Missä iässä lapsi hiekkalaatikolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttönen

Vieras
Missä iässä teidän lapset on kiinnostunu hiekkalaatikkoleikeistä? Koska olette vieneet vauvakeinuun pihalla?

Tyttö nyt 6½kk ja odotan jo kovasti pihaleikkejä =)

Meidän poika rupes istumaan tosi myöhään mut kyl mä vein sen silti hiekkalaatikolle ennen vuoden ikää, mikäs siinä kun voi nojata hiekkalaatikon reunaa vasten ja äiti nostaa jos kaatuu. Keinussakin helppo istua kun se tukee niin hyvin :)

Meillä oli 9.5kk kun kuraleikit aloitti kevään tullessa. Lapio kourassa ja auto toisessa kädessä. Ihan hyvin olisi voinut talvellakin jo ulkonä häärätä enemmänkin...

Keinusta ei tykännyt ennenkuin 3veenä enemmän. Liukumäkeä ryhtyi laskemaan vähän päälle 1vee.

Kyllä mun mielestä voi viedä ihan vaikka sitten kun lapsi istuu itse tukevasti. Aikasemminkin jos haluaa, mutta enemmän irti saa leikeistä kun pystyy istumaan siellä laatikossa ja pysyy jo lapio kädessä. Keinuminenhan on pienistäkin tosi hauskaa! :)

Meidän kevätvauva pääsi keinumaan vasta seuraavana keväänä, mutta oli sitäkin innokkaampi. Samana keväänä kun lumet suli, aloitettiin myös hiekkalaatikko-leikit vaihtelevalla menestyksellä, n. vuoden iässä. Meidän tyttö tosin oppi kävelemään vasta 1v4kk eli oikeastaan vasta kävelemään oppimisen jälkeen oppi nauttimaan puistossa olemisesta ja alkoi viihtyä, sitä ennen keinuttiin ja pyörittiin karusellissa ja sitten tyttö jaksoi istua hiekkiksellä noin vartin, kunnes alkoi määmätys ja oli pakko nostaa vaunuihin.

Yhteistyössä