Missä iässä kerrotte lapselle, että missä se on pantu alulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinisulka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sinisulka

Aktiivinen jäsen
14.01.2011
2 672
0
36
46
Maapallo:)
...missä iässä teidän mielestä lapsen kuuluu saada tietää se... Tuli mieleen kun luin diarya teiniajoilta ja olin silloin just mutsilta kysellyt, että missä panitte mut alulle niin mutsi oli käyttäytynyt tosi dorkamaisesti ja ynähtänyt ettei muista. Mäkin kun olen ero-perheestä, niin haluan tietää tälläsiä asioita. Koska olen niin monta kertaa epäillyt, että onko se mies mun isä, jonka äiti väittää olevan... Nyt on taas salapoliisi mussa herännyt uudelleen eloon ja olisi kiinnostavaa jäljittää just tollasten pikkuseikkojen avulla omia juuria...jos mun isä oliskin vaikka joku julkkis :p vaikka Dänny tai joku :D:D:D

En missaan iassa - kahdesta syysta: 1. ei hajuakaan missa joku lapsista olisi 'pantu alulle'; ja 2. se asia ei kuulu lapselle ollenkaan. Ja eipa se ole tuntunut ketaan noista kiinnostavankaan - ei ole kertaakaan kukaan neljasta tuommoista kysellyt.

Mut on pantu alulle lääninsairaalan lääkärinpöydällä. Koeputkimenetelmällä. Jee!

Anna lapselle Beckhameita mukaillen nimeksi vaikka Tikkurila tai Korso, niin ei tule epäilystä missä ovat alkunsa saaneet.

En ole ajatellut kertoa mitään. Mutta jos nyt sattuvat kysymään, niin voinhan mä kertoakin. Esikoinen on saanut alkunsa 1.1.2000. Ja kaikkien lasten tekopaikat ovat kyllä muistissa.

kato sieltä väestörekisterikeskuksen sivuilta sun tiedot. eipä vois vähempää kiinnostaa missä mun vanhemmat on hässiny mua tehdessään ,eikä varmaan mun lapsiakaan.

[QUOTE="Gloria Mundi";24129231]En missaan iassa - kahdesta syysta: 1. ei hajuakaan missa joku lapsista olisi 'pantu alulle'; ja 2. se asia ei kuulu lapselle ollenkaan. Ja eipa se ole tuntunut ketaan noista kiinnostavankaan - ei ole kertaakaan kukaan neljasta tuommoista kysellyt.[/QUOTE]

Peesi. En ole itsekään kysellyt. Itse asiassa ei ole tätä ennen tullut mieleen edes miettiä! Mitä mä sillä tiedolla tekisin.

En oo ajatellu moista asiaa kertoa ellei tosin tuu muksut itte kyselemään... Tosin siinä vaiheessa kun ne siitä asiasta enempi tietää niin mä tiedän myös kertoa sen, että mun seksielämä ei niille kuulu ja senkin voin mainita, että sitä sellaista elämää oli ja on niin paljon ettei ihan kerkee miettimään missä välissä missä asennossa ja mihin kellon aikaan on kukakin saanut alkunsa.... Nii että en tiijä sitte et kuinka moni lapsi haluaa olla tietoinen äitinsä ja isänsä pelehtimisistä..
:)

Herran Jumala sentään...enpä kyllä itse tiedä mitä vastaisin... noin neljätoista vuotta sitten, kun 1. lapseni sai alkunsa, oltiin yritetty jo puolitoista vuotta, eri menetelmillä, eri paikoissa ja eri asennoissa... miten siinä sitten voisi kertoa mikä kerta niistä sitten oli se jolla tärppäsi, kun oli elännyt kuin kani... toinen syntyikin sitten HETI perään ihanana "yllätyksenä", joten ei sitäkään kertaa ollut muistiin laitettu :)
Ei kai tuollaista tarvitse lapselle kertoa, ellei siihen selvästi ole joku traumatisoiva syy, kuten ehkä itselläsi saattaisi olla...epäilys isästä, jne... Oman mieheni äiti ei ole koskaan suostunut kertomaan kuka on mieheni isä ja tietääkö edes itse sen. se voi todella painaa mieltä, kun ei tiedä juuriaan. On monia jotka joutuu elämään epätiedossa sen kanssa ja itse läheltä seuraneena voin sanoa, että ainakin tässä tapauksessa olisi parempi kuulla edes totuus, vaikka se satuttaisi....
Se tekopaikka ja tapa ei kyllä lapselle kuulu :)

