Missä iässä sitteriin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lauralein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä saa sitterin juuri makuuasentoon. Siinä annettiin olla pieniä aikoja kerrallaan ihan pikkusesta asti. Välillä ei kyllä tykännyt olla siinä. Varmaan meni 4kk, että alkoi taas tykkäämään. Nyt 7kk ja syömässä viihtyy siinä, mutta sitten alkaa heti kääntymään :)
 
Meidän sitterin saa makuuasentoon ja ohjeessa oli, että 2 viikon iästä saa vauvaa siinä pitää. Meillä se on ollut kovassa käytössä. Sinänsä sitä ei voi kyllä kaukaloon verrata, on tuo sitterin asento makuuasento, kaukalossa vauva on jotenkin vaikeasti, silti jotkut pitää vauvaa kaukalossa kotonakin.

Meillä on pojalla 6 vko.a nuha ja yskä, tarttui esikoiselta. Poika on nukkunut nyt yönsä sitterissä, joka on sängyssä.
 
Meillä tyttö laitettiin sitteriin n. 1kk iässä, meillä siis myös sitteri jonka saa ihan makuuasentoon. Viihtyi siinä todella hyvin alusta saakka, kun ikää oli n.3,5-4kk niin "huvikäyttö" jäi kun aika alkoi kulua lattialla ja siisä vain syötiin. Nyt kun on syöttötuolissa jo niin sitteri on keittiössä ja siinä on lähinnä pieniä hetkiä katselemassa mitä aikuiset touhuaa.

Tiedän toki monia jotak ovat laittaneet vauvan jo lähes synnäriltä tultaessa sitteriin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Meidän sitterin saa makuuasentoon ja ohjeessa oli, että 2 viikon iästä saa vauvaa siinä pitää. Meillä se on ollut kovassa käytössä. Sinänsä sitä ei voi kyllä kaukaloon verrata, on tuo sitterin asento makuuasento, kaukalossa vauva on jotenkin vaikeasti, silti jotkut pitää vauvaa kaukalossa kotonakin.

Meillä on pojalla 6 vko.a nuha ja yskä, tarttui esikoiselta. Poika on nukkunut nyt yönsä sitterissä, joka on sängyssä.

Meillä kanssa tyttö nukkui kovassa nuhassa yhden yön sitterissä kun yö oli alusta asti muuten pelkkää huutoa :/ Minä sitten päätin mennä sieltä ,missä aita on matalin ja laitoin sitterin sänkyyn, tyttö siihen ja kohotin hiukan pääpuolta. Siinä tyttö nukkui tyytyväisenä aamuun saakka, mutta oli kyllä siitä vähän huono omatunto kun eihän se kovin suositeltavaa ole... :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Meidän sitterin saa makuuasentoon ja ohjeessa oli, että 2 viikon iästä saa vauvaa siinä pitää. Meillä se on ollut kovassa käytössä. Sinänsä sitä ei voi kyllä kaukaloon verrata, on tuo sitterin asento makuuasento, kaukalossa vauva on jotenkin vaikeasti, silti jotkut pitää vauvaa kaukalossa kotonakin.

Meillä on pojalla 6 vko.a nuha ja yskä, tarttui esikoiselta. Poika on nukkunut nyt yönsä sitterissä, joka on sängyssä.

Meillä kanssa tyttö nukkui kovassa nuhassa yhden yön sitterissä kun yö oli alusta asti muuten pelkkää huutoa :/ Minä sitten päätin mennä sieltä ,missä aita on matalin ja laitoin sitterin sänkyyn, tyttö siihen ja kohotin hiukan pääpuolta. Siinä tyttö nukkui tyytyväisenä aamuun saakka, mutta oli kyllä siitä vähän huono omatunto kun eihän se kovin suositeltavaa ole... :ashamed:

Riippuu varmaan juuri minkä tyyppinen sitteri on. Meillä poika nukkuu kyllä sitterissä päivisinkin, asento siinä on makuuasento, joten tuskinpa siitä haittaa on. Viihtyy siinä paljon paremmin meidän touhuja seuratessa, kun sängyn pohjalla maaten. Itsellä ei ole mahdollista koko ajan sylissäkään pitää.

Tuota sitterissä nukuttamista nuhassa ammattilaiset suosittelivat eräällä palstalla, kun hain tietoa vauvan nuhasta, enpä olisi itse "uskaltanut" siinä muuten nukuttaa :) Meillä pinniksen pääpuolen jalkojen alla paksut kirjat, joten sitterin pääpuolta ei juuri ole kohotettu.

Esikoisella oli lainassa sellainen yhdenasennon sitteri, eikä sitä kyllä juuri käytetty kuin vasta syöttötuolina ennen oikeaan syöttötuoliin siirtymistä; nyt sitteri on tarpeellinen, kun on kaksi pientä. Pikkukakkonen on kyllä paljon aikaisemmin alkanut seurailemaan kuin esikoinen, hymyilee jne.
 
Meillä kanssa säädettävä sitteri ( jalka- ja selkäosa omilla säädöillä ) ja sitteriä ollaan käytetty n. 2 viikkoisesta lähtien. Ei enään viihdy siinä kovinkaan kauan aikaa, lähinnä kiinteiden syötöt (poika kohta 6 kk).
 
Me laitettiin sitteriin kolmeviikkoisena. Myös meidän sitteri menee makuuasentoon, mutta yleensä pidettiin pienenäkin ihan hieman kohollaan.

Hirveästi ei ole poika sitterissä viihtynyt, kun pikkuvauvana kelpasi vain syli ja sitten isompana(n 4kk) alkoi tykätä enemmän lattialla oleilusta. Mutta kyllä se oli oiva apu silloin kun oli pakko saada lapsi hetkeksi laskettua johonkin(pinniksessä ei suostu oleilemaan yhtään hereillä), eli hyvä se on ollut olemassa.

Kiinteitä kun alettiin syömään, niin syötöt istuu sitterissä ja vähän aikaa ruokailun jälkeen, ettei riehuessaan oksenna kaikkea heti ulos:) Nykyään paikoillaan istuminen vaan on pojan mielestä tosi ikävää, ei malta.

Ainiin, meilläkin on yhden yön nukkunut sitterissä nuhanenänä. Meillä poika on nyt 6,5kk.
 
Meillä vauva on ollut säädettävässä sitterissä 3- viikkoisesta saakka. Viihtyy siinä hereillä ollessaan parhaiten kun sellaisessa "hieman istuvassa" asennossa näkee ympärilleen.

Oli hyvä lukea tuo sitterissä nukuttamisvinkki jos tulee vauvalle flunssa.
 

Yhteistyössä