Mirena kierukka ei ole luotettava ehkäisy!!

Meidän tuttava piirissä myös kierukka pettänyt.

Eikä ole kyllä cerazette pilleritkään synnytyksen jälkeen luotettava ehkäisy!!
Kierukka luultavasti sitten meillä ainoana vaihtoehtona kunhan tämä lapsonen maailmaan eka saadaan... Siinäkin vaan ongelmana, että on jo sellainen 2 kertaa jouduttu poistamaan :( Huoh, on tää nin vaikeeta kun on niin vähän vaihtoehtoja...

Meillä mies ei suostu sterilisaatioon, mulle tuskin suostuisivat edes tekemään kun olen niin nuori?
 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Kurja juttu kun miehesi ei suostu sterilisaatioon vaikka eipä ne miehet yleensä suostu.En pahalla tarkoittanut.Itsellä kanssa ehkäisyongelmia kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi ja mieheni ei suostu sterilisaatioon eikä anna sitä minun tehdä.Tiedän etten enempää lapsia halua kuin tämän yhden.
Ei anna? :eek: Huhhuh. Aika tossun alla pitää olla ellei saa edes omasta kehostaan päättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chilitin:
Meidän tuttava piirissä myös kierukka pettänyt.

Eikä ole kyllä cerazette pilleritkään synnytyksen jälkeen luotettava ehkäisy!!
Kierukka luultavasti sitten meillä ainoana vaihtoehtona kunhan tämä lapsonen maailmaan eka saadaan... Siinäkin vaan ongelmana, että on jo sellainen 2 kertaa jouduttu poistamaan :( Huoh, on tää nin vaikeeta kun on niin vähän vaihtoehtoja...

Meillä mies ei suostu sterilisaatioon, mulle tuskin suostuisivat edes tekemään kun olen niin nuori?
Eikös siinä se ikäraja ole...en tosin enää muista mikä se oli.Vaihtoehtojen vähyys rasittaa ja kun se sterilisaatiokaan ei ole sadan prossan luokkaa.On naisten elämä joskus niin vaikeeta |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
eikös sterilisaation ikäraja oo joku 30 tai sitten pitää olla vähintään kolme lasta
Juuri näin. Ja itse sen haluaisin, ikää vasta 26, ja viimeinen lapsi pitäis olla masussa. Hormoniehkäisyä mulle ei anneta, koska raskausaikana on puhjennut hepatoosi. minipillereistä ja niihin verrattavista hormonivalmisteista tulee paskat sivuoireet, joten kai se kuparikierukka on ainoo vaihtoehto siihen asti että piuhat saa poikkasta.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
eikös sterilisaation ikäraja oo joku 30 tai sitten pitää olla vähintään kolme lasta
Mulla onneksi kriteerit täyttyy, kun ikää jo 41v, 5 lastakin ja kuudes ilmoittaa tulostaan...sitähän nyt ei vielä tiedä, mitä jatkossa....
Saanko kysyä miksi olet aborttia vastaan? Onko verenpainetauti uhkana terveydellesi jos raskaudut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
eikös sterilisaation ikäraja oo joku 30 tai sitten pitää olla vähintään kolme lasta
Mulla onneksi kriteerit täyttyy, kun ikää jo 41v, 5 lastakin ja kuudes ilmoittaa tulostaan...sitähän nyt ei vielä tiedä, mitä jatkossa....
Saanko kysyä miksi olet aborttia vastaan? Onko verenpainetauti uhkana terveydellesi jos raskaudut?
Elämänkatsomus omalla kohdallani, olen uskovainen.Tosin jos riittävät syyt, että esim terveys pettäisi ja tila muuttuisi hengenvaaralliseksi, niin sit varmaan tekisin...ainakin luulisin niin.En kuitenkaan usko, että verenpainetauti olis uhkana terveydelleni hengenvaarallisessa mielessä.Lääkitys vain tarvitsisi vaihtaa ja äippäpolilla joutuisin käymään useammin.Tosin en tiedä jos myrkytys tulis ja varmasti tulisikin sit viidennen kerran...se toi ongelmia viimeksikin mun terveyteni kannalta ja siks käynnistettiin rv 35+2.Vauva voi silloin koko ajan hyvin, onneksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ap, en huomannut, mainitsitko ketjussa, mitä mieltä puolisosi on tästä tilanteesta? Jätä vastaamatta, jos olet jo kertonut, tai et halua kertoa. :)
Yllättynyt kuten minäkin ja miettii myös ihan käytännön juttuja, että miten meille vielä yksi asuntoon mahtuisi.Tukee mua päätöksissä, mitä sitten päätänkin.Tietää, miten suhtaudun aborttiin, jos ei ole riittävän painavat syyt sitä tehdä.Kyllä tässä oma jaksaminenkin punnitaan ja ihan kaikki mietityttää, mutta tosiaan...ehkä tiistaina tiedän vähän enemmän, kun tulen lääkäristä.

