POika kiinnostu itse syömisestä jo joskus 7-8kk kieppeillä, jos en väärin muista. Ei kuitenkaan sillon enemmälti harjoteltu, vaan oli sellanen vaihe. Nyt sitten vuosikkaaks tultuaan alkoi taas opetella, kun viimein hoksasin miks syöttäminen on sellasta taistelua... Haluu siis ite osallistua. Antaa kyllä syöttääkin, mut pitää antaa leipä käteen. Yleensä syötän, mut annan pojan harjotella samalla, vaikka sotkeekin ihan hirveesti. Sormiruokailu sujuu ja välineistä toimivampi on haarukka.
Juomisen osalta poika on edistyneempi. Pulloa piti ja kallisti itse jo alle puol vuotiaana, lasista oppi juomaan hörpytettynä 7kk iässä. Nyt vuosikkaana halus kokeilla itse lasista juontia ja hyvin sujuu jalallisella snapsilla. Isommasta lasista ei oikein, kun ei malta riittävän rauhallisesti juoda. Kahvoja ei o koskaan tarvinnu pulloon eikä mukiin, mut osaa niittenkin kanssa juoda... Joskaan ei niistä tykkää.
*Muoks* Nokkamukien päälle poika ei o koskaan ymmärtäny, mut nokallisesta pullosta juo maitonsa. On siis sellanen, mistä imetään. Normaaliin tuttiosaan sai trauman maitoproteiiniallergian myötä.