Mirena kierukka ei ole luotettava ehkäisy!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hep:
Minulla on mirena toiminut menestyksekkäästi 5 vuotta. Vaikka takana on yksi pilleriraskaus.

Ei mikään ehkäisy ole varmaa. Sinulla vaan kävi huono tuuri. Aika harvinaisia hormonikierukkaraskaudet ovat, kuparikierukalla yleisempiä.
Näinpä. Mulla on ollut Mirena 3 kertaa, ja aina olen tullut raskaaksi melkein heti kierukan poiston jälkeen. Siis vasta poiston jälkeen ;)
 
Maine Coon, toivon kaikkea hyvää sinulle tuohon tilanteeseesi. :hug:

Mutta kysyn myös, tiedäthän varmasti, mitkä ovat kohdunulkoisen raskauden oireet ja riskit? Esim. munatorveen kiinnittynyt alkio ennättää ennen tiistaita kasvaa aika paljon... Jos tulee kipuja, et sitten jää odottelemaan tiistaita.
 
Yksvaan
joka ilmoittautuu raskautuneeksi hormonikierukasta huolimatta.
Mullakin tosin meni kesken, mutta KYLLÄ sitä sattuu.

Mun tädeillä yhteensä kolme kierukkaraskautta (tosin kaikki tietääkseni kuparisia)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Maine Coon, toivon kaikkea hyvää sinulle tuohon tilanteeseesi. :hug:

Mutta kysyn myös, tiedäthän varmasti, mitkä ovat kohdunulkoisen raskauden oireet ja riskit? Esim. munatorveen kiinnittynyt alkio ennättää ennen tiistaita kasvaa aika paljon... Jos tulee kipuja, et sitten jää odottelemaan tiistaita.
Kiitos.Juu, kyllä tiedän ja toivon, että selviän tiistaille ongelmitta.Hieman mietityttää, että uskaltaako lähteä sunnuntaina runsaan 100 kilsan päähän, jos sattuisikin et olis kohdunulkoinen ja ilmoittelisi itsestään just silloin, mutta eihän elämästä koskaan tiedä ja ei kai sitä pelossakaan voi elää
 
Tanja
No jestas... ite olin jo ehtinyt kallistua tuossa ehkäisyssä ko. kierukan puoleen, mutta nyt piti sitten huomata tämä ja ajatukset meni puihin heti. Sterilisaatiotakin olen jo ajatellut ja sen tässä jo hylkäsin mut taidan ottaa uudestaan ajatuksen tasolle, tosin sekään ei ole satavarma - suvussani on myös sterilisaatioraskauksia, mm. kummitätini sai sterilisaation jälkeen kaksoset!! Eli... selibaatti edessä siis?!!! No can do!!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
No jestas... ite olin jo ehtinyt kallistua tuossa ehkäisyssä ko. kierukan puoleen, mutta nyt piti sitten huomata tämä ja ajatukset meni puihin heti. Sterilisaatiotakin olen jo ajatellut ja sen tässä jo hylkäsin mut taidan ottaa uudestaan ajatuksen tasolle, tosin sekään ei ole satavarma - suvussani on myös sterilisaatioraskauksia, mm. kummitätini sai sterilisaation jälkeen kaksoset!! Eli... selibaatti edessä siis?!!! No can do!!! :)
Ymmärrän ajatuksesi.Itsekin mietin että mikäs ehkäisy seuraavaksi.Sterilisaatio, mutta ei taida siihenkään uskaltaa luottaa ja tosiaan selibaattikaan ei innosta.
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
joka ilmoittautuu raskautuneeksi hormonikierukasta huolimatta.
Mullakin tosin meni kesken, mutta KYLLÄ sitä sattuu.

Mun tädeillä yhteensä kolme kierukkaraskautta (tosin kaikki tietääkseni kuparisia)
millä viikoilla meni kesken?
Aika alussa, 6+4.
 
Tanja
Mites, Maine Coon, vaikkakin elät vielä toistaiseksi inhottavassa epätietoisuudessa asianlaidasta, niin... entä jos...sittenkin...oisit raskaana? Mitäs sitten?

Pisti muuten itteäni mietityttämään todella. Joo, hölmöä ennakoimista kyllä, mutta kuitenkin. Meillä, jos semmonen ois tilanne, menis totaalisesti useampikin asia puihin. Ja ikääkin kun on, eikä nämä rakkaat lapsoset niin helppoja ole nämäkään, niin... Tässä joutuupi näemmä avaamaan ajatuksia melkoisen monelle taholle... Tsemppiä toivon sinulle. Turhan monta jossittelupäivää ja epävarmuuden hetkeä sinulla vielä on edessä mutta toivottavasti ens tiistai tuo tullessaan sinulle varmuuden tilanteestasi.
 