Nyt pitää pikkuhiljaa valmistautua sairaalareissulle...vien äidin pään kuvaukseen.Toivottavasti ei löydy mitään vakavaa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ap, en huomannut, mainitsitko ketjussa, mitä mieltä puolisosi on tästä tilanteesta? Jätä vastaamatta, jos olet jo kertonut, tai et halua kertoa. :)
Yllättynyt kuten minäkin ja miettii myös ihan käytännön juttuja, että miten meille vielä yksi asuntoon mahtuisi.Tukee mua päätöksissä, mitä sitten päätänkin.Tietää, miten suhtaudun aborttiin, jos ei ole riittävän painavat syyt sitä tehdä.Kyllä tässä oma jaksaminenkin punnitaan ja ihan kaikki mietityttää, mutta tosiaan...ehkä tiistaina tiedän vähän enemmän, kun tulen lääkäristä.

Nyt pitää pikkuhiljaa valmistautua sairaalareissulle...vien äidin pään kuvaukseen.Toivottavasti ei löydy mitään vakavaa :/
Toivottelen sinulle ja perheellesi hyvää viikonloppua ja että kaikki menisi parhain päin.

 
sterilisaatiolapsi meille
Hei!
Olen 44-v ,pian 45-v.Minulle tehtiin sterilisaatio viime syksynä ja nyt olen raskaana .viikkoja on 7 +5.
Eli sterilisaatiokaan ei ole mikään satavarma.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
eikös sterilisaation ikäraja oo joku 30 tai sitten pitää olla vähintään kolme lasta
Mulla onneksi kriteerit täyttyy, kun ikää jo 41v, 5 lastakin ja kuudes ilmoittaa tulostaan...sitähän nyt ei vielä tiedä, mitä jatkossa....
Saanko kysyä miksi olet aborttia vastaan? Onko verenpainetauti uhkana terveydellesi jos raskaudut?
Elämänkatsomus omalla kohdallani, olen uskovainen.Tosin jos riittävät syyt, että esim terveys pettäisi ja tila muuttuisi hengenvaaralliseksi, niin sit varmaan tekisin...ainakin luulisin niin.En kuitenkaan usko, että verenpainetauti olis uhkana terveydelleni hengenvaarallisessa mielessä.Lääkitys vain tarvitsisi vaihtaa ja äippäpolilla joutuisin käymään useammin.Tosin en tiedä jos myrkytys tulis ja varmasti tulisikin sit viidennen kerran...se toi ongelmia viimeksikin mun terveyteni kannalta ja siks käynnistettiin rv 35+2.Vauva voi silloin koko ajan hyvin, onneksi.
Vaikeita kysymyksiä kyllä. :( Kannattaa tosiaan miettiä jo nyt syntyneiden lapsien kannalta asiaa, jos näyttää siltä ettei terveys kestäisi. Onko oikein heitä kohtaan mahdollisesti vaarantaa oma henki vain oman vakaumuksen vuoksi?
Toivotan kuitenkin kaikkea hyvää ja voimia oli tulos ja päätös mikä hyvänsä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ap, en huomannut, mainitsitko ketjussa, mitä mieltä puolisosi on tästä tilanteesta? Jätä vastaamatta, jos olet jo kertonut, tai et halua kertoa. :)
Yllättynyt kuten minäkin ja miettii myös ihan käytännön juttuja, että miten meille vielä yksi asuntoon mahtuisi.Tukee mua päätöksissä, mitä sitten päätänkin.Tietää, miten suhtaudun aborttiin, jos ei ole riittävän painavat syyt sitä tehdä.Kyllä tässä oma jaksaminenkin punnitaan ja ihan kaikki mietityttää, mutta tosiaan...ehkä tiistaina tiedän vähän enemmän, kun tulen lääkäristä.

