7,5kk syö vaaleeta ja tummaa leipää. Sormiruokailua ollaan tässä pari viikkoa harjoiteltu. Vaalean leivän laitan palasiksi ja saa napsia itse, tumma leipä on ollut limppua/näkkäriä, mistä on saanut isomman palasen käteen. Vähän pitää katsella vieressä, ettei liian isoja paloja lähde.
[QUOTE="vieras";22942531]7,5kk syö vaaleeta ja tummaa leipää. Sormiruokailua ollaan tässä pari viikkoa harjoiteltu. Vaalean leivän laitan palasiksi ja saa napsia itse, tumma leipä on ollut limppua/näkkäriä, mistä on saanut isomman palasen käteen. Vähän pitää katsella vieressä, ettei liian isoja paloja lähde.[/QUOTE]
[QUOTE="vieras";22942542]eikö ole liikaa suolaa tuon ikäiselle?[/QUOTE]
No eipä se sitä niin paljoo syö, että haittaa olisi. 6kk neuvolassa on joka kerta suositeltu neljällä lapsella, kun sormiruoka on ajankohtaista, että leipää vaan naamariin. Ja joka kerta eri neukkutätikin ollut, että ihan yleistähän tuo on.. Minkäikänen lapsi sulla sitten on, jos et ole antanut..?
Meillä nuo isommat sai jo varmaan 6 kk ikäisenä eka kerran. Mut tein niin että pöydällä kuivatin esim sihtilimpusta kantapalan kivikovaksi ja sit lapsi sai imeskellä sitä. Eli ei juuri paloja irronnut.
Kaippa nuo jostain puolivuotiaasta on alkaneet maistella ja hyvin nopeasti kaikkia laatuja mitä nyt kotoa löytyy, kymppikuinen mussuttaa ihan sujuvasti jo itsekseen siinä missä isosiskonsa eli harjoiteltu näköjään on
meidän 10kk syö jo ihan hyvin leipäänsä. Ollaan annettu myös "pikku kitaan" joiden pitäs sisältää vähemmän lisättyä suolaa ja muuta pla pla. Ruisleipää ei olla vielä kokeiltu.
Oon antanu ruisleivän kannikan molemmille heti kun se on kädessä pysynyt. Eli varmaan alle puolivuotiaana? Leivässä nyt on sitä suolaa ehkä 1%, ja aika vähän siitä leivästä loppuviimeksi mahaan päätyy, että en nyt oo jaksanut tästä alkaa stressata.