Mirena kierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei,

kaipaisin kokemuksia mirena kierukasta. Minulle tätä suositellaan runsaisiin kuukautisiin mutta jännittää kovasti mahdolliset haittavaikutukset kun cerazette pillerit teki elämästä synkkää.

Jos sinulle tuli haittavaikutuksia niin minkälaisia ne oli ja helpottiko ajan kuluessa?

Hei,

kaipaisin kokemuksia mirena kierukasta. Minulle tätä suositellaan runsaisiin kuukautisiin mutta jännittää kovasti mahdolliset haittavaikutukset kun cerazette pillerit teki elämästä synkkää.

Jos sinulle tuli haittavaikutuksia niin minkälaisia ne oli ja helpottiko ajan kuluessa?
Helpotti 4kk kohdalla. Täysin yksilöllistä kenelle sopii ja kenelle ei. Luotan gynekologiin että tämä kuitenkin kannattaa pitkässä juoksussa. Painoa kannattaa tarkkailla ettei lähde nousukiitoon.

Kahdesti on ollut. Ensimmäisen kerran raskauden ehkäisyyn ja toisella kerralla runsaisiin vuotoihin. Kummallakaan kerralla sain kovat vaihdevuosioireet (yöhikoilu, kuivuminen, hiusten lähtö, mielialan vaihtelut, seksuaalisen tunne-elämän latistuminen...), eli hormtasot laskivat tosi alas. Lääkäri tai hoitaja epäili, että olen liian kevyt Mirenan hormonille, koska olen melkein 10 kiloa alipainoinen. Gynekologi oli vastahakoinen poistamaan, mutta sain tahtoni läpi, jonka jälkeen oireet lakkasivat.

Yhteistyössä