Missä on kaikki kunnoliset naiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tem_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedostan kyllä vahvasti sen, että vaalin vanhoja perinteitä. Miehen täytyy rakentaa talo omalle perheelleen ja äiti jäisi hoitamaan lapsia kotiin ymym.. näin ympäripyöreästi :)

Tottakai naisellakin saa olla omat harrastukset ja kaverit joita hän sitten näkee miten parhaaksi näkee. Saisi ehdottomasti käydä istumassa iltaa kavereittensa kanssa ym.

Jotenkin tuntuu nyky yhteiskunassa olevan sula mahottomuus tämä yhtälö.

Olen myös käyttänyt netissä treffi-ilmoituksia mutta turhaan. Olen suoraan sanonut olevani yh ja mikä kiinnostaa ym.

Onko sulla siis varaa elättää koko perhe, jos kerran vaadit naista jäämään kotiin? Onko myös varaa huolehtia naisen eläkesäästöistä, koska eläke ei kerry kodin hengettärenä olemalla?

Tiedostan kyllä vahvasti sen, että vaalin vanhoja perinteitä. Miehen täytyy rakentaa talo omalle perheelleen ja äiti jäisi hoitamaan lapsia kotiin ymym.. näin ympäripyöreästi :)
Samoin ajattelin minäkin. Tosin kun miehet tuntuvat tykkäävän enemmän niistä bilehileistä, joiden elämän tarkoitus on pitää hauskaa, niin sinkuksi jäin. Minä vietän vapaa-aikani mieluummin lasten kanssa puuhailemalla kuin ryyppäämällä.
No, onneksi hankin itselleni hyvätuloisen ammatin aikanaan, joten pystyin tekemään lapset itsekin hedelmöityshoidoilla, ja voin jäädä kotiäidiksi moneksi vuodeksi pelkästään säästöjeni avulla. Ei sille mitään mahda, että minunkaltaiseni eivät miehille kelpaa, elämää pitää jatkaa sitten ilman miestä.

Tottakai naisellakin saa olla omat harrastukset ja kaverit joita hän sitten näkee miten parhaaksi näkee. Saisi ehdottomasti käydä istumassa iltaa kavereittensa kanssa ym.

Olen myös käyttänyt netissä treffi-ilmoituksia mutta turhaan. Olen suoraan sanonut olevani yh ja mikä kiinnostaa ym.
Yksi iso ongelma on lapsi. Harva tuon ikäinen kunnollinenkaan nainen on valmis yhtäkkiä hyppäämään äidin rooliin vieraalle lapselle. Kohtuullisen pelottava ajatus monelle aikuiselämää vasta aloittelevalle ihmiselle.
Eli parhaat mahdollisuudet ovat mammakerhot ja leikkipuistot, joita saatat löytää jonkun naisen, jolla on jo oma lapsi.

En usko että ap tarkoitti tuota naisen kotona olemista ihan noin kirjaimellisesti miten sen tuossa kirjoitti.

Ei kaikki välttämättä sitä omakotitaloakaan halua.

Treffipalstoiltakin voi löytää "kumppanin" ja on hyvä kun on heti rehellinen omasta elämäntilanteestaan.
Karsiihan se joitain pois mutta sehän on sitten vain hyvä juttu.

Itse en kyllä kokisi ongelmaksi jos miehellä olisi jo lapsi.
Mutta tietysti meitä on erilaisia.

Ja toisaalta se voi olla hyväkin jos on. On oppinut elämänsä aikana jo vähän muutakin vastuuta. Ei tietenkään aina.

Ehkä tässä on ongelmana se, että etsit sitä kodinhengetärtä - etsit ihmistä valmiiseen malliin sen sijaan, että kohtaisit ihmisen yksilönä. Jos kirjoitat treffi-ilmoitukseen mainitsemasi asiat, se voi karkottaa jopa niitä ihmisiä, joille kyseinen kuvio voisi sopia. Kuulostaa niin ehdottomalta, jos tuo on ensisijainen toive.

Mutta se on totta, että nykyisin yhä harvempi nainen haluaa vaan jäädä kotiin. Työn ja perheen yhdistämien on nykyisin niin yleistä, että kaikki tietävät sen olevan mahdollista, ja toisaalta naiset arvostavat isyyttä ja toivovat sen vuoksi miehen olevan tasa-arvoisesti mukana lasten hoidossa. Sehän on lastenkin kannalta hyvä. Mutta onhan niitä perinteisiäkin arvoja kannattavia ihmisiä vielä olemassa - hekin silti toivovat tulevansa ensisijaisesti kohdatuiksi yksilönä eikä lastenhoitajana.

