mirena kierukasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei tuu kyllä omalta kohdalta mitään negatiivistä mieleen, 7 vuotta ollu (eli toinen jo), tiputtelua on ollut molempien laittojen jälkeen muutaman päivän. Menkat tulee kerran puoleen vuoteen niin et kaks-kolme tippaa tulee ei kipuja ei särkyjä (mä oon ollut aikasemmin menkakipujen vuoksi ihan sänkypotilas), ei agnea

Omalla kohdalla vuoto kesti 3kk, inhottava alku. Joskus tuntuu alavatsassa kummaa kipua seksin jälkeen, mutta kunnon kuukautisia ei ole ollut . Nyt tulee viisi vuotta täyteen ja mietityttää tehon kesto, uuttakaan en kyllä haluaisi.

[QUOTE="Jenis";23450562]Tiiäkkö, kuulostaa ihan ku sulla ei ois se kunnolla paikallaan... mulla on ollu Mirena kolmeen eri otteeseen, ennen lapsia ja niiden välissä, ja ei oo kyllä koskaan mitään tollaista ollut. Tai oisko ne narut jätetty vähän turhan pitkiksi?[/QUOTE]

Se jätti ne narut pidemmiks,siltä varalta, jos se kierukka vielä liikkuu, hakee paikkaansa
Ultralla kyllä katto, et oikeassa paikassa on.
Ihan niinkun tuntis, missä kohtaa se kierukka tuolla sisällä on. Vuotoa ei sentään oo, mutta tosi "ällö" olo:x

Se jätti ne narut pidemmiks,siltä varalta, jos se kierukka vielä liikkuu, hakee paikkaansa
Ultralla kyllä katto, et oikeassa paikassa on.
Ihan niinkun tuntis, missä kohtaa se kierukka tuolla sisällä on. Vuotoa ei sentään oo, mutta tosi "ällö" olo:x

Kuulostaa aika hurjalta... mullakin oli ekan kierukan laittopäivänä vähän sellainen kumma olo, mutta se meni kyllä nopsasti ohi. Toivottavasti on yhtä hyvä tuuri sulla.

[QUOTE="Jenis";23450855]Kuulostaa aika hurjalta... mullakin oli ekan kierukan laittopäivänä vähän sellainen kumma olo, mutta se meni kyllä nopsasti ohi. Toivottavasti on yhtä hyvä tuuri sulla.[/QUOTE]

Toivottavasti. Eihän sen laitosta kuitenkaan oo ku 4 päivää
Maanantaihin katon, ja sit kyllä soitan terveyskeskukseen, jos tää outo olo jatkuu
Ja pakkohan niitä naruja on lyhentää
Ei paljon tee seksiä mieli:x

Toivottavasti. Eihän sen laitosta kuitenkaan oo ku 4 päivää
Maanantaihin katon, ja sit kyllä soitan terveyskeskukseen, jos tää outo olo jatkuu
Ja pakkohan niitä naruja on lyhentää
Ei paljon tee seksiä mieli:x

Joo, kantsii se käydä tsekkauttamassa kuitenkin... muistan yhden kaverin jolla oli Mirena alussa tosi hankala, sanoi just että se "tuntuu" koko ajan. Vaiva korjaantui kierukan poisotolla, raskaudella ja synnytyksellä, sen jälkeen ei uus kierukka enää vaivannu. Vähän radikaali hoitomuoto ;)

Mulla on noi narut ollu joka kerta niin lyhyet että ees mies ei oo niitä tuntenut. Muuten kiva, mutta poisottopäivänä ei.

mulla ollu kans joku 2kk nyt ja alkuu oli maha kipuja, 5viikkoa vuoti pikkusen kokoajan ja sit oli kaks viikkoa ja parina päivänä tiputteli... mulla tuntuu kans reidessä/nivusessa nuo kivut välillä... muuten oon kyllä tykänny, asetus päivänä oli ihan ok olo, paitsi meinasin pyörtyä lääkäris ku se oli ohi ku olin jännittäny nii paljon... kannattaa käydä näytillä jos se ei ookkaan paikaoillaan, ei sen pitäis tuntua ollenkaan... oliko sulla lapsia? kävitkö yksityisellä vai terveyskeskukses?

[QUOTE="Lissu";23451010]mulla ollu kans joku 2kk nyt ja alkuu oli maha kipuja, 5viikkoa vuoti pikkusen kokoajan ja sit oli kaks viikkoa ja parina päivänä tiputteli... mulla tuntuu kans reidessä/nivusessa nuo kivut välillä... muuten oon kyllä tykänny, asetus päivänä oli ihan ok olo, paitsi meinasin pyörtyä lääkäris ku se oli ohi ku olin jännittäny nii paljon... kannattaa käydä näytillä jos se ei ookkaan paikaoillaan, ei sen pitäis tuntua ollenkaan... oliko sulla lapsia? kävitkö yksityisellä vai terveyskeskukses?[/QUOTE]

