Missä ruokapula?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhuissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhuissaan

Vieras
Meidän päiväkotiin tulee ruoka jakelukeittiöstä ja joka päivä ruokaa menee valtavia määriä roskiin. Työntekijät ei saa ottaa mukaan, eikä enää voi edes ostaa sitä kotiin.

Ennen ruoka tehtiin omassa keittiössä ja tiedettiin hyvin määrät, ei tarvinnut paljoa roskiin laittaa.
"Säästösyistä" ruoka tulee nyt jakelusta ja sitä on aina kamalasti liikaa. Missä siis on se säästö? Paljon ruokaa roskiin ja ruuan kuljetus autolla maksaa myös. Eikö päättäjillä ole mitään järkeä?

Puhutaan ruokapulasta ja ruuan kalliudesta, ei se vaan mielestäni näy missään kun on varaa heittää yli puolet pois.

Itse olen tarkan sentin naisia ja teen jämistäkin uutta ruokaa, kauhistuttaa tuollainen ruuan haaskaaminen. :(

Meidän päikässä on (nyt kun siellä olen kuukauden työskennellyt) loppunut monta kertaa ruoka kesken! On joutunut antamaan pieniä annoksia ja vatsan täytteeksi näkkäriä!

Tuo on kyllä ihan järjetöstä, ettei sitä jäänyttä ruokaa voi myydä henkilökunnalle kotiin. Meillä voi nyt ostaa ruokaa kotiin työpaikkapäiväkodista, mutta ei enää varmaan syksyllä, kun siirrytään Palmiaan. Tänäänkin oli hyvä käydä huikkaamassa keittiöön, että lapsia onkin vähemmän kuin aamulla ilmotettiin ja välipalaa tuli siltikin paljon siihen määrään nähden mitä lapset lopulta söivät.

Meillä ennen ymmärrettiin että ruoka josta lapset ei niin pidä, sitä tehdään vähemmän ja taas herkkuruokapäivinä ennemmän. Tämä silloin kun ruoka tehtiin itse. Nyt sitten vähemmän maistuvana ruokapäivänä menee paljon roskiin ja niinä päivinä on välipalana jotakin tosi pientä ja lapsilla nälkä. Sääliksi käy niitä jotka ovat vaikka puoli viiteenkin asti. Voi huokaus, minne tästä pitäisi puhua?

Yhteistyössä