Missä asioissa säästätte???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säästäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kampaajalla käynnissä... Leikkaan itse tai pyydän äijää leikkaamaan ja värit tilaan netistä.

Muksutkin leikkaavat itse hiuksensa, paljon minua taitavammin.

Hmm.. kumpikaan meistä ei polta, eikä juo kuin satunnaisen saunakaljan joskus. Yökerhoissa ei käydä. Ruuat tehdään itse. Lehtiä ei tilailla. Vaatteet kirpparilta osittain, riippuu ihan mitä sattuu löytämään. Muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja säästäää;23838785:
Ainahan löytyy asioita missä voi säästää...MIssä te säästätte ??

Ei osteta kuin tarpeeseen. Ostetaan laadukasta, jos ostetaan. Itse käyn kampaajalla kyllä. Siinä en säästä. Tänäänkin meni sinne 155€ :ashamed:.

Kun tehdään hankintoja, etsitään mistä saadaan edullisimmin. Tutkitaan nettikauppoja ja vertaillaan.
Vaateostoset teen tarjoushinnoilla yleensä aina paitsi jos on pakko hankkia jotain.
En käytä meikkejä enkä hiusvärejä.

[QUOTE="Tiina";23838819]Ei osteta kuin tarpeeseen. Ostetaan laadukasta, jos ostetaan. Itse käyn kampaajalla kyllä. Siinä en säästä. Tänäänkin meni sinne 155€ :ashamed:.[/QUOTE]

Tuossa on järkeä: köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa. :D
Jo mormormor sen sanoi, tosin toisella kotimaisella.

Yritän säästää siten että katson aina sen edullisemman vaihtoehdon, olen kyllä kova törsäämään! täytynee hillitä vähän ostohimoa jotta on säästöjä vauvan synnyttyä :P mutta en siis käy baareissa, eikäy mieskään, emme polta (en saisikaa) eikä mies juo kun harvoin bissen pari..

Kaveri leikkaa tukan ja värjään itse joten en käy kampaajalla useinkaan. Ruuat teen itse ja leipää leivon viikottain kun sitä menee niin paljon. Vaatteet ostetaan kirpparilta suurimmaksi osaksi.

Säästövinkkejä (me säästämme näin)
-ei lehtiä (sanomalehti ainoa)
-ei tv:tä
-netti kilpailutettu
-vakuutukset kilpailutettu
-eväät töihin, kotiruokaa
-kierrätetään (lapsille löytyy paljon kirpparilta)
-hiukset parturoimme itse
-hierojapalvelut teemme itse toisillemme
-harrastamme ilmaisia tai edullisia juttuja
siinä muutama, mikä nyt juolahtaa mieleen

Säästän lähes kaikessa. Ei omistusasuntoa, ei autoa, edullista ruokaa, lääkkeet rinnakkaisvalmisteita jos mahd., edullisia vaatteita, ei digiboksia, ei bilettämistä/kännäystä/röökausta, ei ulkomaanmatkoja, ei hankita tavaroita turhaan tai lainataan tai hankitaan käytettynä yms. Mietitään mikä on se oleellinen elämässä ja jätetään turhat poies.

Meillä kyllä välillä nautitaankin elämästä, eli juodaan ne pari bisseä, käydään ravintolassa syömässä jne. Mutta säästetään normaalielämässä monissa asioissa, että tämä olisi mahdollista. Pesuaineiden valinta, vessapaperin hinta-laatusuhde, kerätään itse marjat yms.

Säästän lähes kaikessa. Ei omistusasuntoa, ei autoa, edullista ruokaa, lääkkeet rinnakkaisvalmisteita jos mahd., edullisia vaatteita, ei digiboksia, ei bilettämistä/kännäystä/röökausta, ei ulkomaanmatkoja, ei hankita tavaroita turhaan tai lainataan tai hankitaan käytettynä yms. Mietitään mikä on se oleellinen elämässä ja jätetään turhat poies.

