Minusta tuntuu, että herätämme aina vaan huomiota..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Olin aikanaan sellainen nuori äiti minäkin, muistan herättäneeni huomiota ja joskus joku sanoikin asiasta, että noin nuori äiti.. kerran kaverin kanssa purskahdimme nauruun kun pikkuisen humalassa ollut nuori mies sanoi sen verran kuuluvasti, että mekin kuulimme 'että on se kumma kun noi äidit on ruvennu nykyään näyttämään niin hyviltä' ja me kumpikin työntelimme sateenvarjorattaissa kolmivuotiaita.. No nykyään olen sitten sellasen teinipimun äiti, ilmeisesti käypää kamaa vieläkin kun Turkissakin t-paita myyjä ei meinannut millään uskoa minua tyttäreni äidiksi. Nyt oltiin elokuvissa tytön ja tytön kaverin kanssa. Heillä on vuosi ikäeroa, joten voisivat toki olla kumpainenkin minun lapsiani. Ihmiset katsoo jotenkin hassusti minua ja tyttöjä kun huolehdin, että pysyvät mukana ja iisisti. Itse asiassa kun oltiin kylpylässä niin tarjoilija luulikin tyttöni kaveria minun lapsekseni, totesi, että toinen on niin isän näköinen ja toinen äidin :) Onko se sitten niin, että kaikilla teineillä on ikivanhat vanhemmat? Miten se oikeen käytännössä menee kun kyllä ne jotka saa nuorena lapset, on sitten myös vielä nuoria kun lapset kasvaa? Nyt tuntuu oikeastaan, että enemmän on hassua olla nuori vanhempi teinille kuin silloin kun oli nuori vauvan äiti.. vai miten muilla?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun äiti oli 19v. kun sai mut, itteasiassa täytti sen päivä ennen mun syntymää. :D Kyllä mun äiti taisi olla niitä nuorimpia vanhempia mun ikääsillä. Lukiossa kun lähdettiin luokkaretkelle ja mun äiti tarjoutui valvojaksi, niin retken järjestävä luokkakaveri kysyi, että aivan oikiastikko haluat äitisi mukaan reissulle. :D No mun äiti on melko nuorekas ja räväkkä joten ei ole pelkoa moraalisaarnoista jollakin reissulla. :D

On äiti saanut kuulla sitä, että ei hänellä mitenkään voi olla mun ikäänen tytär ja olla vieläpä mummu. Kun häntä luullaan nuoremmaksi kuin mitä on.

Mun äitiä luullaan usein alle 30-vuotiaaksi, ja ihmiset jää suu auki tuijottamaan kun selviää, että äidin vanhin lapsi eli mä olen 22-vuotias ja äitini on tullut hiljattain mummoksi :D Nuorin pikkusiskoni on 11 ja vanhempainilloissa usein luullaan, että äidillä ei ole vanhempia lapsia. Kun olin lukiossa, opo oli käynyt vanhempainillassa kysymässä mun vanhemmilta, että ette kai te voi olla kenenkään lukiolaisen vanhemmat. Onhan se hassua, mutta ei mua ainakaan haittaa :)

mun ystäväni sai äiti sai hänet 16vuotiaana ja ystävä taas esikoisensa 19vuotiaana.Se että hänen äitistään tuli mummi 35-vuotiaana oli minusta todella hassua(siis hyvällä tavalla tietysti):D

[QUOTE="missus";23822998]Jaahas se on kevät, Fleuri taas kirjoittelee kauneudestaan :)[/QUOTE]

Kukas sun aamumuroihisi tänään kusi? Minä olen kaunis, mutta tässä kohtaa kirjoitin kylläkin tarkalleen ottaen varmaankin siitä, että näytän myös nuorelta! Ja ikää mulla on 35 nykyään.

Mun koulukaveri sai lapsen 16-vuotiaana,nyt hänen tyttärensä on 13. Teini-ikäiset kehittyvät niin nopeaan, että en todella ihmettele, jos jonkun on vaikea kuvitella 29-vuotiasta tämän äidiksi. Lisäksi jos hänen tyttärensä saa yhtä aikaisin lapsen, koulukaverini on mummo kolmen vuoden päästä, 32-vuotiaana.

Nykyään ensisynnyttäjien keski-ikä on melkein 28 vuotta, joten 13-vuotias lapsi tuonikäisellä äidillä tai 32-vuotias mummo ovat aika massasta poikkeava näky, joten ei ihmekään, jos joku mieltää asian väärin. Eikä 16v ikäeroa sisaruksilla ole mitenkään äärimmäisen paljon.

