pettäjät/gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kati34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kati34

Vieras
Toivon asiallisia vastauksia seuraaviin kysymyksiini ja vain heiltä joilla kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta:

Siis te jotka olette rakastuneet toiseen mieheen tai naiseen pitkän avo/avioliittonne aikana.

1. Menikö molemmilla tahoillanne huonosti liitoissanne kun tapasitte uuden miehen/naisen?
2. Jäittekö kiinni salailusta ja miten se tapahtui?
3. Kasvoiko stressi/paha omatunto vai lievenikö salatapaamisten aikana?
4. Oliko suhteenne henkinen vai fyysinen tai molempia?
5. Mihin rakastuitte uudessa miehessä/naisessa ja miksi?
6. Kuinka kauan tapailitte ja miksi se loppui? Kuinka usein tapasitte esim. kerran vkossa?
7. Rakastuitteko toisiinne koko ajan enemmän vai loppuiko rakkaus tapaamisten myötä?
8. Kerroitteko erotilanteessa löytäneenne uuden vai erositteko vain?
9. Miten avo/aviokumppaninne suhtautui kun kerroitte?
10. Erositteko vanhoista molemmat tai jompi kumpi ja menitte yhteen asumaan? Palasitteko monta kertaa exien luo eron jälkeen vai onnistuiko ero kerralla?
11. Kuinka kauan uutta onnea kesti vai jatkuuko se vielä?
12. Kadutteko tekoanne vai kannattiko se loppujen lopuksi siis lopputuloksen takia vuosien myötä?
13. Miten sukulaiset ja muut suhtautuivat tilanteeseen?
14. Miten ystävät suhtautuivat, kerroitteko heille vai käräyttivätkö he teidät?
Kiitos jo etukäteen vastauksista ja pyydän anteeksi jos joitakin ärsyttää nämä jutut esim. koska ollut petetyn sijassa. Toivon silti, että saan vastauksia tässä tilanteessa olleilta. Lisäksi en missään nimessä suosittele pettämistä tai hyväksy, mutta kysyn silti näitä asioita. Kiitos kun jaksoit lukea.

En erikseen vastaa jokaiseen mutta tiivistetysti vastaus mun osalta näin... oma elämä ressas ja rakkaudentunne hävisi ja arki painoi liikaa sekä seksi maistui puulta, rakastuin tulisesti toiseen sekä henkisesti että fyysisesti, tapailtiin miten aina verukkeen keksi, joskus usein joskus harvoin, sanoin puolisolle että en enää rakasta häntä, mutta hän halusi yrittää perheemme eteen ja suostuin, toinen suhde jatkui ja jatkuu vieläkin ennemmän ehkä henkisellä tasolla mutta aina silloin tällöin fyysisestikin ja sitä on kestänyt jo vuosia, kumpikaan ei olla erottu tahoillamme eikä puolisot tiedä, odotamme aikaa parempaa

Taustat: mä petin, henkilö jonka kanssa petin oli sinkku.

1. Menikö molemmilla tahoillanne huonosti liitoissanne kun tapasitte uuden miehen/naisen?
- Mun mielestä meni huonosti (en erittele sen kummemmin mutta mies oli henkisesti väkivaltainen). Olin siitä miehelle puhunutkin mutta ei se ymmärtänyt. Sen mielestä meni hyvin ja oltiin onnellisia.

- Ei jääty.

- Ei, en tuntenut huonoa omaatuntoa.

- Sekä että. Alkuun henkinen.

- En tiedä, ei sitä voi selittää. Se vaan tuntui siltä oikealta mulle heti ensitapaamiselta.

6. Kuinka kauan tapailitte ja miksi se loppui? Kuinka usein tapasitte esim. kerran vkossa?
- Pari kertaa viikossa tapailtiin parin kuukauden ajan ennen kuin erosin exästä.

7. Rakastuitteko toisiinne koko ajan enemmän vai loppuiko rakkaus tapaamisten myötä?
-Koko ajan enemmän.

- Kaunistellusti kerroin.

- Loukkaantui, raivostui...

10. Erositteko vanhoista molemmat tai jompi kumpi ja menitte yhteen asumaan?
Palasitteko monta kertaa exien luo eron jälkeen vai onnistuiko ero kerralla?
- Erosin, muutettiin yhteen. En palannut exän luo.

- Jatkuu, viitisen vuotta ollaan oltu yhdessä ja paranee vaan.

12. Kadutteko tekoanne vai kannattiko se loppujen lopuksi siis lopputuloksen takia vuosien myötä?
- En kadu, olen onnellisempi kuin koskaan.

- Huonosti, kaikki asettui exän puolelle. Paitsi kaverit tietysti kannusti mua kun tiesi mikä ex oikeasti on.

- Exän ystävistä en tiedä, mä kerroin omilleni ja hyvin ne auttoi jo salailuvaiheessa. Ei käräyttänyt kukaan.

Ja sanotaan nyt loppuun vielä että nykyistä en aio pettää. Exän aikana satunnaisia sivuhyppäyksiä oli muutama... Nyt on se oikea rinnalla ja siitä aion pitää kiinni.