voi hemmetti. ompa kiva lukea täältä tälläistä. :(
Oon harkinnut myös kierukkaa, kuparikierukkaa kylläkin, ja yllätysraskauksiin ei oo kyllä enää mitään mielenkiintoa!! Lapsiluku on siis täynnä---mutta kun en pystyisi aborttiakaan tekemään, tiedän sen jo valmiiksi... :/
 
vieras
Olen ymmärtänyt että Mirena-raskauksissa olisi suotavaa tehdä abortti, koska alkio on saattanut vahingoittua hormoneista, joita Mirena (tosin vähän) erittää. Lääkärit eivät yleensä suosittele tälläisten raskauksien jatkamista. Itsellä otettiin Mirena pari viikkoa sitten pois, kun kivut ja vuodot olivat todella rajuja.
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ymmärtänyt että Mirena-raskauksissa olisi suotavaa tehdä abortti, koska alkio on saattanut vahingoittua hormoneista, joita Mirena (tosin vähän) erittää. Lääkärit eivät yleensä suosittele tälläisten raskauksien jatkamista. Itsellä otettiin Mirena pari viikkoa sitten pois, kun kivut ja vuodot olivat todella rajuja.
Keltarauhashormonia tulee niin vähän että ei haittaa sikiötä ja kierukka otetaan mieluusti heti pois koska keskenmenon riski kasvaa viikoille 20 ja on luonnollisesti silloin epämiellyttävämpi kokemus.
Riski on alussakin jo 30%, mutta normaalisti se tulee ulos kierukan otossa (jos on ja usein on kiinni kierukassa)

Näin mulle selitettiin kun otettiin kierukka pois. Jatkamiselle ei mitään estettä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Riski on alussakin jo 30%, mutta normaalisti se tulee ulos kierukan otossa (jos on ja usein on kiinni kierukassa)
Se? Siis alkio kiinni kierukassa? Mulle on kyllä kerrottu, että raskautta ei suositella eikä kannata jatkaa. Mutta eihän ketään voi aborttiin pakottaakaan.

 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Riski on alussakin jo 30%, mutta normaalisti se tulee ulos kierukan otossa (jos on ja usein on kiinni kierukassa)
Se? Siis alkio kiinni kierukassa? Mulle on kyllä kerrottu, että raskautta ei suositella eikä kannata jatkaa. Mutta eihän ketään voi aborttiin pakottaakaan.
No mun neuvolaa valistettiin Tyksistä käsin, koska eivät olleet törmänneet hormonikierukka raskauteen ennen, joten uskon heitä.
 
Pia
Oli pakko lukea kun itsellekin kävi niin. Nyt olen viikolla 27 ja kaikki hyvin. Viides lapsi tulossa. Ajatukset olivat alussa samanlaiset kuin sinulla,jollekin vauvaa toivovalle olisin suonut tämän yllätyksen mutta luonto päätti toisin. Minulla kierukka irtosi itse viikolla 9.
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja Elviira Eufrosyyne:
Apua tuo pitäis kohta asentaa. Nyt minulla on jo yksi pillerivauva. Uskallankohan laittaa ollenkaan.
meillä on yksi "keskeytetty" ja kortsu vauva... :D kylläkin ovat olleet tervetulleita.
mut tuon toisen jälkeen aloin miettimään et mitä nyt... no valitsin pillerit ja varmaan n. vuoden vielä kumi päälle... en raskautunut ja nyt 2 vuotta pelkillä pillereillä mennään...

pelottaa vaan kun monta tuttavaa jotka ovat vuosia syöneet pillereitä ovat saaneet myös vuosia vauvaa yrittää..

parit pillerivauvat ja yksi kierukka vauva on myös tuttava piirissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Mites, Maine Coon, vaikkakin elät vielä toistaiseksi inhottavassa epätietoisuudessa asianlaidasta, niin... entä jos...sittenkin...oisit raskaana? Mitäs sitten?

Pisti muuten itteäni mietityttämään todella. Joo, hölmöä ennakoimista kyllä, mutta kuitenkin. Meillä, jos semmonen ois tilanne, menis totaalisesti useampikin asia puihin. Ja ikääkin kun on, eikä nämä rakkaat lapsoset niin helppoja ole nämäkään, niin... Tässä joutuupi näemmä avaamaan ajatuksia melkoisen monelle taholle... Tsemppiä toivon sinulle. Turhan monta jossittelupäivää ja epävarmuuden hetkeä sinulla vielä on edessä mutta toivottavasti ens tiistai tuo tullessaan sinulle varmuuden tilanteestasi.
Onhan tässä miettimistä monenlaista.Jos raskaus olisikin normaali ja jatkuisi kierukan poisottamisen jälkeen, niin ei kai mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa raskauden jatkua.Johtuen ihan siitä, että elämänkatsomukseni on sellainen, että en aborttia kevyin perustein voisi tehdä.Helppoa tämä ei ole ja ajatukset myllertää, mutta katsotaan tilannetta uudestaan tiistain jälkeen.Jos sinne saakka kunnialla selvitään.Eilen illalla ajattelin että meni yöunet, mutta Luojan kiitos sain nukuttua hyvin.Jaksaa paremmin lähteä tänään viemään äitiä sairaalaan pääkuvaukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pia:
Oli pakko lukea kun itsellekin kävi niin. Nyt olen viikolla 27 ja kaikki hyvin. Viides lapsi tulossa. Ajatukset olivat alussa samanlaiset kuin sinulla,jollekin vauvaa toivovalle olisin suonut tämän yllätyksen mutta luonto päätti toisin. Minulla kierukka irtosi itse viikolla 9.
Ihana kuulla, että sinulla kaikki mennyt hyvin :hug:
 

Yhteistyössä