Ehkä tässä on ongelmana se, että etsit sitä kodinhengetärtä - etsit ihmistä valmiiseen malliin sen sijaan, että kohtaisit ihmisen yksilönä. Jos kirjoitat treffi-ilmoitukseen mainitsemasi asiat, se voi karkottaa jopa niitä ihmisiä, joille kyseinen kuvio voisi sopia. Kuulostaa niin ehdottomalta, jos tuo on ensisijainen toive.

Mutta se on totta, että nykyisin yhä harvempi nainen haluaa vaan jäädä kotiin. Työn ja perheen yhdistämien on nykyisin niin yleistä, että kaikki tietävät sen olevan mahdollista, ja toisaalta naiset arvostavat isyyttä ja toivovat sen vuoksi miehen olevan tasa-arvoisesti mukana lasten hoidossa. Sehän on lastenkin kannalta hyvä. Mutta onhan niitä perinteisiäkin arvoja kannattavia ihmisiä vielä olemassa - hekin silti toivovat tulevansa ensisijaisesti kohdatuiksi yksilönä eikä lastenhoitajana.

Nii siis,

Tottakai tahdon että nainen kävisi töissä säänöllisesti. Lähinnä viittasin siihen että ''tulevalla'' naisella olisi myös aikaa minulle ja lapselle eikä vain minulle.

Enkä ole todellakaan listannut treffi-ilmoituksiini että sinun täytyisi olla semmoinen, tämmöinen ja tuommoinen :) Vaikka pidän kyllä hyvin ehdottomana sitä että nainen olisi lojaali ja luotettava.

Eikä tämä talohaave ym ole todellakaan mikään priorisaatio ykkönen. Vaan yhteinen elämä ja sitä kautta koetut hienot kokemukset.. Niin huonossa kuin hyvässä tottakai. Elikkä kaikki tapahtuisi omalla painollaan eteenpäin. Eikä ruvettaisi säästämään jokaisesta pennistä tulevaan taloprojektiin, koska vain talo.

Varallisuus ei tuo onnea elämään. Tämän jos minkä olen oppinut elämässäni.

Mulle tuo olisi täydellinen kauhistus. En ikinä jäisi hoitamaan lapsia kotiin. Työtä tarvitsee elääkseen ja jaksaakseen henkisesti.
Mie jäisin välittömästi kodinhengettäreksi jos löytyisi sellainen nainen jonka palkalla kaikki eläis mukavasti.
Aina tekisin raskaan työn raatajalle aamupalan valmiiksi ja töistä tullessaan herkullinen ruoan tuoksu pelmahtaisi nenään kun hän avaisi oven, samalla kopsahtaisin hänen kaulaansa ja pusun suikkaisin.
Illalla lasten nukahdettua antaisin viipyilevää suuseksiä ja sitten sitä ihan oikiaa - jopa silloinkin kun päätäni särkisi, helvetti burana on keksitty!
Jos hän haluaisi joskus viettää aikaa ystäviensä kanssa niin mie veisin hänet sinne autolla, tarvittaessa hakisinkin. Olisin hyvilläni jos hän kutsuisi kavereitaan kylään illanviettoon ja passaisin koko porukkaa sen ajan, hyvät ystävävyydet ovat niin harvassa että on syytäkin vaalia niitä.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mie jäisin välittömästi kodinhengettäreksi jos löytyisi sellainen nainen jonka palkalla kaikki eläis mukavasti.
Aina tekisin raskaan työn raatajalle aamupalan valmiiksi ja töistä tullessaan herkullinen ruoan tuoksu pelmahtaisi nenään kun hän avaisi oven, samalla kopsahtaisin hänen kaulaansa ja pusun suikkaisin.
Illalla lasten nukahdettua antaisin viipyilevää suuseksiä ja sitten sitä ihan oikiaa - jopa silloinkin kun päätäni särkisi, helvetti burana on keksitty!
Jos hän haluaisi joskus viettää aikaa ystäviensä kanssa niin mie veisin hänet sinne autolla, tarvittaessa hakisinkin. Olisin hyvilläni jos hän kutsuisi kavereitaan kylään illanviettoon ja passaisin koko porukkaa sen ajan, hyvät ystävävyydet ovat niin harvassa että on syytäkin vaalia niitä.
älä nyt sentään matelemaan ala. :cautious:

Joo niin varmaan...

