Minusta on törkeää korjata toisen puheita jos sanoo väärin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettikää aikuiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettikää aikuiset

Vieras
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka sana Thaimaa, kaikki varmasti tietää että se sanotaan että menen Thaimaahan, eikä Thaimaaseen. Mutta minusta on tosi törkeää ja inhottavaa korjailla toisen puheita jos sanoo väärin. Ihan naamatusten keskuttellessa ja myöskin täällä palstalla. Voi huomauttaa kirjoitusvirheestä, mutta minusta on inhottavaa käydä "huutamaan" siitä. Näin, varmaan tuli kirjoitusvirheitä minullekkin :) :D UGH. Olen puhunut!

Mulla on eräs ystävä, joka käyttää erästä hieman vierasperäisempää sanaa jatkuvasti väärin. En ole kehdannut asiaa korjata, mutta mietin, että pitäisikö mun ystävänä kuitenkin jotain asiasta sanoa. Ettei ystävä "nolaa" itseään jatkuvasti väärin käytetyllä sanalla...

Ja kyllä minäkin saatan sanoa Thaimaaseen, mutta se nyt tulee jotenkin luontevammin "suomalaiseen suuhun". Mutta siltikin se on inhottavaa jos keskeytetään toisen puhe ja tartutaan siihen YHTEEN pirun sanaan jonka sattui sanomaan väärin.. Ärsyttävää minusta!

Minustakin on turhaa nillitystä naputtaa kirjoitus- tai lausuntavirheistä jos asia on kuitenkin täysin ymmärrettävissä. Huomautus on paikoillaan sitten, jos alkaa teksti menemään jo yli hilseen. Joidenkin kavereiden kanssa kyllä kettuillaan aina toisillemme jos sanotaan/kirjoitetaan väärin, mutta se on semmoinen "sovittu juttu" eikä kukaan siitä ota nokkiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja pppppp:
Mulla on eräs ystävä, joka käyttää erästä hieman vierasperäisempää sanaa jatkuvasti väärin. En ole kehdannut asiaa korjata, mutta mietin, että pitäisikö mun ystävänä kuitenkin jotain asiasta sanoa. Ettei ystävä "nolaa" itseään jatkuvasti väärin käytetyllä sanalla...

Onko se sana Riihimäki? Siitä käytiin pitkää debattia taannoin hesarin yleisönosastolla mennäänkö Riimäkeen vai Riihimäelle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minustakin on turhaa nillitystä naputtaa kirjoitus- tai lausuntavirheistä jos asia on kuitenkin täysin ymmärrettävissä. Huomautus on paikoillaan sitten, jos alkaa teksti menemään jo yli hilseen. Joidenkin kavereiden kanssa kyllä kettuillaan aina toisillemme jos sanotaan/kirjoitetaan väärin, mutta se on semmoinen "sovittu juttu" eikä kukaan siitä ota nokkiinsa.

Tietenkin nää kaveri jutut on erikseen jos se on yhteistä huumoria. Mutat semmonen toisen nolaaminen ja sanojen korjaaminen on minusta törkeää ja inhottavaa.

Mun mielstä noi kuuluu erilaisiin puhetyyleihin/murteisiin että sanotaan asiat erilailla esim. Paikka nimeltä Nurmo. Osa menee Nurmoon, osa Nurmoohon ja osa Nurmooseen riippuen puhetyylistä tai murteesta.
Ja noiden asioiden korjaaminen on mun mielestä typerää

Yhteistyössä