Missä ammateissa et kykenisi työskentelemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AnskuK"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmäkkö;28431015:
Miksi ei parturikampaaja? Itse olen ollut 20 vuotta alalla, siksi haluaisin tietää :). Minusta ei olisi terveydenhoitoalalle, hautausalalle, johtotehtäviin. Miettisin liikaa potilaita ja kohtaloita, en kestäisi eritteitä, johtotehtävissä mun täytyisi ns komentaa ja hallita..

Mä en haluaisi parturikampaajaksi koska mua ällöttää toisten ihmisten hiukset. Joo, ihan tyhmä ällötyksenaihe mutten voi sille mitään. :D Se ei silti todellakaan tarkoita etten arvostaisi ko. ammattia, joskus mietinkin että olisi kiva kun osaisi leikata ja laittaa hiuksia mutta kun ei pysty. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kylmäkkö;28431015:
Miksi ei parturikampaaja? Itse olen ollut 20 vuotta alalla, siksi haluaisin tietää :). Minusta ei olisi terveydenhoitoalalle, hautausalalle, johtotehtäviin. Miettisin liikaa potilaita ja kohtaloita, en kestäisi eritteitä, johtotehtävissä mun täytyisi ns komentaa ja hallita..

Minusta liian vastuullinen työ ja ne lopputulokset näkyy heti siinä peilin edessä, en jaksaisi sitä pelkoa, että asiakas suuttuu lopputuloksesta eikä muutenkaan tunnu itselleni luontevalta koskea ihmisten hiuksiin.

En voi kuvitella tekeväni mitään siistiä sisätyötä jossa pyöritellään papereita 8 tuntia päivässä, ihan vaan sen takia että kuolisin varmaan tylsyyteen ja raittiin ilman puutteeseen :D Monia taas varmaan hirvittää mun työssä se että ulkona ollaan joka päivä 8 tuntia säällä kun säällä, meillä ei ole sisätöitä ollenkaan. Viime kesänä kävi kieltämättä mielessä että vois sataa vähän vähemmän :xmas: Ja hautausmaalla työskentely näyttää kammottavan joitain ihmisiä mutta mä viihdyn, siellä on kaunista, mielenkiintoista ja seesteinen tunnelma.

Varmasti 80 % ammateista on sellaisia, että olisin niitä tehdessäni onneton. Haluan työltäni luovuutta, itsenäisyyttä mutta en kuormittavaa tahtia tai voimakasta tulosvastuuta. En juurikaan pidä työnteosta enkä varsinkaan sellaisesta, jota täytyy tehdä vain rahan takia. No päivääkään vastnmielisiä duuneja en ole joutunut tekemään, ja olen nyt valmistumassa kriteereitäni vastaavaan ammattiin. Ilmeisesti kannatti olla itsepäinen vaikka opintolainaa siitä jäikin maksettavaksi.

Puhelinmyyjänä työskentelin nuorena pakon edessä, ja se oli kamalaa.
Baarimikkona työskentelin yhden illan, kunnes sain loparit. :cool:
Taksikuskin työ olisi kamalaa, kun ei koskaan tietäisi millaisia sekopäitä sattuu kyydittäviksi.
Teknisen alan töihin minulla ei kertakaikkiaan olisi edellytyksiä.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
No onhan noita... Esim. kaikki fyysisesti raskaat ammatit ja muut, jotka käy tuon selän päälle kohtuuttomasti ja kaikki "epäsosiaaliset" ammatit. Eli jos joutuisin esim. istumaan jossain pimeessä kopissa yksin jonkun koneen ääressä, niin tulisin hulluksi ja iskiashermokin varmaan sanoin poks... :D

Vanhustenhoito, en kestäisi miten poliitikot koko ajan säästää vanhustenhoidosta, miten pitäis yksin vastata monen hengestä, miten virheitä joissain paikoissa peitellään, vanhuksille ei tarjota erikoissairaanhoitoa, hyvä jos perushoito jne. Eikä mikään hoitoalan työ sopisi mulle.
Toinen inhokki baarityö, ehkä rahan takia vielä jaksaisi katsella hetken aikaa kännisiä, mutta käsitykseni mukaan usein myös baarihenkilökunnalle maistuu työn jälkeen alkoholi. Olisin heti ulkona porukasta.

Teurastaja tai turkistarhaaja voisin hyvinkin olla.

Minusta ei tulisi lastentarhanopettajaa, kun en oikein pidä muista lapsista kuin omistani.

Esimiehenä olemista olen kokeillut riittämiin. 7 päivää viikossa 16-tuntista päivää ei sopinut tarha- ja alakouluikäisten äidille joten hyppäsin pois oravanpyörästä enkä ole katunut hetkeäkään.

En haluaisi tehdä työtä, jossa on liukuhihnamainen toistuva kaava, kaipaan vaihtelua

Hätäkeskuspäivystäjä. Olis ihan kauheeta olla puhelimessa ja kuunnelle vaikka perheväkivallan uhrin avunsoittoa tai tilannetta, että joku soittaa tulipalosta ja sanoo, että nyt muuten lähtee taju...

On monta hommaa mitä en haluaisi tehdä mutta uskon että pystyisin lähes mihin vaan jos kysymys olisi siitä saanko hankiitua ruokarahoja lapsilleni.

Olisin valmis vaikka teurastajaksi tai prostituoiduksi jos lapsilla ei olisi muuten ruokaa pöydässä ja vaatteita yllä.

Puhelinmyyjä, (minusta ei olis tähän)
Baarimikko, (Yök, katsella työkseen kännissä olevia)
Taksikuski, (samoista syystä kuin Suzie)
Bussikuski, (mm siksi, että olen vähän matkapahoinvoiva)
Ompelija, (mulla on tosi huono ompelukäsiala)
Hammaslääkäri (ihmisten suut on vähän yök)

[QUOTE="vieras";28432246]Ihan mielenkiinnosta miksi ei psykologi eikä lääkäri kun kuitenkin hoitoalalla voit olla?[/QUOTE]

En jaksais työkseni kuunnella masentuneiden yms. ihmisten löpinää. Sairastan itekin masennusta niin no thanks. Lääkärillä on liikaa vastuuta ja ihan hullu kiire ja lääkärit saa pahimmat syytökset. Mielummin olen vaan hoitaja.

Yhteistyössä