Mulle laitettiin Mirena 10/2014 mulla nousi paino viikossa 5kg. Kipuilua alavatsassa 3-4kk lähes joka päiväisiä, tai ainakin joka viikkoisia. Vuodot väheni pelkkään tiputteluun, mutta sitä tiputtelua tais olla jotain 5-6kk viikoittain. Ja sitten 6kk laiton jälkeen naama näppylöille, finnejä sekä jotain hormoni näppyä ilmeisesti, sekä naama ja hiukset rasvottuvat niin, että naamaa saisi olla koko ajan pesemässä ja hiukset myös jokapäivä, kun päänahka rasvottuu niin äkkiä (tosin en pese joka päivä hiuksia, koska mulla on pitkät hiukset niin kuvaminen ym. ei oo yksinkertaista ja entuudestaan jo huonokuntoiset hiukset kärsis vaan lisää, jos joka pv pesen) Mulle tulee myös alaselkään isoja finnejä, jotka ovat välillä myös kipeitä. Päänsärkyä "menkkojen aikaan", eli silloin kun ilmeisesti tulisi menkat, mutta tulee vaan tiputtelua, vatsa myös kipeänä silloin. Ja jos tässä ei tarpeeksi vielä, niin mulla lähtee älyttömästi hiuksia päästä, en ole kaljuuntunut, mutta joka harjaus kerralla harja täynnä hiuksia, sekä hiukset tosi huonossa kunnossa, takkuuntuu, katkeilee ym. Ja ehkä se kaikkein kiusallisin ongelma, HIENHAJU ihan järkyttävä. Raskaana ollessani haisin pahasti hieltä, mutta tää on jopa vielä järkympi haju, ei auta mitkään dödöt, ei spayt, ei deodorantit ei myöskään aloeveran hajuttomat deot, jotka normaalisti toimivat mulla. Hienhaju on järkky n. 2vko/kk ja sitten voi olla 1-2vko niin, että on ihan "normihaju", eli perus dödö auttaa... En halua säikytellä ketään, mutta mä' taidan olla ainut ihminen, joka kärsii lähes kaikista Mirenan sivuvaikutuksista. Itsetunto ei kauheen hyvä, jos ajattelee että oon ylipainoinen, näppynaamainen, hieltähaiseva alavatsakipuinen ja päänsärkyä myös. Mikä on ehkäisyn hinta? Aika alas vajoaa mieli välillä itsestäni, eikä aina tee mieli edes lähteä ihmisten ilmoille tällaisena hirvityksenä...