Mirena kierukka ja paino? Kellään positiivista sanottavaa??

  • Viestiketjun aloittaja Runner1977
  • Ensimmäinen viesti
Runner1977
Minulla oli muutaman kuukauden ajan käytössä Cerazette pillerit, joiden aikana en yksinkertaisesti saanut painoa tippumaan. Olen neljässä vuodessa pikkuhiljaa pudottanut 35kg ja vielä olisi kymmenisen kiloa urakkaa jäljellä. Neuvolan terkkari suositteli minulle hormonikierukkaa jotta kuukautisvuoto vähenisi ja koska ajatuksena ei ole enää raskautua, ajattelin sen olevankin hyvä vaihtoehto. Painoon ei terkkarin mielestä kierukka vaikuta vaikka netti tuntuu olevan pullollaan painonnousutarinoita. Sitä kysynkin, onko yhtään ihmistä jolla paino olisi jopa pudonnut?? :) Liikun todella aktiivisesti, tarkkailen syömistäni. Treenaan kolmannelle puolimaratonilleni. Jokainen kilo juostessa vaan tuntuu ja nyt kun olen jämähtänyt 90kg (olen 178cm) alkaa olla pieni epätoivo että tippuuko tämä tästä enää.
Kierukka siis laitettiin minulle eilen aamupäivällä. Toimenpide oli h-y-v-i-n kivulias mutta heti sen jälkeen olo normaali. Kävin töiden jälkeen tunnin juoksulenkillä enkä ole muutenkaan huomannut mitään erityistä olossani.
Minkälaisia kokemuksia mielialojen suhteen teillä on? Pillereiden aikaan olin suhteellisen turta, sitä ennen sain ennen menkkoja kunnon kilahduskohtauksia.
 
"mirena"
Mulla ollut Mirena yhteensä n. 5 vuotta. Olen laihtunut ja lihonut, mutta ihan syömisteni/liikkumisteni vuoksi. Kierukalla ei ole ollut mielestäni tekemistä asian kanssa.

Nyt olen laihduttanut n. kuukauden ja ihan kivasti paino putoaa. Että suosittelen.
 
hormoni läskiä
Mulla kaikki hormonaaliset ehkäisyt nostaa painoa 5-7kg ja laihduttaminen ei ole onnistunut. Paino ei ole pudonnut edes kirjaimellisesti nälkäkuurilla. Mulla ollut hormonikierukka, kapseli, minipillerit ja useampi yhdistelmäpilleri.
 
Runner1977
Olipa rohkaiseva kommentti, näin sen itsekin toivon olevan :) !! Ihmettelen vaan kovasti miten pillereiden aikaan paino vaan junnasi ja junnasi vaikka hiki päässä huhkit ja syöt "just niinkuin pitääkin". Toivottavasti jumi lähtis nyt ja pääsis vihdoin kasilla alkaville lukemille.
 
Runner1977
Alkuperäinen kirjoittaja hormoni läskiä;29715130:
Mulla kaikki hormonaaliset ehkäisyt nostaa painoa 5-7kg ja laihduttaminen ei ole onnistunut. Paino ei ole pudonnut edes kirjaimellisesti nälkäkuurilla. Mulla ollut hormonikierukka, kapseli, minipillerit ja useampi yhdistelmäpilleri.
Kääk :/ tää taas ei rohkaise, kun nuo pillerit oli käytössä itselläkin. No, aikapa tämän sitten kai vaan näyttää!
 
"pieras"
mulla on Mirenasta pelkää hyvää sanottavaa. 8 vuoden käyttö, toinen menossa.

Paino on pysynyt koko ajan samana, en liiku paljoa.
Vuodot on loppu eikä nuppi ole seonnut (kuten pillereistä).

No jos nyt väkisin haluaa jotain pahaa sanoa, niin karvankasvu on lisääntynyt. Mutta onko sillä nyt niin väliä kun mieheni on karvaisempi.
 
Mulla on ollut Mirena vuodesta -96 ja ei ole kuin hyviä kokemuksia. Menkat on pysyneet kokonaan pois, painoon ei vaikuta millään tavalla eikä sivuvaikutuksia ole ilmennyt
 
khs
itellä on mirena ja kaikki sekasin. vuodon pituus mitä sattuu ja kipua sekä langat häveyksissä. No mut se on tapaus kohtaista. Tässä yksi näkökulma kierukasta. Ja kaikkien ymmärretyksi että tälläistä ei ole kaikilla.
 
"vieras."
Mulla on ollut mirena 2v, paino pudonnut juoksuharrastuksen + hyötyliikunnan avulla sinä aikana n. 20kg. Paino lähtenyt ns. itestään, en ole aktiivisesti laihduttanut (nyt mitat 173/65)
 
"Heidi"
Mirena on ollut nyt puoli vuotta. Sillä ei ole ollut mitään vaikutusta painooni. Vain syömiseni ovat aiheuttaneet painon heittelyä. Laihdun aina jouluksi, kun panttaan herkuttelua varten. Joulun jälkeen taas lihon, kun mässytän suklaata urakalla. Nyt olen taas laihtunut, kun palasin terveelliseen ruokavalioon.
 

Yhteistyössä