Höh. Et ollut mikään luonnonkaunis jos muistan oikein. Ihan tavis, mutta laitat rahaa paljon itseesi. kookas taisit olla: (pitkä, roteva, näyttävä, meikkiä), veikkaus: käytät lisäksi korkokenkiä.

Ja tuota, minusta lapsesi ei ole teini vaan ihan vaan lapsi, jos on alakoulussa.

Ulkomailla kehutaan ihmisiä toisin kuin suomessa. myös minä sain kuulla 30-vuotiaana katukauppiaalta Lontoossa, että en takuulla ole ostamassa sitä pikkuautoa omalle lapselleni. Ei minulla - niin nuorella -voi olla lapsia. En takuulla ole edes 20v. Kehuja sieltä ja täältä.

Nyt tuosta ajasta on kulunut yli 10v ja näytä vähintään ikäiseltäni. Silmäpussit, koko kasvot,. maa vetää puoleensa ja kasvoni roikkuvat. pahasti. näytän tosi vanhalta. Odota vielä 5 vuotta.

Tai ehkä joillain on helppo elämä.

Minä en ole kaunis, enkä nuori, enkä ole ollut sitä lapsia saadessanikaan. Minulla on muistikuvani mukaan samanikäinen tytär kuin sinulla. En tiedä kärsiikö tytär, siitä että en ole nuori. Joskin hänen ystäväpiirissään on aika monella kutakuinkin ikäiseni äiti.
Kuopuksen äitinä olenkin sitten vielä vanhempi, hän ei vielä siitä kärsi. Mutta minä kärsin hiukan, kun minua on joskus puhuteltu lapsen mummina. : / tosin ikäni puolestahan se olisi täysin mahdollista.

[QUOTE="huoh";23824106]
Ulkomailla kehutaan ihmisiä toisin kuin suomessa. myös minä sain kuulla 30-vuotiaana katukauppiaalta Lontoossa, että en takuulla ole ostamassa sitä pikkuautoa omalle lapselleni. Ei minulla - niin nuorella -voi olla lapsia. En takuulla ole edes 20v. Kehuja sieltä ja täältä.

[/QUOTE]

En muuten jaksa asiaan puuttua, mutta joissakin maissa, kuten Turkissa, se myyntitapa on todella erilainne kuin Suomessa. Täällä vain esitellään tuotetta, jossakin muualla asiakas yritetään kehujen ja imartelun kautta ostamaan tuote. Ja joillekin se näköjään toimiikin.

Kukas sun aamumuroihisi tänään kusi? Minä olen kaunis, mutta tässä kohtaa kirjoitin kylläkin tarkalleen ottaen varmaankin siitä, että näytän myös nuorelta! Ja ikää mulla on 35 nykyään.

ME kaikki ollaan kauniita jonkun ihmisen silmissä. Turhaa sitä on mainostaa.
Nuorelta näyttämisessä ei oo mitään pahaa. Mäkin näytin nuorelta sun iässäsi. Muutamaa vuotta myöhemmin murheet ajoi nuorekkuuden ylitse. Mutta eipä tuo maailmaa kaada vaikka hiukset harmaantuu ja naama ei enään ole fressi.
En oikein ymmärtänyt avauksen pointtia....

[QUOTE="Horuksen silmä";23824284]ME kaikki ollaan kauniita jonkun ihmisen silmissä. Turhaa sitä on mainostaa.
Nuorelta näyttämisessä ei oo mitään pahaa. Mäkin näytin nuorelta sun iässäsi. Muutamaa vuotta myöhemmin murheet ajoi nuorekkuuden ylitse. Mutta eipä tuo maailmaa kaada vaikka hiukset harmaantuu ja naama ei enään ole fressi.
En oikein ymmärtänyt avauksen pointtia....[/QUOTE]

peesi

Minulle oli aikoinaan tärkeää, että äiti oli äiti. Aikuinen. Pukeutui ja käyttäytyi sen tyylikkästi ja varmasti. Äiti ei ollut vanha, hän sai minut alle 30- vuotiaana.

Muistan, kuinka jo lapsena tunsin myötähäpeää sellaisia luokkakavereiden äitejä kohtaan, jotka esiintyivät jonkinlaisina ikinuoria. Siis pukeutuivat ja käyttäytyivät iälleen sopimattomasti ja tekoriehakkaasti. Meillä oli naapureinakin sellaiset, sanottiin niitä jo 5- vuotiaina ikinuoriksi:D Eikä mitenkään hyvällä;)

Lapselle on jotenkin pelottavaa, jos äidin elämässä on tärkeää saada huomiota vierailta miehiltä ulkonäöllään.

Ja ei, en ole ruma enkä vanha. Ikää on 32, viime la Alkon kassa kysyi paperit. Eikä ollut eka kerta. E

Yhteistyössä