Ei ole kiire. :) Mun tyttö on myös 8kk eikä ole aikomustakaan antaa likkaa yökylään vielä piiitkään aikaan.

Nukkuu matkasängyssä joka ollut kaikilla lastenlapsilla vuorollaan. Ei vielä ole yöhoidossa ollut ilman äitiä, mutta tulee nukkumaan edelleen jahka tulee aika olla yksin hoidossa. Poika on nyt 10kk ja jahka joskus eka kerran on erossa niin kotiin tulee hoitaja ja me lähetään yöksi pois. Haluan että eka kerta on kotona tuttujen juttujen kanssa.

Sehän riippuu aivan siittä miltä itsestäsi tuntuu. meillä 6kk on ollut pari kertaa mummin luona yötä, esikoisen mukana.

Ihania kannustavia vastauksia Villivatulla ja Kippuravarpaalla, ja muillakin. Ja kippuravarpaalle vastaan, että tässä oli monta viikkoa, että heräili vähän väliä, mutta nyt on reilun viikon nukkunut kuin unelma *koputtaa puuta*

ja vielä lisäystä, että mä pirulainen äitee en yöllä saa välillä unta, vaikka vauva nukkuisikin hyvin. Viime yönäkin kävin monta kertaa kattomassa, että onko kaikki ok. Taitaa olla vaan mun korvien välissä vikaa, kun en aina pysty nukkuun.. ;)

Meillä on toisessa mummolassa matkasängyt, jotka ollaan ite ostettu. Alkuun kuleteltiin aina kotiin välillä, mut nyt ovat sitten siellä mummolassa ja jos reissuun lähdetään ja sänkyjä tarvitaan niin käydään hakemassa ne vaan sieltä mukaan.
Toisessa mummulassa nukkuvat mummun ja ukin sängyssä mummun kanssa tai sitten tekevät lattialle leveämmän pedin niin että ukkikin mahtuu viereen nukkumaan.

Yhteistyössä