Minuu ihmetyttää tämä vuoto...mitähän tämä nyt tarkoittaa?

Elikäs, kuukautiset alkoivat viikon etuajassa. Jota ne eivät ole tehneet ikinä. Siis oikeasti kertaakaan kuukautisteni yli 10 vuotisen historian aikana. Viimeiset 2,5 vuotta olen ollut syömättä pillereita (mutta en siis ilman ehkäisyä vasta kuin viimeisen kuukauden) ja kierto on ollut hyvin tasainen, aina 26-28 päivää. Nyt se olisi yhtäkkiä ollut 20 päivää.

Jos nämä nyt on kuukautiset. Koska tää on muutenkin jotenkin erikoista. Vuoto on paljon vetisempää kuin yleensä menkoissa ja ensimmäiset kolme päivää oli järjettömän märät. Kirkkaanpunaista, vetistä verta tuli ja paljon. Kipuja oli ensimmäisenä kahtena päivänä, menkkatyylistä kipua. Ja mikä on eniten ihmetyttänyt on, että tuo vuoto ei haise menkoille. Kun käytän kuupuppia niin sen hajun kyllä aina huomaa, nyt tuo ei haise millekään.

Okei.. aluksi ajattelin, että menkathan nää on, ihmetytti vaan ja ihmetyttää edelleen tuo ajoitus milloin ne tuli. Outoa! Mutta jos ne ei ole menkat, niin mitä muuta se voisi olla.

Kiinnittymisuotoa (vai miksi sitä kutsutaan :) )? Ei kai sitä voi noin paljon tulla mitenkään? Vuoto alkoi siis viikon päästä mahdollisesta hedelmöittymisestä.

Aikainen keskenmeno? Mutta ei kai sekään voi tulla ennen kun kuukautisten olisi edes pitänyt alkaa?

"Valekuukautiset"? Mutta eikö niittenkin pitäisi tulla oikeitten kuukautisten aikaan?

Alavatsaan, lievästi oikealle puolelle pikkuisen koskeskelee koko ajan. Muita mahdollisia raskauoireita ei ole. Rinnat ei ole tippaakaan arat. Okei, olen järjettömän väsynyt, mutta niin olen aina töitten aamuvuorojen aikaan.

Tein eilen raskaustestin joka näytti negatiivista. Tosin mahd. hedelmöittymisestä olisi kulunut vasta noin 10 päivää, joten liian aikaista olisi tainnut olla joka tapauksessa.

Emmie tiiä, sanokaa jotain :)
 
krhm... mitähän tuohon sanois. perin outoa... ainoo jonkun kuulonen selitys on että oot ollu raskaana viime kierrossa, jota et oo huomannu ja silloin on tullu sit valemenkat ja nyt meni kesken. mut mä en halua sano niin koska... mä en oo lääkäri :)

no mut mun gyne selitti näin, että se aika oviksen ja menkkojen välillä on aina vakio 14-16 päivää, mutta menkkojen ja oviksen välinen aika voi olla vähän vaikka mitä. tiutitko oviksen vai huomasitko sen jotenkin muuten että voit olla varma että se oli viikko ennen tuota vuotoa?
 
En tikuttanut, joten en voi olla varma.. Mutta kun kierto on aina ollut noin tasainen niin olen jotenkin ajatellut, että ovulaatiokin tulee silloin samaan aikaan :$ Jos nää nyt olisi menkat, niin tuon 14-16 päivän mukaan ovis olisi tullut n. 6 päivää menkkojen _alkamisen_ jälkeen, ja silloin on ollut vielä vuotoakin vähän :|
Aika outoa! Edellisestä kierrosta en ole oikein voinut tulla raskaaksi, koska kortsua käytettiin muistaakseni vielä silloin joka kerta.
 
Oon kuullu et hyvänlaatuiset ja oireettomatkin kystat saattavat vuotaa itsellään pois..eikä niitä sit tarvi leikatakkaan. En tiiä mistä sun tapaukses oli kyse, mut tämmöstä oon joskus jostain lukenu.
 
