Missä kannattaa vaihtaa rahaa kun menee matkalle?

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Nostaa VisaElectrionilla tai Visalla automaatista tarpeen mukaan, ettei ole suurta rahasummaa mukana.

Entäs jos ei ole sellaista korttia?

Hanki hyvä ihminen pankkikortti itsellesi.

No on kait mulla pankkikortti :D ja nimenomaan pankkikortti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Nostaa VisaElectrionilla tai Visalla automaatista tarpeen mukaan, ettei ole suurta rahasummaa mukana.

Entäs jos ei ole sellaista korttia?

Hanki hyvä ihminen pankkikortti itsellesi.

No on kait mulla pankkikortti :D ja nimenomaan pankkikortti..

No nyt olisi sitten hyvä aika päivittää se kansainväliseen visa / master card debitiin. Jossain vaiheessa joudut kuitenkin tekemään sen kun se siruton korttisi ei enää käy missään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
No nyt olisi sitten hyvä aika päivittää se kansainväliseen visa / master card debitiin. Jossain vaiheessa joudut kuitenkin tekemään sen kun se siruton korttisi ei enää käy missään.

Toi käy nyt kaikkialla.. sielläkin, missä esim. visa electron ei käy.. siksi mä en ole sitä vielä vaihtanut.. enkä vaihda nytkään.. vaihdan vasta sitten kun saan varmasti visa-kortin ( tai jonkun muun luotollisen kortin ) .. miten paljon opintopisteitä sellasen saamiseen tarvittiinkaan? onko tietoa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
No nyt olisi sitten hyvä aika päivittää se kansainväliseen visa / master card debitiin. Jossain vaiheessa joudut kuitenkin tekemään sen kun se siruton korttisi ei enää käy missään.

Visan debit maksaa vuosittain ja nostoittain mutta electronin saa useimmiosta pankeista ilman veloituksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
No nyt olisi sitten hyvä aika päivittää se kansainväliseen visa / master card debitiin. Jossain vaiheessa joudut kuitenkin tekemään sen kun se siruton korttisi ei enää käy missään.

Toi käy nyt kaikkialla.. sielläkin, missä esim. visa electron ei käy.. siksi mä en ole sitä vielä vaihtanut.. enkä vaihda nytkään.. vaihdan vasta sitten kun saan varmasti visa-kortin ( tai jonkun muun luotollisen kortin ) .. miten paljon opintopisteitä sellasen saamiseen tarvittiinkaan? onko tietoa..

Siis onko sulla debit -kortti vai ei? Jos on, niin eihän sun sitten tarvitse mitään rahaa vaihdella. Makselet sillä ja nostat automaatista jos jotkut puljut hyväksyy vain käteisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
No nyt olisi sitten hyvä aika päivittää se kansainväliseen visa / master card debitiin. Jossain vaiheessa joudut kuitenkin tekemään sen kun se siruton korttisi ei enää käy missään.

Toi käy nyt kaikkialla.. sielläkin, missä esim. visa electron ei käy.. siksi mä en ole sitä vielä vaihtanut.. enkä vaihda nytkään.. vaihdan vasta sitten kun saan varmasti visa-kortin ( tai jonkun muun luotollisen kortin ) .. miten paljon opintopisteitä sellasen saamiseen tarvittiinkaan? onko tietoa..

Siis onko sulla debit -kortti vai ei? Jos on, niin eihän sun sitten tarvitse mitään rahaa vaihdella. Makselet sillä ja nostat automaatista jos jotkut puljut hyväksyy vain käteisen.

Ei mulla mitään debitiä ole.. se on ihan persiistä.. B) mulla on ihan perinteinen siruton pankkikortti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
No nyt olisi sitten hyvä aika päivittää se kansainväliseen visa / master card debitiin. Jossain vaiheessa joudut kuitenkin tekemään sen kun se siruton korttisi ei enää käy missään.

Visan debit maksaa vuosittain ja nostoittain mutta electronin saa useimmiosta pankeista ilman veloituksia.

Mä vaan en halua debitiä enkä electronia.. piste.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
No nyt olisi sitten hyvä aika päivittää se kansainväliseen visa / master card debitiin. Jossain vaiheessa joudut kuitenkin tekemään sen kun se siruton korttisi ei enää käy missään.

Visan debit maksaa vuosittain ja nostoittain mutta electronin saa useimmiosta pankeista ilman veloituksia.

Nordeassa saa visa debit/credit -kortin hintaan 0 euroa kuussa. Mutta kyllä mä ainakin maksaisin ihan mielelläni sen euron pelkästä debit kortistakin kun tietää että se ainakin toimii, toisin kuin electron.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
No nyt olisi sitten hyvä aika päivittää se kansainväliseen visa / master card debitiin. Jossain vaiheessa joudut kuitenkin tekemään sen kun se siruton korttisi ei enää käy missään.

Toi käy nyt kaikkialla.. sielläkin, missä esim. visa electron ei käy.. siksi mä en ole sitä vielä vaihtanut.. enkä vaihda nytkään.. vaihdan vasta sitten kun saan varmasti visa-kortin ( tai jonkun muun luotollisen kortin ) .. miten paljon opintopisteitä sellasen saamiseen tarvittiinkaan? onko tietoa..

Siis onko sulla debit -kortti vai ei? Jos on, niin eihän sun sitten tarvitse mitään rahaa vaihdella. Makselet sillä ja nostat automaatista jos jotkut puljut hyväksyy vain käteisen.

Ei mulla mitään debitiä ole.. se on ihan persiistä.. B) mulla on ihan perinteinen siruton pankkikortti..

