Muilla 1v2kk ikäisiä, jotka eivät syö itse lusikalla eikä juo mukista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuntuu vaan, jotta mennäänkö meillä aivan jälkijunassa... lusikkaa aina sillon tällön oon tarjonnut, mutta ei sillä ala syömään. Sormiruokaa syönyt toki monta kuukautta, mutta jos annan lusikan niin sotkee sillä ruokaa, tai sitten heittää mäkeen, tai sitte pitää sitä toisessa kädessä ja toisella kädellä sössää ruokaa... mitähän tässä pitäisi tehdä, että oppisi, vinkkejä?

Nokkamukista juo itse ja se tuleekin aina annettua, enempi pitäisi vissiin mukista juomista harjoitella. osaa kyllä hörppyytettynä juoda aika hyvinkin mukista, mutta ei ota mukista itse kiinni... mitenkä tuon voisi oppia?

Missä iässä teillä tämmööset taidot on opittu?

Nyt alkaa pikkuhiljaa onnistuun kun poika on 1v. 11kk ja kaataa kyllä juoman vieläkin joskus tahallaan lattialle. Että hiljaa hyvä tulee tämän uhmaikäisen kanssa...

meillä poika 1v 3kk eikä syö itse kuin käsin. juomisen oppi parin viikon treenaamisen ja paremminkin itkeskelyn jälkeen.... eli aina kun laittoi käddet nokkiksen kahvoille ja nosti ylös ja irrotti niin tippui muki takaisin pöytään...

No meillä alettiin kuin taika-iskusta syödä itse juuri tuossa iässä ja poika on ollut ilmeisesti aikaisessa... Edellisenä päivänä piirrettiin ruualla pöytää ja seuraavasta päivästä alkaen syötiin ihan itse. Muki tuli mieleen tarjota vasta pari kuukautta myöhemmin, mutta nopeasti nopeasti oppi...

Yhteistyössä