Nyt pitää pikkuhiljaa valmistautua sairaalareissulle...vien äidin pään kuvaukseen.Toivottavasti ei löydy mitään vakavaa :/
Toivottelen sinulle ja perheellesi hyvää viikonloppua ja että kaikki menisi parhain päin.
Kiitos =) Sairaalareissulta kotiuduttu.Oli nopea kuvaus.Kesti max 5 min.Onneksi sain äidin kanssa puhuttua myös omasta tilanteestani.Nyt vain odotellaan rauhassa tiistaita ja päätetään jatkosta sitten
 
Alkuperäinen kirjoittaja sterilisaatiolapsi meille:
Hei!
Olen 44-v ,pian 45-v.Minulle tehtiin sterilisaatio viime syksynä ja nyt olen raskaana .viikkoja on 7 +5.
Eli sterilisaatiokaan ei ole mikään satavarma.
:hug: Ei sitten siihenkään uskalla luottaa.Kai se selibaattiin seuraavaksi alettava, mutta epäilen, että pidemmän päälle se ei tule onnistumaan.
Saanko kysyä millaiset ovat fiiliksesi?Järkyttyneet kai?Osaatko sanoa, mitä aiot jatkon suhteen tehdä?Anteeksi jos utelen liikaa; ei ole pakko vastata jos et halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
eikös sterilisaation ikäraja oo joku 30 tai sitten pitää olla vähintään kolme lasta
Mulla onneksi kriteerit täyttyy, kun ikää jo 41v, 5 lastakin ja kuudes ilmoittaa tulostaan...sitähän nyt ei vielä tiedä, mitä jatkossa....
Saanko kysyä miksi olet aborttia vastaan? Onko verenpainetauti uhkana terveydellesi jos raskaudut?
Elämänkatsomus omalla kohdallani, olen uskovainen.Tosin jos riittävät syyt, että esim terveys pettäisi ja tila muuttuisi hengenvaaralliseksi, niin sit varmaan tekisin...ainakin luulisin niin.En kuitenkaan usko, että verenpainetauti olis uhkana terveydelleni hengenvaarallisessa mielessä.Lääkitys vain tarvitsisi vaihtaa ja äippäpolilla joutuisin käymään useammin.Tosin en tiedä jos myrkytys tulis ja varmasti tulisikin sit viidennen kerran...se toi ongelmia viimeksikin mun terveyteni kannalta ja siks käynnistettiin rv 35+2.Vauva voi silloin koko ajan hyvin, onneksi.
Vaikeita kysymyksiä kyllä. :( Kannattaa tosiaan miettiä jo nyt syntyneiden lapsien kannalta asiaa, jos näyttää siltä ettei terveys kestäisi. Onko oikein heitä kohtaan mahdollisesti vaarantaa oma henki vain oman vakaumuksen vuoksi?
Toivotan kuitenkin kaikkea hyvää ja voimia oli tulos ja päätös mikä hyvänsä!
Kiitos.Tästä puhuimme myös äitini kanssa.Hän on harras uskovainen, mä olen häilyväisempi.Äitini oli puolestani kauhuissaan, ihan jo jaksamisenkin vuoksi ja sitten jos taas tulee raskausmyrkytys, kuten aikaisemmissakin ( kolmatta raskautta lukuunottamatta ), niin mun kroppa ei välttämättä kestä sitä.Hämärästi muistelen jonkun lääkärin ...tais olla just se synnytyslääkäri, et ois sanonut ettei suosittele enää raskautta ja pitäisi hommata luotettava ehkäisy.Äitini sanoi, että hän ei sano suuntaan, eikä toiseen mitään, toivoo vain, että osaan tehdä oikean ratkaisun, huomioonottaen myös terveyteni.Täytyy lääkäriltä kysyä suoraan, mitä mieltä hän on, onko turvallista antaa jatkua vai ei, jos siis muuten on normiraskaus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voih....mitäs nyt?Onko sulla monta lasta ennestään ja minkä ikäinen oot?
5 lasta:18v,16v,13v, 9v ja kuopus 2v ja mä olen jo 41v :/ :/
Mikset tehnyt sterilisaatiota? Jo lapsilukumäärän ja ikäsi puolesta. Aika riskaabeliä jäädä kierukan varaan. Voihan se sterilisaatiokin pettää, mutta kyllä kierukkavahingot on paljon yleisempiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Mites, Maine Coon, vaikkakin elät vielä toistaiseksi inhottavassa epätietoisuudessa asianlaidasta, niin... entä jos...sittenkin...oisit raskaana? Mitäs sitten?