Kysta? Tuollaista tullut ikinä ajatelleeksikaan. Tuliskohan silloin jotain muutakin ulos kuin verta? Koska nyt ei tunnu tulleen hyytymiä joko ollenkaan tai ihan pikkuriikkisen vain ( en ole huomannut kuin pari pari-millistä palasta).
Entäs kohdunulkoinen raskaus? Ei kai se näin aikaisin reagoisi?
Tosiaan koko päivän nyt koskenut oikealle alavatsaan. Ei ole menkkakipumaista eikä ruoansulatusjuttuja, jotain muuta kipua. Ei ole ennen ollut tälläistä. Mutta että _oikealle puolelle_ , ei keskelle, miksi?
 
En tiiä..en oo asiantuntija. Mut tommoset kystat esim. on kuulemma aika yleisiä ja jos on ollu vaik just siellä oikeassa munasarjassa ja siksi kipukin siellä. Jos sun oireet kovasti tuntuu ilkeiltä ja jatkuu niin mee ihmeessä lääkäriin..sitteppähän tiiät mikä se vaiva on. Kohdunulkoisesta en osaa sanoa.
 
Minullakin vuoto todella outoa. Samantyylistä kuin sinulla. Viime sunnuntaina tuli tuhrua illalla ja maanantai ja tiistai vuoti reilummin mutta samanlaista outoa vuotoa. Keskiviikkona ei tullut mitään ja tänään on taas tullut jonkin verran. Ja yleensä ennen kuukautisvuotoa (pidimme muuten vain taukoa reilun vuoden hormonaalisesta ehkäisystä) tai tyhjennysvuotoa minulla tulee rinnat kipeäksi mutta muita kipuja minulla ei koskaan kuukautisten suhteen ole; ja vuotoa tulee yleensä n. 5-7 päivää. Nyt on "rintakivut" puuttuneet. Niin myös ehkäisyn lopettamisen jälkeen tulleen tyhjennysvuodon kohdalla.

Jos lasken tästä vuodon alkamisesta n. 14vrk taaksepäin niin silloin ei ole ollut mahdollisuutta hedelmöittymiseen, joten ei tämä oikein kait voi keskenmenokaan olla (en ole testaillut). Siitä nimittäin n. viikko takaperin on tämän kierron ainoa sellainen kerta ja se tapahtui vajaa viikko tyhjennysvuodon alkamisesta. Sitä ennen lopetimme siis ehkäisyn käyttämisen edeltävällä viikolla.

Kummallisia kipuja ja tuntemuksia on ollut jo kolmatta viikkoa alavatsan seudulla ja turvotus kummallinen aina iltaa kohden. Jos tämä kipuilu ei lopu niin pitäisiköhän sitä varata varmuudeksi aika lääkäriin ja onko se sillon gyne jolle aika tilataan? Voikohan nämä kystat aiheuttaa turvotusta?
 
Aattelin, että jos "oikeat menkat" ei nyt ala sunnuntaihin mennessä (silloin kierron 29. päivä) niin teen raskaustestin. Ja jos en ole raskaana ja nää epämääräiset oireet jatkuu niin kai se on lääkäriin soitettava.
Nainen84, ilmoittele jos tulee jotain selvyyttä siun tilanteeseen :)

Miulle raskaus olisi oikein iloinen juttu... mutta eipä tässä vielä kannata nuolaista.
 
Ilmoittelen kyllä. Meillekin raskaus olisi todella iloinen juttu mutta siihen on jotenkin tosi vaikeata uskoa, että näin olisi käynyt kun mahdollisuudet siihen ovat niin minimaaliset.

Jotenkin vaan epäilee kaikkea muuta ja tulee tietty huoli, jos onkin jotain vakavempaa ongelmaa. Eilen kun tuli hieman tuota tuhruvuotoa niin tänään taas ei ole tullut yhtään mitään. Mutta vatsa"kipuilut" jatkuvat. Todella outoa. :/
 
Miten nuo kystat yleensä vaivaa? Tai siis aiheuttaaks ne kipua? En oo koskaan kuullu tollasest.