En jaksa minäkään vastailla joka kohtaan erikseen, mutta olin parisuhteessa, samoin kun nykyinen puolisoni. Molemmilla meni suhteessa huonosti. Alkuun viestittelimme ja soittelimme toisillemme, pari kertaa tavattiin ihan kaupungilla (asuimme eri kaupungeissa) ystävyys muuttui ihastuksesta joksikin vakavammaksi, ja erosimme molemmat, jonka jälkeen alomme seurustella. Suhteemme jatkuu edelleen, yhteinen osoite on ollut nyt kuusi vuotta, jota ennen olimme ns. kauko suhteessa ja tapailimme lähinnä viikonloppuisin. Onnellisia olemme, en kadu mitään. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä ole tarkoitus hankkiakaan.

-molemmilla meni hyvin (kumpikin naimisissa eikä mtiään suhdetta etsimässä)

-minä kerroin miehelleni, kun en enää kestänyt pahaa mieltä. Tuolloin suhdetta oli jatkunut n.puoli vuotta

-ensin paheni, mutta kun kerroin miehelleni ja sain anteeksi, jatkoin suhdetta. Parin vuoden jälkeen ei tuntunut enää väärältä.. Mutta kolmen vuoden jälkeen päätin lopettaa suhteen, kun en muuten olisi voinut elää itseni kanssa

-olosuhteiden pakosta enemmän henkinen, mutta kyllä me löydettiin aikaa ja tilanteita sille fyysisellekin puolelle

-hän oli kun minun toinen puoli, meillä oli niin paljon yhteistä. Ja fyysinen vetovoima oli vastustamaton

-päivittäin töissä, usein jo rmnnen työpäivää ja virlä useammin sen jälkeen. Reilun vuoden jälkeen vaihdoin toiseen työpaikkaan, jolloin tapaamiset väheni pariin-kolmeen kertaan viikossa

-enemmän joka päivä

-emme eronneet

-oli todella pettynyt, mutta suhtautui yllättävän asiallisesti

10. Erositteko vanhoista molemmat tai jompi kumpi ja menitte yhteen asumaan? Palasitteko monta kertaa exien luo eron jälkeen vai onnistuiko ero kerralla?
-kumpikin on edelleen naimisissa

-

-kaikkea muta kun kannattavaa

-kukaan ei tiedä

-kukaan ei tiedä

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja pyydän anteeksi jos joitakin ärsyttää nämä jutut esim. koska ollut petetyn sijassa. Toivon silti, että saan vastauksia tässä tilanteessa olleilta. Lisäksi en missään nimessä suosittele pettämistä tai hyväksy, mutta kysyn silti näitä asioita. Kiitos kun jaksoit lukea.

- Ainakin minulla meni huonosti, olin masentunut ja herkkä hakemaan huomiota muualta.
-Johdattelin itse miehelleni niin asioita, että jäätiin kiinni. Halusin sitä.
-Stressi tuli siitä, kun oliniin vaikea nähdä välillä. Toisella miehellä oli kolmas lapsi tulossa silloin, tosin tuo seikka ei meitä hidastanut.
-Molempia
-Mies osasi vastata haluihini täydellisesti. Huomioi minussa joka solun. Rakastuin tuohon täysillä.
- Yhteensä tapailtiin 7-8 vuotta. En tiedä syytä miksi loppui se hiipui vaan. Hulluinpina aikoina tapailtiin joka ilta.
- Alussa oltiin hulluina toisiimme. Minulle ja miehelleni tuli lapsia tuossa välissä,. joten uskon sen hiipunen tuon myötä.
-En eronnut
-Suuttui ja oli valmis tekemään mitä vain, että jään omani luo.
-en eronnut, pysyin omani luona koko ajan. Toisen miehen kanssa suunniteltiin yhteen muuttamista mutta se jäi.
----
- en kadu, en mitenkään. Se toi voimaa minulle masennuksen keskellä.
-eivät tienneet sitä silloin, tai no siskoni muttei kommentoinut asiaa juuri mitenkään
- Kerroin ystävilleni vasta kun tiemme erkanivat

Tämä oli ihanaa niin kauan kuin sitä kesti. Minulla ja toisella miehellä ikäeroa oli 18 vuotta

Parisuhteissa meni ihan ok ja arki toimi, mutta seksielämä oli kummallakain huonoa. Toisella olematonta ja toisella tylsää.

Ei ole jääty kiinni. Suhde jatkunut nyt puoli vuotta. Ollaan hyvin tarkkoja, että se pysyy salassa.

Ei ole huonoa omaatuntoa. Päinvastoin. Olo on parempi ja kotona ollaan hyvällä tuulella, kun tietää taas saavansa joskus hyvää seksiä.

Pääasiassa fyysinen, mutta kyllä meillä on ollut myös hyviä keskusteluja parisuhteista. Kannustetaan toisiamme pitämään huolta omista parisuhteista.

Emme ole rakastuneet toisiimme. Haimme vain seksiseuraa chattisivuston kautta. Kun ensitapaamisella ulkonäkö viehätti ja jutustelu tuntui mukavalta, niin päätimme kokeilla toimiiko myös seksi ja toimihan se.

Olemme tapailleet harvakseltaan. Keskimäärin kerran kuukaudessa, koska molemmat olemme perheellisiä, eikä aikaa ole hirveästi poiketa arkirutiineista. Oma perhe on kuitenkin ajankäytöllisesti ykkösenä, sivusuhde ei mene sen edelle.

Emme ole rakastuneet. Pidämme toisistamme ja tunnemme vetoa seksuaalisesti, mutta emme parisuhdemielessä.

Yhteistyössä