Missä ja miten tapasitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eveliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eveliina

Vieras
Minkälaisessa tilanteessa olette kumppaninne tavanneet? Ja kuinka kauan suhteenne on kestänyt? Pohdiskelin vain, minkälainen merkitys sillä, missä ja miten kumppanin tapaa, on suhteen kestävyydelle ja laadulle? Vai onko sillä merkitystä? Entä kun ajattelette aikaisempia suhteitanne?

Paikallisessa diskossa tietenkin noin 14 vuotta sitten. Minulla oli sinä iltana niin erikoisia tanssikikkoja, että tuleva vaimoni nauroi naama punaisena koko illan. Sen jälkeen lähetin hänelle yhdeksän sivua pitkän humoristisen kirjeen, mistä hän oli ihan lentoon lähdössä. Kaksi ja puoli viikkoa tämän tapahtuman jälkeen vaimoni kosi minua polvillaan anellen, mutta toppuuttelin häntä silloin. Epäilin vielä sitä, että onkohan vielä oikea hetki mennä naimisiin. No, naimisiin mentiin vasta neljä vuotta myöhemmin. Että silleen.

Tapasin miesystäväni Kurikassa Haku Päällä -festareilla. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Molemmilla! Suhde on nyt kestänyt vasta 3 kk, mutta loppua ei näy...

Tuolla festareilla tapaaminen oli sikäli selkeää, että koska on tietty teema, voi olettaa, että toinen on vapaa. Ja samalla ajatuksella liikkeellä. Tiedän muutaman muunkin parin, joka tapasin samoilla festareilla. Muutenhan se oli festari siinä kuin muutkin, mutta tunnelma oli erittäin rento ja hauska. Sinkkuja pilvin pimein!

Tutustuimme yhteisen kaveripiirin kautta ensin vain kavereina (molemmilla oli säätöjä omalla tahollaan). Tiesimme sitä ennenkin toisemme jo ulkonäöltä. Samoissa ympyröissä aikamme pyörittyä mies tuli iskemään mua baarissa. En ollut ihan tosissaan kiinnostunut (toisin kuin mies minusta) vaan ajattelin pitää vähän hauskaa... No sitä hauskaa on nyt kestänyt 9 vuotta :)

Mulle on ainakin ollut tosi paljon merkitystä, et ollaan tutustuttu jo vähän aikaisemmin kuin vasta iskutilanteessa. Olen aina ollut vähän sitoutumiskammoinen, mut rauhallisella etenemisellä mieheni kesytti minut ;) Sama juttu aikaisemmissa pidemmissä suhteissa (ei tosin ole kuin pari tätä ennen).

Netissä, pari vuotta sitten.

Ja on muuten sellainen ihminen, että ikinä en olisi sen matkaan ravintolasta lähtenyt. Jo senkin takia, ettei hän käy ravintolassa.

On tämä netti ihmeellinen!

Nykyinen on ammattikorkeakoulusta, luokkakaveri. Exän löysin ilmaiskonsertista ja sitä ""iloa"" kesti neljä vuotta. Sitä edellinen oli juhannusfestareilta ja se kesti pari kuukautta. Toivottavasti nykysen kanssa kestää ikuisesti.

Ex oli oikea orjapiiskuri kotihommien kanssa. Mattoja tampatessani tapasin naapurin rouvan ja siitä sitten lempi leimahti. Orjapiiskuri pihalle ja niin lähti naapurinisäntäkin hetken päästä perässä. Yhtiökokouksessa ei ole tullut enää käytyä.

Yliopistolla ainejärjestön vuosijuhlien jatkoilla.

Joku siinä toisessa vaan heti sytytti, vaikka erittäin hitaasti siitä sitten edettiin. Ja kaikenlaisista vastoinkäymisistä selvittiin ennen varsinaista suhdetta.

Romanttisissa ympyröissä yhteisten kaverien seurassa juhannuksena. Toisenlaisissa puitteissa olisimme tuskin kiinnittäneet toisiimme sen kummempaa huomiota. Yhdessä yli neljä vuotta, ensimmäiseen yhteiseen kotiin muutto edessä. =) Myös exät olen tavannut kavereiden kautta.

Pizzeriassa lomamatkalla noin 500 kilometrin päässä kotoa. Sittemmin ilmeni, että asumme melko lähellä toisiamme ja että meillä on yhteisiä ystäviäkin kotipuolessa :-)

Tapaamisesta on nyt hieman yli kolme vuotta, yhdessä oltu kolme vuotta ja yhdessä asuttu vähän yli kaksi vuotta.

Enpä tiedä onko tuolla tapaamispaikalla ollut merkitystä varsinaisesti, mutta hauskaa kavereille kertoa, että melkein naapurit tapaavat toisella puolella Suomea ja molempien puolelta se oli klassisesti rakkautta ensi silmäyksellä.

Me tutustuimme toisiimme netissä 6 ½ sitten ja se oli rakkautta ennen ensimmäistä silmäystäkään :)
Nyt naimisissa ja kintuissa pyörii 9-kuinen pikkumies! En tiedä mitä merkitystä tällä kohtaamistavalla on, mutta sen tiedän, että itselleni täydellisen aviomiehen löysin :)

Nykyisen tapasin baarissa tanssilattialla ja yhdessä ollaan oltu siitä asti nyt tasan kaksi vuotta.
Exän bongasin koulussa ja sitä kesti vuoden.
Tätä edelliseen tutuistuin kaverin kautta ja ""suhdettamme"" kesti viisi kuukautta.
Edellistä edelliseen tutustuin myös kaverin kautta ja itseasiassa varsinainen ""silmän isku"" tapahtui laivalla. (Missä myös oikeastaan voin sanoa tutustuneeni häneen paremmin. Siis tiesin muutakin kuin nimen.) Tapailimme yhden kesän eli kolme kuukautta.

Tapasimme toisemme baarissa ja siitä se lähti.Tiistaina 5.9 tuli juuri kaksi vuotta täyteen ja elämä hymyilee,olemme onnellisia yhdessä ja ensi kuussa olemme muuttamassa yhteen.Arvostamme ja kunnioitamme toisiamme eikä pystytä pitämään edelleenkään näppejämme erossa toisistamme,se oli rakkautta ensi silmäyksellä ja on edelleen.Hän se baarissa tuli minulle juttelemaan,muistan sen edelleen niin elävästi.

Tapasin eka kerran mieheni ihan kotoni. Olin vielä yläasteella kun hän tuli kesälomalla meille. Hänen veljensä kun on naimisissa mun vanhimman siskoni kanssa.
Minä kävin koulun loppuun ja vielä sen jälkeen pari vuotisen ammattikoulunkin. Sen jälkeen olin kolme kuukautta töissä ja asuin toisen siskoni luona.
Sitten kun olin parikymppinen muutin miehen luo asumaan, mentiin kihloihin saman tien ja naimisiin seuraavana kesänä. Nyt tänä vuona tuli 22-vuotta avioliittoa täyteen. Neljä lasta + yksi lastenlapsikin on jo.
Suhteita ei oikestaan muita ollutkaan, mitä nyt sellaisia lyhytaikaisia taisi pari olla.

Yhteistyössä