Mul oli täs joku kierto sitten sellane juttu että vuosin yhtäsoittoa 3 viikkoo. Mä syön pillereitä (marraskuuhun saakka vielä ;) ) ja kierto siis 28pv. Eniveis, pari päivää ennen liuskan loppumista se alko. Eka viikko tiputtelua, sit vikko todella runsasta vuotoa ja sit päivä välii ja taas viikko tiputtelua! Menkkasärkyjä oli ja kovaaki jomottelua, viiltävää kipua. Ton jälkeen olikin jo kohta seuraavan tyhjennysvuodon aika...

Mietin että oliskohan ollu tommone kysta? Tai sit olin raskaana ja meni kesken. 2 aikasemman kierron aikana jouduin syömään kovia kipulääkkeitä ja penisiliinikuurin hammasleikkauksen takia. Tutkin myöhemmin netistä että ne voi heikentää ehkäisypillerin tehoa. En tiedä sitten.

No tää nyt ei auttanu varmaan yhtään alkuperäistä :/ Mut laitoinpa kuites ku "liippas lähelt".
 
No testi näytti negaa. Vaikka nyt olen ollut huomaavinani aivan selkeitä oireita. Olen ollut ihan poikkeuksellisen väsynyt, töissä oleminen on ollut rankempaa kuin ikinä. Tuntuu, että väsyttää vaikka nukkuisi koko ajan. Ja viime yönä töissä tuli huono olo, pidättelin oksennusta koko yön. Maha on pallo. Alavatsakipuja ei nyt ole, eilen viimeksi. Olo on vaan tosi voimaton ja huono. Ja varsinaisista kuukautisista ei vilaustakaan.
Onko miten yleistä, että apteekin testit näyttäisi nega vaikka olisi raskaana? Kierron 30 päivä on nyt menossa. Kierto 26-28 päivää.
 
Mäkin menin tekemään raskaustestin mutta negatiivinen oli. Nyt olis meneillään kierron 35 päivä. Mulla ei turvonneen vatsan ja vatsakipuilujen lisäksi ole muuta "ongelmaa" ilmennyt. Eikä enää ole tullut mitään vuotoa mainitsemieni ihmevuotojen lisäksi. (Tai älytön väsymys mulla on ollut nyt varmaan kolmisen viikkoa mutta siihen on löydettävissä syyt työelämään liittyen.)

Ehkä mä odotan viikon tai kaksi ja jos olotilat on samat teen uuden testin ja jos on nega (kuten luultavasti on) varaan ajan lääkärille.
 
Itselläni alkoi ihme punainen pieni vuoto vaikka viimeiset menkat loppuivat vasta 10 pv sitten. Yhdynnässä olin 2 pv sitten, mutta voiko tuo vuoto olla jo kiinnittymisvuotoa? Raskaus olisi toivottu mutta en jaksa uskoa että vieläkään onnistaa.
 
Itselläni alkoi ihme punainen pieni vuoto vaikka viimeiset menkat loppuivat vasta 10 pv sitten. Yhdynnässä olin 2 pv sitten, mutta voiko tuo vuoto olla jo kiinnittymisvuotoa? Raskaus olisi toivottu mutta en jaksa uskoa että vieläkään onnistaa.
Vähäinen tihkuvuoto voi johtua myös ovulaatiosta. :) Jos kiinnittymisvuodosta on kyse, niin olet ovuloinut jo noin viikko sitten. Plussaonnea ja vauvaliimaa! =)
 
Mulla on ainakin kahdessa kierrossa alkanut menkat tasan 7 päivää oviksesta..Ekalla kerralla haaveilin että olis kiinnittymisvuotoa, tokalla kerralla jo totesin itsekseni että jonkun sortin hormonihäiriö oli varmaan kyseessä. Tsemppiä:hug:
 

Yhteistyössä