Minusta lama ja sen myötä tulleet irtisanomiset ja lomautukset on ihan oikein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sateenvarjo auki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sateenvarjo auki

Vieras
osalle porukasta. Taas on tyypeillä iskenyt vauhtisokeus ja on pitänyt saada sitä sun tätä ja nyt itketään kun ei olekaan enää töitä. Viime kuningaskuluttajassa oli esimerkiksi juttu "kurjassa" tilanteessa olevasta perheestä, joista molemmat oli lomautettu. Ihan avoimesti kertoivat itse, että aiempi vuosi oli mennyt lujaa, oli ostettu miettimättä kaiken näköistä ja nyt rahat tiukilla. Silti tekivät mm. keittiöremontin, kun se oli jo päätetty että tehdään. Oli pari hevosta eivätkä niistä suostuneet luopumaan, vaikka niistäkin oli iso meno. Tästä tulee paskaa niskaan, mutta ihan oikein kun ihmiset joutuu miettimään uudelleen kuluttamistaan eikä kaikkea saakaan heti-nyt

Ja kuinka helppo on väkeä vähentää, kun kaikki muutkin vähentävät. Paljon on firmoja joilla ei ole oikeaa tarvetta moiseen, on vaan halvempi teettää työ jossain muualla kuin suomessa.

Just joo ja sä olet varmaan myöskin tosi tyytyväinen kun kaikki tuotanto siirretään ulkomaille.
Kohta kaikki tehdään jossain muualla kuin suomessa,indokiina jyrää!
Toivottavasti kalikka kalahtaa joskus sunkin nilkkaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Just joo ja sä olet varmaan myöskin tosi tyytyväinen kun kaikki tuotanto siirretään ulkomaille.
Toivottavasti kalikka kalhtaa joskus sunkin niskaasi.

En ole. Puhun nyt vain ja ainoastaan tästä eräästä ihmistyypistä, jonka varmasti itsekin tunnistat :whistle:
Heille se on ihan oikein.
Toivo pois, mutta minun elämääni kun se ei kaada. Minun elämäni ei pyöri mammonan ja kuluttamisen ympärillä. Näen jo nyt sen, minkä monet näkevät vasta sitten kun kalikka kalahtaa.

No, niin no. En mä sano että se kenellekkään ihan oikein olisi. Mutta mutta, sitä mieltä mä olen kyllä, että tälläset asiat pitäis ottaa huomioon vaikka huominen näyttäis kuinka valoisalta.
Varsinkin jos sitä lainaa pitää ottaa, niin pitää kans miettii, et aina on kapasiteettia sen maksamiseenkin, vaikka mikä olis, eikä silmät kiiluen ottaa isointa mahollista lainaa pisimmällä laina-ajalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Toivottavasti kalikka kalhtaa joskus sunkin niskaasi.

En ole. Puhun nyt vain ja ainoastaan tästä eräästä ihmistyypistä, jonka varmasti itsekin tunnistat :whistle:
Heille se on ihan oikein.
Toivo pois, mutta minun elämääni kun se ei kaada. Minun elämäni ei pyöri mammonan ja kuluttamisen ympärillä. Näen jo nyt sen, minkä monet näkevät vasta sitten kun kalikka kalahtaa.

Mutta tästä kärsivät myös muut kuin mainitsemasi ihmistyypit :whistle:
Esim nuorille ei ole tänä kesänä läheskään niin paljon kesätöitä tarjolla,monet jää ilman töitä jne.
Että ilku ihan rauhassa vaan =)

Mutta rikkaat ne harvoin kärsivät. Vaikka ison pörssifirman tj sais asiat ihan paskaan kuntoon, hän saa optioita ja miljoonabonareita. Jos firma menestyy, potkitaan siltikin väkeä pellolle voiton maksimoimiseksi ja osakekurssit nousevat. Mutta sitähän te kokoomusta äänestävät haluatte. Money talks.

Ei mitään väliä, vaikka kohta Suomi ei olekaan omavarainen ruoantuotannon suhteen. Ruokosokeri on halvempaa, lopetetaan turha sokerijuurikkaan viljely ja ollaan toisten varassa. Liian kylmä viljellä viljaa, pellot kesannolle. Kallista työvoimaa, paskanko väliä vaikka laatu ja tehokkuus on parempi kuin vinkuintiassa. Työvoima pellolle ja olkoot työttöminä. Tj saa hyvästä ideasta kymmenen miljoonaa.

Ja onpa kiva minunkaltaiselle juuri pitkän kotiäitiputken päättäneelle joka ei saa töitä, koska töitä ei enää ole. Kunhan tästä taas joskus nousuun lähdetään, niin ei taida minulle töitä silloinkaan riittää kun ei ole sitä työkokemusta.

Niinkö minä nyt sitten alan syrjäytyä jo kolmekymppisenä vaan siksi, että halusin lapsia.

Ja itse ollessani tehtaalla töissä,en ikinä kuvitellut että siitä tulee mun työpaikka loppuiäksi,niin tyhmä en ole.
Sanoin miehellenikin,että ei tää pulju loputtomiin pystyssä ole,no toistaiseksi on mutta saa nähdä kuinka kauan..?

Itse järkeistän asioita ja lähden opiskelemaan alaa,millä varmasti riittää töitä =)
Niitä töitä kun ei voi siirtää ulkomaille :D

Esim nuorille ei ole tänä kesänä läheskään niin paljon kesätöitä tarjolla,monet jää ilman töitä jne.