Kuvauksen perusteella kannattaa oikeasti pohtia itätuontia (ei ryssiä). Aasialaisissa maissa naiset osaavat vielä kunnioittaa perhettä, tekevät kaikkensa perheen ja sinun menestymisen suhteen. He eivät petä eivätkä tee sellaisia asioita, joista voi menettää kasvonsa.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Kuvauksen perusteella kannattaa oikeasti pohtia itätuontia (ei ryssiä). Aasialaisissa maissa naiset osaavat vielä kunnioittaa perhettä, tekevät kaikkensa perheen ja sinun menestymisen suhteen. He eivät petä eivätkä tee sellaisia asioita, joista voi menettää kasvonsa.

Onko sunkin vaimosi idästä kun aina halveeraat suomalaisia naisia?

Onko sunkin vaimosi idästä kun aina halveeraat suomalaisia naisia?

Ei ole. Mutta jos minun pitäisi nyt tässä hetkessä etsiä täyspäinen nainen, en tulisi löytämään sitä täältä, koska suurin osa alkaa olla loppuunkierrätettyjä ja omaa monenlaisia outoja "ismejä", joihin ei koskaan voi vastata.

Olen asunut jonkin aikaa eräässä sielläpäin olevassa maassa ja voin vakuuttaa, että siellä ihmiset ovat aitoja, yhteisöllisiä, kunnioittavat sinua sellaisena kuin olet ja tekevät kaikkensa, että sinulla on hyvä olla (jos sinä teet samoin heille).

Tiedän! että tämä aihe on käsitelty monesti tällä foorumilla, mutta kerta kiellon päälle.

Mistä ihmeestä kaikki kunnoliset, fiksut, luotettavat, lojaalit, suurisydämmiset kaiken puolin jalat maassa olevat naiset ovat?.

T, Raitis, huoliteltu, urheilullinen 23v yh isä. Työkseni olen kirvesmies omalla toiminimellä.

Ps. Tämä ei ole treffilmoitus :)

Täällä ainakn yksi knnollinen, lojaali ja suurisydäminen. Uskoisin että suurin osa tulee kotikasvatuksesta ja osa luonteesta. Kasvattakaamme siis lapsistamme rehellisiä, toiset huomioon ottavia ja rakastakaamme ehdoitta lapsiamme.

Vaikken ole mikään malli, uskoisin että vientiä olisi. Suurin osa kunnolisista miehistä ja naisista ovat varattuja. Toivottavasti löydät sen ihanan rakkaan, joka on yhtä luotettava kuin sinäkin :)

• Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
mulla meni kaveri naimisiin aasialaisen uskollisen naisen kanssa. ei toki kai pettänyt mut toi vuoden päästä kotiin pari teini-ikäistä muksua yllättäen. Noh, eihän se valehtelua ole jos ei kysytä.

Ei ole. Mutta jos minun pitäisi nyt tässä hetkessä etsiä täyspäinen nainen, en tulisi löytämään sitä täältä, koska suurin osa alkaa olla loppuunkierrätettyjä ja omaa monenlaisia outoja "ismejä", joihin ei koskaan voi vastata.

Olen asunut jonkin aikaa eräässä sielläpäin olevassa maassa ja voin vakuuttaa, että siellä ihmiset ovat aitoja, yhteisöllisiä, kunnioittavat sinua sellaisena kuin olet ja tekevät kaikkensa, että sinulla on hyvä olla (jos sinä teet samoin heille).

Hienosti sanottu naisista jälleen kerran (y)
Samaa voi varmaan sitten sanoa miehistäkin.

Täällä ainakn yksi knnollinen, lojaali ja suurisydäminen. Uskoisin että suurin osa tulee kotikasvatuksesta ja osa luonteesta. Kasvattakaamme siis lapsistamme rehellisiä, toiset huomioon ottavia ja rakastakaamme ehdoitta lapsiamme.

Vaikken ole mikään malli, uskoisin että vientiä olisi. Suurin osa kunnolisista miehistä ja naisista ovat varattuja. Toivottavasti löydät sen ihanan rakkaan, joka on yhtä luotettava kuin sinäkin :)

Kristityissä piireistä näitä uskollisia ja suurisydämisiä löytää.

Yhteistyössä