1

Meillä kierrätetään vaatteita, paljon hankitaan siis kirpputorilta. Tavaroita pyritään ostamaan vain tarpeeseen, huonekaluja ei siis vaihdeta muodin mukaan. Ruuassa säästetään siten, että ostetut ruuat syödään, ruokaa heitetään mahdollisimman vähän roskiin, käytetään aktiivisesti myös pakastetta. Valikoidaan hedelmistä ne edullisimmat, vertaillaan kilohintoja. Syödään hyvää kotiruokaa - mutta ei tarvitse ostaa jotain erikoisia aineksia. Esim. naudanjauheliha, possun file ovat mielestäni suht edullisia ja niistä tekee monenlaista ruokaa.

Meillä ei säästetä lasten harrastuksista, tai kengistä. Kaikesta muusta periaatteessa voi nipistää.

Kuka sanoi, että elämäni on tylsää? Itse kutsuisin materiaan pohjaavaa elämää mielikuvituksettomaksi.

Ja yleensä ihmiset säästävät mahdollistaakseen jonkin sellaisen asian, joka itselleen on tärkeä, eli uskon sinunkin tekevän niin. Ehkä se kohdallasi on esim. opiskelu.

Minä säästän mahdollistaakseni lasten harrastuksen ja myös matkustamiseen me käytämme rahaa.

No moneen muuhun verrattuna meillä tulee paljon säästöä kun kumpikaan ei polta ja mä käytän alkoholia harvoin. Työmatkat taittuvat kävellen/pyörällä. Suosin kirppareita lastenvaatteiden hommaamisessa ja tulen yleensä todella iloiseksi kun löydän kivoja vaatteita niin edullisesti!

Ruoassa voitaisiin säästää kyllä, kaupasta tulee usein ostettua sitä mitä mieli tekee..

En ole ikinä maksanut tv-lupaa (ja säästänyt olen ison summan!), värjään itse hiukset (paremmin kuin kampaajat), tilaan shampoot englannista isoina pulloina (edullista ja laadukasta), tilaan vaatteita ulkomailta alennuksista, käytän vain laadukasta ja kestävää...

[QUOTE="poikia3";23839077]Ja yleensä ihmiset säästävät mahdollistaakseen jonkin sellaisen asian, joka itselleen on tärkeä, eli uskon sinunkin tekevän niin. Ehkä se kohdallasi on esim. opiskelu.

Minä säästän mahdollistaakseni lasten harrastuksen ja myös matkustamiseen me käytämme rahaa.[/QUOTE]

Joo, opintoni nielevät rahaa, mutta sitä menee myös lasten harrastuksiin ja ajanvietteisiin (jotka eivät ole materiaalisia). Ruoka on vain polttoainetta, vaatteet vain eriste kylmyyttä vastaan, mutta mielen kultivoiminen tuottaa satoa koko elämän.

no kun ei omista autoaja kulke melkein kaiki alle 15 km matkat pyörällä, talvelekin. tulee iso säästö.
ostan kerralla ruokaa isompia määriä, ostan "punaisen lapun " tuotteita.
parturissa ei tarvii käydä, kun ostettiin parturikone kotiin, sillä saa poikien hiukset kätevästi lyhyeksi. omissa vaatteissa säästän, ostan vasta kun on pakko. Pesuaineet ja vesapaperit ostetaan jättipakkauksisa.
vesilaskussa säästän kun pesen kaikki vaatteet pyykkituvalla, isoissa koneissa.

Valitsen ruokakaupassa useimmiten sen edullisemman vaihtoehdon (paitsi jos kyseisessä tuotteessa tärkeämpää on laatu, kotimaisuus tms.). Isompia hankintoja tehdessä teen hintavertailua. Mm. kalusteita ostan silloin kun niistä on jokin tarjous.

Nyt olen alkanut kuuliaisesti maksamaan tv-lupamaksua, mutta muutaman vuoden säästin kun en maksanut... (opiskeluaikana)

ihan uteliaisuuttani kysyn että mistä te nautitte/arvostatte?

Yhteistyössä