Joo,sillonkun se asetti sitä, niin huomautti,et hengitä vaan ihan normaalisti.. Vissii alko olee aika pinnallista hengitystä,mutkun se sattu NIIIIN paljon et alko oikeesti jännittää:x
On yksi lapsi,sektiolla syntynyt.
Sairaalassa kävin naistentautienpolilla

Siis yäk,että tää kierukka tuntuu pahalle
Jollain olikin tunne,et jotain tulee ulos...
Kuukautiskipujen tyylistä kipua koko ajan. Eikä auta särkylääke edes!
Ja ne narut tuntuu ihan selvästi, kun hieman paikkoja tutkii
Inhottava olo, niinkuin olis tampooni koko ajan
Tekis mieli ottaa narusta kii ja vetää

Siis tiiäkkö mulla oli just tuommoinen samanlainen tunne, ja kyl se sit meni ohi. Joskus menkkojen aikaan kun kohdunsuu ilmeisesti vähän laskeutuu..tai jotain, niin langat saattaa tuntua ikävästi pistävän jonnekkin.. Mulla ne jätettiin 2-3cm pitkiksi, ja kyl mää ne tunnen siis sormeen jos kokeilen..

mulla on eka Mirena, ollut neljä ja puoli vuotta.
Mulal kesti asennusvuoto monta viikkoa ja sitten yli puoli vuotta tuntui, että vuodan "koko ajan" vähän, silleen ärsyttävästi. Tosin, kun aina merkkaan vuodot (ja vuodon määrän paljon/vähän/tiputtelee) niin kalenteri kyllä kertoo, että en nyt oikeasti vuotanut koko aikaa. Sitten vuodot vaan loppuivat. Parin kk:n välein tulee "menkat" eli niin vähän rusehtavaa vuotoa, että juuri ja juuri huomaa. Käytän pari päivää kuukuppia, homma on sillä valmis.

Todellakin menen syksyllä ottamaan uuden! Aknen kanssa ei ole eroa vanhaan. Leuassa kasvaa enemmän karvoja kuin ennen, mutta se on mielestäni pieni hinta siitä, ettei ole kuukautisia...

Ja itse asiassa olen kuulllut tosi paljon väärin asennetuista mirenoista. Menkää hyvälle lääkärille asennuttamaan, kyselkää kokemuksia. Ottakaa särkylääkettä ennen ja jälkeen. Ja jos jokin menee pieleen, niin tehkää valitus! Ei ne lekurit muuten opi...

mulla on ollu nyt vuoden. tiputteli verta kaks päivää laiton jälkeen. mä kans tunsin sen kierukan muutaman viikon. kohtukin supisteli useamman päivän. lääkäri kyllä sanokin että saattaa supistella. mut mulla on kyllä ollu hyvä muuten . parin päivän tiputtelujen jälkeen loppu menkat kokonaan. tai no, yhet menkat on ollu, ja nekin kesti kaks päivää :) sopii vallan mainiosti mulle, kun pillerien aikana vuosin 2-3vko:a kuukaudesta.

Kiva lukea että pääasiassa posiviitivisia kokemuksia. :) Itselläni sellainen laitetaan huomenna ja vähän jännittää. Ensinnäkin toivon että se todella sopii minulle, koska kyseessä kuitenkin melkoisen kallis investointi. Ei ehkä pidemmällä tähtäimellä, mutta jos joudun otattamaan sen pian pois, niin silloin kyllä. Lisäksi sen laittaminen jännittää hieman, koska en ole synnyttänyt. Mutta eikö kaiken kivun kestä, kunhan se on vain sen hetken?! ;) Lisäksi toivon että painoni lähtisi taas laskusuuntaan, koska 3kk Femoden kokeilu aiheutti 8kg painonnousun. 1,5kk olen ollut pelkillä salaateilla ja nutreilla, mutta ei auta.. :(

vuotoa, vuota ja lisää vuotoa eikä kyllä mitään tiputtelua ollut sen verran runsasta oli... vatsaan sattui, seksiä ei voinut harrastaa yhtään(eli elettiin 5kk selibaatissa), naama täynnä finnejä(normaalisti virheetön iho), turvottaa, karvojen kasvu lisääntynyt(normaalisti ei mitään karva ongelmaa). Hyi otin pois enkä ikinä enää ota uutta. mieluummin otan normaalin olotilan ja normaalin kierron normaalilla kuukautisvuodolla. kerta ku mulla luonnollisestikin homma toimii.

Mulla oli vuotoa enemmän ja vähemmän ensimmäiset neljä kuukautta. Sen jälkeen mulla on ollut pari kertaa sellaiset kuukautiset, joita voi jonkinlaisiksi kuukautisiksi sanoa: parina päivänä tullut ihan vähän vuotoa. Yleensä noin kuuden viikon välein ilmestyy pienen pieni tahra housuihin, siinä se. En kyllä luopuis, oon niin tyytyväinen. Monta vuotta harkitsin sen laittamista, onneksi laitoin!