[QUOTE="vieras";24129296]Meidän lasten nimet on Corollan Takapenkki (poika) ja Anopin Vierashuone (tyttö). Kyllä ne sitten isompana hiffaa sanomattakin :D[/QUOTE]

No ei sentään joku Lähipubin wc tms :D

En oo ajatellu moista asiaa kertoa ellei tosin tuu muksut itte kyselemään... Tosin siinä vaiheessa kun ne siitä asiasta enempi tietää niin mä tiedän myös kertoa sen, että mun seksielämä ei niille kuulu ja senkin voin mainita, että sitä sellaista elämää oli ja on niin paljon ettei ihan kerkee miettimään missä välissä missä asennossa ja mihin kellon aikaan on kukakin saanut alkunsa.... Nii että en tiijä sitte et kuinka moni lapsi haluaa olla tietoinen äitinsä ja isänsä pelehtimisistä..
:)

No ei munkaan mielestä vanhempien seksielämä kuulu lapselle, mut kyllä isyys kuuluu

No mutta miten isyys ja lapsen alullepanopaikka liittyy toisiinsa? Jos sun äidilläsi olisikin ollut useita eri miehiä, niin yhtälailla ne kaikki on voinut sun äitisi sängyssä maata. Vaikka sinut olisi pantu alulle presidentinlinnan porteilla, niin ei se kerro sun biologisuudestasi yhtään mitään ;)

Ja mäkin kyllä tossa tapauksessa tarkistaisin tiedot täältä, jos on niin iso epäilys olevansa jokseenkin rojaalia sukujuurta: https://verkkopalvelu.vrk.fi/Omat/Etusivu.aspx

Ja mitä tohon kertomiseen tulee, niin a) tuskin tulee kysymään ja b) jos kysyy niin ei kerrota, kun ei kuulu niille :D

Viimeksi muokattu:
No mutta miten isyys ja lapsen alullepanopaikka liittyy toisiinsa? Jos sun äidilläsi olisikin ollut useita eri miehiä, niin yhtälailla ne kaikki on voinut sun äitisi sängyssä maata. Vaikka sinut olisi pantu alulle presidentinlinnan porteilla, niin ei se kerro sun biologisuudestasi yhtään mitään ;)

Ja mäkin kyllä tossa tapauksessa tarkistaisin tiedot täältä, jos on niin iso epäilys olevansa jokseenkin rojaalia sukujuurta: https://verkkopalvelu.vrk.fi/Omat/Etusivu.aspx

Ja mitä tohon kertomiseen tulee, niin a) tuskin tulee kysymään ja b) jos kysyy niin ei kerrota, kun ei kuulu niille :D

Siis täh lukeeks tuolla mun oikeen isän nimi vaiks se ei oliskaan se joksi mun äiti on mun isäksi koko ajan väittänyt

Siis täh lukeeks tuolla mun oikeen isän nimi vaiks se ei oliskaan se joksi mun äiti on mun isäksi koko ajan väittänyt

Siellä lukee sen miehen nimi, joka on isäksi sun tietoihin merkitty. Toki jos sun äitis on todellakin paneskellut Prinssi Albertia mutta jättänyt sen osan kertomatta kenellekään niin silloin siellä ei myöskään lue Albertin olevn sulle mitään sukua ;)

Miksi se pitäisi lapselle kertoa??? Muutama kaveri tietää, ja ovat sanoneet että oli tosi kiusallista kun äiti/vanhemmat ottivat asian puheeksi tyyliin ala-asteella.

Yhteistyössä