Pisti muuten itteäni mietityttämään todella. Joo, hölmöä ennakoimista kyllä, mutta kuitenkin. Meillä, jos semmonen ois tilanne, menis totaalisesti useampikin asia puihin. Ja ikääkin kun on, eikä nämä rakkaat lapsoset niin helppoja ole nämäkään, niin... Tässä joutuupi näemmä avaamaan ajatuksia melkoisen monelle taholle... Tsemppiä toivon sinulle. Turhan monta jossittelupäivää ja epävarmuuden hetkeä sinulla vielä on edessä mutta toivottavasti ens tiistai tuo tullessaan sinulle varmuuden tilanteestasi.
Onhan tässä miettimistä monenlaista.Jos raskaus olisikin normaali ja jatkuisi kierukan poisottamisen jälkeen, niin ei kai mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa raskauden jatkua.Johtuen ihan siitä, että elämänkatsomukseni on sellainen, että en aborttia kevyin perustein voisi tehdä.Helppoa tämä ei ole ja ajatukset myllertää, mutta katsotaan tilannetta uudestaan tiistain jälkeen.Jos sinne saakka kunnialla selvitään.Eilen illalla ajattelin että meni yöunet, mutta Luojan kiitos sain nukuttua hyvin.Jaksaa paremmin lähteä tänään viemään äitiä sairaalaan pääkuvaukseen.
Se on oma valinta elääkö elämänkatsomuksien mukaan vai elääkö elämäänsä.Itsehän siinä joko kärsii tai nauttii, miten vaan. Elämästä siis tekee sellaista kuin itse haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voih....mitäs nyt?Onko sulla monta lasta ennestään ja minkä ikäinen oot?
5 lasta:18v,16v,13v, 9v ja kuopus 2v ja mä olen jo 41v :/ :/
Mikset tehnyt sterilisaatiota? Jo lapsilukumäärän ja ikäsi puolesta. Aika riskaabeliä jäädä kierukan varaan. Voihan se sterilisaatiokin pettää, mutta kyllä kierukkavahingot on paljon yleisempiä.
Jos olisit lukenut koko ketjun erityisen huolella, niin ei olis tuotakaan tarvinnut kysyä.Lapsilukumäärä ei vaikuta mun raskauteeni mitenkään ja sun ei tarvi huolehtia mun iästäni raskauden suhteen.Jos lääkäri ei näe estettä raskauden jatkumiselle, niin silloin uskallan antaa raskauden jatkua.Mikään elämässä ei ole varmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Mites, Maine Coon, vaikkakin elät vielä toistaiseksi inhottavassa epätietoisuudessa asianlaidasta, niin... entä jos...sittenkin...oisit raskaana? Mitäs sitten?

Pisti muuten itteäni mietityttämään todella. Joo, hölmöä ennakoimista kyllä, mutta kuitenkin. Meillä, jos semmonen ois tilanne, menis totaalisesti useampikin asia puihin. Ja ikääkin kun on, eikä nämä rakkaat lapsoset niin helppoja ole nämäkään, niin... Tässä joutuupi näemmä avaamaan ajatuksia melkoisen monelle taholle... Tsemppiä toivon sinulle. Turhan monta jossittelupäivää ja epävarmuuden hetkeä sinulla vielä on edessä mutta toivottavasti ens tiistai tuo tullessaan sinulle varmuuden tilanteestasi.
Onhan tässä miettimistä monenlaista.Jos raskaus olisikin normaali ja jatkuisi kierukan poisottamisen jälkeen, niin ei kai mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa raskauden jatkua.Johtuen ihan siitä, että elämänkatsomukseni on sellainen, että en aborttia kevyin perustein voisi tehdä.Helppoa tämä ei ole ja ajatukset myllertää, mutta katsotaan tilannetta uudestaan tiistain jälkeen.Jos sinne saakka kunnialla selvitään.Eilen illalla ajattelin että meni yöunet, mutta Luojan kiitos sain nukuttua hyvin.Jaksaa paremmin lähteä tänään viemään äitiä sairaalaan pääkuvaukseen.
Se on oma valinta elääkö elämänkatsomuksien mukaan vai elääkö elämäänsä.Itsehän siinä joko kärsii tai nauttii, miten vaan. Elämästä siis tekee sellaista kuin itse haluaa.
Mä elän elämääni miten haluan ja parhaaksi näen.Tämä raskaus ei ole maailmanloppu alkujärkytyksestä selvittyäni =)
 
Täälä yksi yllärin kantaja, viikot nyt 19+0, tähän mennessä menny hyvin lukuunottamatta supisteluja mitkä oli riesana jo edellisessä raskaudessa.
Minulla kävi niin että kävin tekemässä sterilisaatiohakemuksen, seuraavana päivänä siitä kun kävin alkuraskauden ultrassa soittivat sairaalasta että koska tulen operaatioon :headwall: silloin oli kielenpäällä monta kirosanaa ja paljon muuta, mutta nyt jo hyvillä mielin odotetaan. vielä kun edes sen 11vk pysyn läjässä niin ollaan hyvillä viikoilla.

Ikää 28v ja kaksi lasta, terveydellisistä syistä olisin saanut jo sterilisaation.
 

Yhteistyössä