Missä säilytätte käytetyt, pesua odottavat kestovaipat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva kestoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva kestoilija

Vieras
Minkälainen astia? Minkä kokoinen? Mitä materiaalia? Kuinka usein pesette vaippoja (joka päivä, joka toinen, joka kolmas?)? Ja kuinka paljon niitä omistatte, etenkin te jotka käytätte aio-vaippoja?

Säilytän vaippoja ämpärissä saunan puolella. Esikoisen ollessa pieni, liotin vaippoja, mutta siitä ei mun mielestä ollut mitään hyötyä. Vaippoja pestään meillä muun 60 asteen pyykin joukossa välillä joka päivä, välillä joka kolmas päivä.
Vaippoja on varmaan... ööö... en tiedä tarkkaan, mutta veikkaan, että 20-30 (vähemmälläkin pärjäisi ) Vaipat on sisävaippoja sekä muutama aio.

säilytän likaisia vaippoja isossa ohuessa kangaspussissa. aluksi pelkäsin hajua, mutta ainakaan minua se ei ole häirinnyt, kunhan muistaa pitää likavaippapussia ilmavasti (esim. roikkuu jossakin)
pesen vaippoja joka toinen päivä, mulla käytössä n. 25 vaippaa (ei aio-mallisia). mutta meillä ei kestoilla 100%, kylillä käytetään kertakäyttövaippaa.
onnea kestoiluun! vaatii vähän harjoittelua, mutta kyllä se alkaa jonkun ajan kuluttua sujumaan.

meillä on vaippoja noin 4 vrkn tarpeiksi. Meillä muovinen astia pesualtaan alakaapissa. Pesemme koneellisen kerralla eli käytännössä pari kertaa viikossa. Meillä ainakaan ei oo hajuongelmia vessassa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Selis:
Meillä vaipat laitetaan suoraan pyykkikoneeseen. Enimmäkseen kuitenkin pestään 60asteessa. Vaihtelevasti pestään joko joka päivä tai jokatoinen.

Mahtaa kone haista kivalle? Siis jos märkänä ne sinne laitat ja luukun kiinni?

Mulla on kangaspussi sellaisessa perinteisessä muovisessa (orthex?) likapyykkikorissa. . Vaippapussi tyjennetään koneeseen parin päivän välein. Pussi mukaan pesukoneeseen ja toinen koriin.

Mulla taskuvaippoja, sisävaippoja ja kuoria. Villakuoria en laita vaippapyykkipussiin, koska niille on erilainen pesu.

ämpärissä missä vettä ja etikkaa. Pestään joka toinen päivä. Vaippoja on 14 kpl, mutta nyt joku ihme vaihe kun koossa M osa liian pieniä ja L koon vaipat liian isoja

Mä en ole liottamista ymmärtäny, tekee kaiken vaikeaksi. Meillä vaipatetaan yks lapsi kokonaan, yksi öisin, ja tällä mun vauvelilla menee 1-2 vaippaa päivässä. Vaipat säilytetään muovivadissa koneen vieressä. Pestään yksi koneellinen päivässä, jos ollaan laiskoja niin joka toinen päivä. Vaippoja on jotain 30, sisävaippoja suurin osa. Hajut ei haittaa kunhan ei liian laiskoiksi äidytä :p Ja kun ne kuitenkin ovat tuolla kodinhoitohuoneessa.

Meillä vaipat on korissa kuivahtamassa pesua odottaessa. Yövaipat (kun niitä taas jaksaa käyttää) on pakko laittaa ämpäriin etikkaveteen ja kansi päälle tai mä oksennan vessaan mennessä, meillä vaipat pestään pääsääsntösesti iltasin.
Vaippoja on joku 16 kappaletta (taskuja) ja niillä pärjää pari päivää.

Ihan tavallisessa kannellisessa ämpärissä. Joskus liotan soodavedessä jos haju on todella törkeä. Pesuväli on yleensä joka toinen päivä, välillä menee siihen kolmanteen päivään.

Sisävaippoija on jotain 10-15, kuoria 2 ja taskuvaippoja on 7.

Pyykkikorissa muun pyykin joukossa. Ei haise, jos ei ihan myttyyn jätä odottelemaan. Ja pyykkiä pesen joka toinen päivä.
(Nykyään harvemmin, kun vaippapyykkiäkin tulee vähemmän kuivaksiopettelun myötä.)

Meillä osakestoillaan, joten sopivia vaippoja ei ole kauheasti (alle 10 ). Meillä ei ole aio-vaippoja, vaan taskuvaippoja, mutta säilytän ne avonaisessa muoviämpärissä saunan puolella. Kakat pesaisen sappisaippualla heti vaipanvaihdon jälkeen ja pissavaippoja huuhtelen hiukan, varsinkin jos tiedän etten pese pariin päivään pyykkiä. Joskus liotan imuja ennen pesua hetken etikkavedessä, jos tuntuu että ne haiskahtaa. Pesen vaipat 60 asteessa muun pyykin joukossa.

Meillä on kaksi täyskestoilevaa lasta, 1v2kk ja 1kk. Vaippoja on ihan hirveästi, noin 100 mutta osa on välillä poissa käytöstä, sellaisia varavaippoja. Pienemmällä käytössä taskuvaippa/pötkövaippa+kuori/sisävaippa+villikset. Isommalla tasku/aio/sisävaippa+villikset.

Meillä on säilytykseen yksi iso kannellinen saavi, joka täyttyy vuorokaudessa. Yleensä vaipat pestään puolentoista päivän välein suurinpiirtein, silloin kun oli vain yksi lapsi niin kahden tai kolmen päivän välein. Ei liotella vaippoja, ja sanko haisee sitten kun sen avaa, mutta haju ei leviä muualle. Kansi ei ole ihan tiiviisti kiinni, vaan siinä päällä kevyesti.

Meidän pojulla on aio-vaippoja ehkä 15kpl, riippuu sisämateriaaleista kuivumisnopeus eniten. Jotkut vaipat kuivuvat vähän alle vuorokaudessa ja jotkut kaksi vuorokautta.

Yhteistyössä