Missä päin suomea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
kun palstoilla aina ihmetellään toisten rahoja. Miten joillakin on varaa matkustella ja harrastaa.

Itse asun tosi köyhällä alueella. Kukaan ei matkustele tai harrasta paljon, ainoa hupi oma piha.

Missä päin nämä ihmiset asuvat, jotka koette varakkaiksi?
Jos koet itsesi varakkaaksi, tai hyvätuloiseksi niin missäpäin asut?

Mä asun isossa kaupungissa, jossa on väkeä laidasta laitaan. Mulla on tuttavia, joilla on oikeasti paljon rahaa ja omaisuutta (eikä vaan velkaa kaikesta) ja tuttavia, jotka miettivät, miten selvitä seuraavaan lapsilisäpäivään. Me ei olla köyhiä eikä rikkaita, eikä meillä ole varaa lähteä joka vuosi etelään (itse asiassa ei ole ollut varaa minään vuonna), mutta katto on pään päällä, ruokaa pöydässä, kaikki kulkee puhtaissa vaatteissa ja lapsella on pari edullista harrastusta.

Tokihan on joitain asuinalueita, joissa vain varakkailla on mahdollisuus asua, mutta sitten taas varakkaat voi hyvinkin asua "huonoilla" asuinalueilla. Helsingissä ja Espoossa on niitä rantaplänttejä ja "saaria", joista ei kerrostalokämppää irtoa alle puolen millin ja joissa ei ole Kaupungin vuokrataloja. Mun on pakko myöntää, etten ole perillä pääkaupunkiseudun ja isompien kaupunkien ulkopuolisista alueista ollenkaan.

Eikä mitään hajua, mitä meidän naapurit tekee ja mihin heillä on varaa. Joskus sellaisella Hesarin lottokoneella olen postinumeron perusteella katsellut tilastoja, josta näki esim. keskivertoansion, koulutustason ja maahanmuuttajien määrän.

Me ollaan sellaisia keskivertovarakkaita ja pidetään majaa sekä toisen ison kaupungin keskustan alueella, että pahamaineisimmassa ghettolähiössä itä-Helsingissä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Me asutaan varsinais-suomessa kunnassa jossa ulkopuolisten mielestä asuu vain rikkaita ja kauniita ihmisiä. Katsottiin kans kerran joltai nettisivulta, ett vaikka minä olen hoitovapaalla ja mies tekee alle 4000€/kk palkkaa, niin silti oltiin keskimääräisesti varakkaampia mitä naapurit. Kyllä mekin vähän reissataan, mut eniten täällä reissaa se yks miekkonen huuliharppunsa kanssa....

Espoon lähiössä asutaan, mutta lähiömme ei pääse kaupungin varakkaimpien joukkoon. Kyllä silti naapurustostamme melkein kaikki käyvät vuosittain ulkomailla jne. Me olemme tuloiltamme varmaan aika keskitasoa aluellamme. Matkustamme mekin vuosittain jonnekin, mutta näemme vaivaa reissun suunnittelemisessa eikä varmasti makseta niin paljon kuin valmismatkoista. Kolmella lapsellamme on jokaisella melko tyyris harrastus ja siksi emme pysty reissaamaan niin paljon kuin ehkä haluaisimme.

keskellä meen kaupungin parhainta aluetta. jokirantatontilla :) jos unohdetaan tuo home niin asutaan asuinalueen ainoassa vuokratalossa.. alueella muilla varmasti tuplasti parempi palkka kuin meillä.. onneks päästään pian pois :)