missä iässä ootte antanu vauvalle leipää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun lapsi osaa tarttua, olen antanut kuivattua ruisleipää hänelle käteen viihdykkeeksi esim silloin itse syön. Välipalaksi olen leipää antanut noin vuoden ikäiselle, silloin kun hän syö samaa ruokaa kuin muu perhe.

no mä esikoiselle annoin leipää sitten kun oli ruis-kokeilun aika, oisko ollut 8kk:n iässä. (ensin siis muut viljat) ja kuivaa ruisleipää sellaisenaan, ei mitään päälle. ei se sillä kyllä mahaa pahemmin täyttänyt, joten en välipalasta puhuisi - ennemminkin karkean ruuan harjoittelusta.

itseasiassa mun esikoinen 2,5v vieläkin syö leipänsä mieluiten vain voin kanssa. jos laitan päälle juustoa ja siivumakkaraa syö hän ne ensin ja leivän sit pelkästään..

Kannattaa olla tarkkana sitten, ettei lapsi tukehdu :o Meidän tyttö söi reilu 8kk ikäisenä itekseen omppua ja sai liian ison palan...meni jo ihan sinertäväksi, onnesta sain palan pois. Hänellä on vain 2 hammasta. Kyllä tarvii kunnon purukalusto olla suussa ennenkun antaa mitään mikä ei sula pian suuhun....Reilu vuoden ikäiselle antaisin leipää vaikkapa välipalaksi =)

Kun on pari hammasta joilla nakertaa, pieniksi paloiksi leivän pehmeää osaa olen nyppinyt siihen pöydälle lapsen eteen ja siitä on päätynyt suuhun alkaen 8kk iästä..
Eikä päälle mitään. Itseleivottua olen antanut mieluiten, kun suolan määrä on hallinnassa. Kaupastakin suosin vähäsuolaisia leipiä.

Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Kannattaa olla tarkkana sitten, ettei lapsi tukehdu :o Meidän tyttö söi reilu 8kk ikäisenä itekseen omppua ja sai liian ison palan...meni jo ihan sinertäväksi, onnesta sain palan pois. Hänellä on vain 2 hammasta. Kyllä tarvii kunnon purukalusto olla suussa ennenkun antaa mitään mikä ei sula pian suuhun....Reilu vuoden ikäiselle antaisin leipää vaikkapa välipalaksi =)

Tietenkin tarvitsee olla tarkkana, lapsi viereen sitteriin tai syöttötuoliin.

7kk ikäisenä on ensimmäisen kerran saanut leipää. Hampaita ei ole vieläkään (9kk) mutta saa kyllä haukattua niin leivästä kuin hedelmistäkin paloja. Tietysti pitää olla tarkkana, mutta ei se lapsi opi hienontamaan kuin opettelemalla.

Yhteistyössä