Niin, siis tarkoitit että käy kaikkialla kotosuomessa, mutta kuten huomaat niin olisi kätevä siellä ulkomaillakin. Ja miten niin debit on perseestä? Parin vuoden sisään kaikki kortit on debittejä ja credittejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Nordeassa saa visa debit/credit -kortin hintaan 0 euroa kuussa. Mutta kyllä mä ainakin maksaisin ihan mielelläni sen euron pelkästä debit kortistakin kun tietää että se ainakin toimii, toisin kuin electron.

Electron ei kuitenkaan ole luottokortti, joten siksi itse tykkään siitä. En haluaisi luottokorttia itselleni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Niin, siis tarkoitit että käy kaikkialla kotosuomessa, mutta kuten huomaat niin olisi kätevä siellä ulkomaillakin. Ja miten niin debit on perseestä? Parin vuoden sisään kaikki kortit on debittejä ja credittejä.

Tota samaa on jankattu jo viimiset 5 vuotta ainakin.. ja aina vaan mulle tulee uus tavispankkikortti.. tää on nyt eka kerta kun mä olen menossa ulkomaille enkä todennäköisesti tule menemään uudelleen ainakaan vuoteen.. siksi ei tuntuis järkevältä vaihtaa pankkikorttia vaan yhden vuorokauden vuoksi.. varsinkin, kun mä haluaisin luotollisen kortin.. se opintopisteraja vaan olis kiva tietää.. jos nyt jo saisin sellaisen niin sitten voisinkin käydä vaihtamassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Nordeassa saa visa debit/credit -kortin hintaan 0 euroa kuussa. Mutta kyllä mä ainakin maksaisin ihan mielelläni sen euron pelkästä debit kortistakin kun tietää että se ainakin toimii, toisin kuin electron.

Electron ei kuitenkaan ole luottokortti, joten siksi itse tykkään siitä. En haluaisi luottokorttia itselleni.

Ei debittikään ole luottokortti. Se on pankkikortti jossa on siru ja jota voi käyttää ympäri maailmaa ilman että tarvitsee pelätä toimiiko yhteys pankkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Nordeassa saa visa debit/credit -kortin hintaan 0 euroa kuussa. Mutta kyllä mä ainakin maksaisin ihan mielelläni sen euron pelkästä debit kortistakin kun tietää että se ainakin toimii, toisin kuin electron.

Electron ei kuitenkaan ole luottokortti, joten siksi itse tykkään siitä. En haluaisi luottokorttia itselleni.

Ei debittikään ole luottokortti. Se on pankkikortti jossa on siru ja jota voi käyttää ympäri maailmaa ilman että tarvitsee pelätä toimiiko yhteys pankkiin.

Mä tiedän.. mun ei vaan kannata ottaa tuollaista, kun kerran haluisin luottokortin ja senkin voisin kait pian saada.. en kyllä tiedä vaikka nyt jo saisin.. yritin ettiä pankin sivuilta ehtoja luottokortin myöntämiselle, mutta eipä löytynyt oikeaa tietoa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Nordeassa saa visa debit/credit -kortin hintaan 0 euroa kuussa. Mutta kyllä mä ainakin maksaisin ihan mielelläni sen euron pelkästä debit kortistakin kun tietää että se ainakin toimii, toisin kuin electron.

Electron ei kuitenkaan ole luottokortti, joten siksi itse tykkään siitä. En haluaisi luottokorttia itselleni.

Ei debittikään ole luottokortti. Se on pankkikortti jossa on siru ja jota voi käyttää ympäri maailmaa ilman että tarvitsee pelätä toimiiko yhteys pankkiin.

Mä tiedän.. mun ei vaan kannata ottaa tuollaista, kun kerran haluisin luottokortin ja senkin voisin kait pian saada.. en kyllä tiedä vaikka nyt jo saisin.. yritin ettiä pankin sivuilta ehtoja luottokortin myöntämiselle, mutta eipä löytynyt oikeaa tietoa..

No joo joo totta kai hommaat sitten suoraan luottokortin kun sellaisen saat. Mun muistaakseni se raja on 90 pinnaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Nordeassa saa visa debit/credit -kortin hintaan 0 euroa kuussa. Mutta kyllä mä ainakin maksaisin ihan mielelläni sen euron pelkästä debit kortistakin kun tietää että se ainakin toimii, toisin kuin electron.

Electron ei kuitenkaan ole luottokortti, joten siksi itse tykkään siitä. En haluaisi luottokorttia itselleni.

Ei debittikään ole luottokortti. Se on pankkikortti jossa on siru ja jota voi käyttää ympäri maailmaa ilman että tarvitsee pelätä toimiiko yhteys pankkiin.

Mä tiedän.. mun ei vaan kannata ottaa tuollaista, kun kerran haluisin luottokortin ja senkin voisin kait pian saada.. en kyllä tiedä vaikka nyt jo saisin.. yritin ettiä pankin sivuilta ehtoja luottokortin myöntämiselle, mutta eipä löytynyt oikeaa tietoa..

No joo joo totta kai hommaat sitten suoraan luottokortin kun sellaisen saat. Mun muistaakseni se raja on 90 pinnaa.

Voi pärkule.. mulla on nyt kirjautuneena 87 opintopistettä.. :kieh:
 
Diners clubilta saa luottokortin muistaakseni ilman yhtäkään opintopisteitä! Op Visalla raja oli tosiaan tuo 90 op.

Mutta muuten rahaa kannattaa vaihtaa paikan päällä, tai sitten juuri forexilla. Myös pankkeihin voi tilata valuuttaa, mutta en tiedä siellä vaihtamisen kuluja, itse vaihdan aina forexilla.

http://www.dinersclub.fi/DOF/Join/Default.aspx?page=8
 

Yhteistyössä