Totta kai kärsii ja SE on ikävää. Mutta edelleen puhun tästä eräästä ihmisryhmästä, jolle vauhtisokeus iskenyt ja nyt ei mikään riitä. Ei ne tulot kuin seinään lopu, jos on tajunnut liittoon liittyä ja säästää pahan päivän varalle. Eikä tämä koske mitään rikkaita johtajia, he kun eivät varmasti ensimmäisenä ole valittamassa rahojen vähyyttä vaikka potkut tulisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja jeejee:
Ja onpa kiva minunkaltaiselle juuri pitkän kotiäitiputken päättäneelle joka ei saa töitä, koska töitä ei enää ole. Kunhan tästä taas joskus nousuun lähdetään, niin ei taida minulle töitä silloinkaan riittää kun ei ole sitä työkokemusta.

Niinkö minä nyt sitten alan syrjäytyä jo kolmekymppisenä vaan siksi, että halusin lapsia.
Jos töitä ei löydy, niin nyt on hyvä aika lähteä opiskelemaan. Kolmekymppisenä olet vielä riittävän nuori jatko-opintoihin tai vaihtamaan alaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Jos töitä ei löydy, niin nyt on hyvä aika lähteä opiskelemaan. Kolmekymppisenä olet vielä riittävän nuori jatko-opintoihin tai vaihtamaan alaa :)
Sitten minä olen 35-vuotias työkokematon. Ihan oikeasti, kuka sellaista haluaa töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Totta kai kärsii ja SE on ikävää. Mutta edelleen puhun tästä eräästä ihmisryhmästä, jolle vauhtisokeus iskenyt ja nyt ei mikään riitä. Ei ne tulot kuin seinään lopu, jos on tajunnut liittoon liittyä ja säästää pahan päivän varalle. Eikä tämä koske mitään rikkaita johtajia, he kun eivät varmasti ensimmäisenä ole valittamassa rahojen vähyyttä vaikka potkut tulisikin.

Kyllä mä ton tiedän että noita tuhlareita riittää,me emme tietääkseni kuulu siihen ryhmään,vaikka siihen vähän viittasitkin ;)

Sitten minä olen 35-vuotias työkokematon. Ihan oikeasti, kuka sellaista haluaa töihin?
Parempi sekin olla vastavalmistunut 35 v kuin 35 v, joka on ollut vuosia työttömänä. Opiskelun kun työnantajat katsovat paremmaksi tavaksi käyttää aikaansa kuin kortistossa olemisen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lpaset kannattaa tehdä vasta kun on vakityöpaikka.

Voi kuule kun se vakityöpaikka ei takaa yhtään mitään tänä päivänä..eli jos sitä jää odottamaan niin jää lapset tekemättä..oikein ärsyttää tällaset idiootti kommentit!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lpaset kannattaa tehdä vasta kun on vakityöpaikka.

Lapsi tuli tehtyä, vaikkei itsellä vakityöpaikkaa ollutkaan. Koulun sain juuri päätökseen. Koulutus on sellainen, että voin työskennellä erilaisissa työpaikoissa jos niissä töitä on. Olin ollut myös monena vuonna kaupungilla töissä, en tosin vakituisena, mutta tietävätpähän kenet kannattaa palkata sitten kun töitä haen ja he hakevat työntekijää. Myöskin hyvät sukulaissuhteet ja monipuolinen osaaminen takaavat, että tuskin tarvitsee työttömäksi jäädä, vaikka lapsen saikin ennen vakituista työpaikkaa.

Jos mä saan koulutettua itseni sairaanhoitajaksi,olen silloin alle 40v ja kyllä uskon että mulle töitä riittää.
Äitini oli 40v valmistuessaan lähäriksi,aiemmin tekemättä päivääkään niitä hommia ja nyt on kohta tehnyt lähärin töitä 10v,olematta päivääkään työtön :flower:

Musta nää lomautukset ei ole oikein kenellekään, eikä millekään ihmistyypille. Paitsi ainoastaan semmoisille, jotka lusmuavat töistään, jättävät muille omia hommiaan niin paljon kuin mahdollista, hakevat sairaslomaa aina kun pikkulillin kynsi on kipeä (ja silti puuhaavat sit sairaslomalla kaikkee muuta) jne. Ymmärrän, että semmoisille voidaan kenkää antaa, eivät ole järin kannattavia yrityksenkään näkökulmasta.

Mutta aina kun perheellinen lomautetaan tai irtisanotaan, siitä kärsivät jollain tapaa myös perheen lapset, toisissa perheissä enemmän, toisissa vähemmän. sempä takia toivoisinkin että irtisanomiset ja lomautukset pian loppuisivat, mutta taitaa kyllä olla turha toivo...

No kyllä meille on otettu paljonkin töihin aikuisena opiskelleita. :) Oma mieheni oli 34v valmistuessaan ammattiin ja vakipaikan sai heti. lisäksi keikkatöitä on tarjottu mionestakin paikkaa. Nyt valmistuu kohta 42v jatko-opinnoista ja taas on tarjottu ainakin yhtä vakipaikkaa heti.

Mutta siis käytännössä, mitä muutakaan voisit tehdä? Siis jos aiemmin opiskelemaltasi alalta ei ole töitä luvassa etkä kouluttamattomana löydä niitä muiltakaan aloilta niin aika vähiin jää vaihtoehdot.

Yhteistyössä