Minusta karppaus ei OLE ERITYISRUOKAVALIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24222860]No jos te olisitte vähän edes käyttäneet menneinä vuosina sitä rasvaa, ei sitä sydänvaivaa olisi koskaan edes ilmaantunut.[/QUOTE]

Juurikin näin,kokemuksesta voin sanoa että karppaus parantaa rasva ja kolesteroliarvoja.

[QUOTE="vieras";24222860]No jos te olisitte vähän edes käyttäneet menneinä vuosina sitä rasvaa, ei sitä sydänvaivaa olisi koskaan edes ilmaantunut.[/QUOTE]

just joo

[QUOTE="vieras";24222878]Juurikin näin,kokemuksesta voin sanoa että karppaus parantaa rasva ja kolesteroliarvoja.[/QUOTE]

Jep, mullakin oli täydelliset työterveyden sanomana, eli 4,8 hyvää en muista mutta täydellisesti kuulemma. Kysyin että eikö se pitäisi olla matalempi, ei kuulemma todella hyvät arvot.

[QUOTE="vieras";24222877]Kunnassa olen, mutta ei täällä kukaan kyttää ruokia sen kummemmin, kunhan budjetti ei pauku ja ruoka on sitä mitä lista sanoo, kukaan tuu mittaamaan kuinka paljon siellä kalasopas sitä tilliä lopulta on.[/QUOTE]

No joo, täällä on vähän tiukempaa.

ja muuten just kattoin että tuorjuustookaan ei vois syödä, eikä sulatejuustoa; kuinka moni karppi tietää sen. nisäkin on hiilihydraatteja. Aika mnessa tuotteessa on sitä hiilihydraatia jotne trkakna saa ola mitä voi syödä jos karppaa. Kyllä melkin kaikesta hyvästä saa luopua. Kaakaotakaan ei sais juoda ja se on hyvää kylmänä talvi-iltna ruisleivän kera.

ja mulla ainkin yököttää se RASVAMÄÄRÄ mitä karppaamalla pitää syödä, tulee paha olo jo ajatuksestakin.

Myönnän että itseäkin se alussa ällötti :D Mutta nykyään menee helposti yli 200 g rasvaa päivässä, pääasiassa voista, kermasta, juustosta ja rasvaisista lihoista. Vähitellen siis lisäsin rasvan määrää ja olo sen kun vaan paranee :)

Mutta karppaustyylejä on erilaisia, joillekin sopii isompi proteiinimäärä jolloin rasvaa ei tartte hirveesti lisätä. Mulle se ei vaan sopinut, sillä mikään muu ei vie nälkää niin hyvin kuin rasva. Ja voi karppaajakin syödä hiilareita jopa 100 g päivässä, varsinkin jos liikkuu paljon (itse tosin liikun paljon ja 50 g hiilaria riittää mulle)

ja muuten just kattoin että tuorjuustookaan ei vois syödä, eikä sulatejuustoa; kuinka moni karppi tietää sen. nisäkin on hiilihydraatteja. Aika mnessa tuotteessa on sitä hiilihydraatia jotne trkakna saa ola mitä voi syödä jos karppaa. Kyllä melkin kaikesta hyvästä saa luopua. Kaakaotakaan ei sais juoda ja se on hyvää kylmänä talvi-iltna ruisleivän kera.

Tottakai voi syödä ja päivittäin melkein syönkin. :) Ei karppaus tarkoita sitä että hiilareita ei syödä lainkaan, vaan niiden määrää kontrolloidaan. Oma hiilaritavoitteeni on nykyisin 40-50 g päivässä.

Kaakao on oikein hyvää, sitä juon täysmaitoon tehtynä ja siitä oikesta tummasta kaakaosta. :)

Ööö...ei mun kaakaojauheessani pahemmin hiilareita ole. Niin ja karppaajathan eivät syö täysin hiilihydraatitonta ruokaa vaan vähähiilihydraattista. Samalla tavalla kuin sinä et syö täysin rasvatonta ruokaa vaan vähärasvaista.

• Tykkää
Reactions: Nyynä ja röppö

Karppaus on hiilihydraattitietoista/vähähiilihydraattista syömistä,ei kukaan ole väittänytkään että ollaan kokonaan ilman hiilareita,vaan otetaan ne hiilarit jostain missä on ravtsemuksellista hyötyä elimistölle,perunalla,riisillä ja pastalla ei ole.Johan tän sanoo järkikin että saat enemmän irti esim porkkanasta kun perunasta,vähemmillä hiilareilla.
Itse hyväkarppaan ja saan haalareita vaihtelevasti 60-100g päivä,jotkut on tiukemmalla linjalla syövät 15-30g päivä,ei siis olekkaan tarkoitus olla kokonaan ilman hiilareita.

Creme bonjour hiilareita 100g on 4 g että ihan vallan mainiosti voit popsia vaikka 100g päivässä vaikka karppaisitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24222944:
Ööö...ei mun kaakaojauheessani pahemmin hiilareita ole. Niin ja karppaajathan eivät syö täysin hiilihydraatitonta ruokaa vaan vähähiilihydraattista. Samalla tavalla kuin sinä et syö täysin rasvatonta ruokaa vaan vähärasvaista.

Karppaankohan mä sitten kuitenkin tavallaan,kun syön mahdollisimman vähän hiilareita..en vaan koskaan oo aatellut että karppaisin... :D

Sä et todellakaan tiedä mitään karppauksesta! Kyllä karppaajatkin syövät hiilareita, mutta rajoitetusti! Tuorejuuston ja sulatejuuston hiilarit ei nyt hirveesti vaikuta: pari grammaa sadassa grammassa.

Ja hyväkarppi voi ihan hyvin syödä leipääkin. Esim. 100 g hiilareita mahtuu yllättävän paljon hiilariruokaa. (yhdessä leipäpalassa on n. 15 g hiilaria). Hyväkarppaajan ei myöskään tarvitse läträtä rasvalla sillä energiaa tulee hiilareistakin.

Kun tavoitepaino on saavutettu ei hiilareitten tartte olla kauheen alhaset, laihduttaessa sitten ihan eri juttu. Jotku tosin laihtuu vähän korkeammillakin hiilareilla.

[QUOTE="vieras";24222952]Creme bonjour hiilareita 100g on 4 g että ihan vallan mainiosti voit popsia vaikka 100g päivässä vaikka karppaisitkin.[/QUOTE]

no en mä pystysi kyllä edes 100g posimaan tuorejuustoa YÖK, mutta leipää voin syödä iahn hyvin sen 2-3 vaika siinä ei olei yhtään rasva ja pällä olis vaikka kurkkua ja tomaatiakin

Yksi pyynto rollolle: Voisitko ystävällisesti lukea jonkun karppikirjan ennen kuin alat väittelemään? Esim Andreas Eenfeldtin Ruokavallankumous tai Annika Dahlqvistin kirjat on hyviä. Ja voit lukea myös ilman että alat karppaamaan ;)

no en mä pystysi kyllä edes 100g posimaan tuorejuustoa YÖK, mutta leipää voin syödä iahn hyvin sen 2-3 vaika siinä ei olei yhtään rasva ja pällä olis vaikka kurkkua ja tomaatiakin

No luuletko että mä sitä suoraan purkista pistelen? :D Rupeaa naurattaan liikaa, paras lähteä muihin hommiin...

Mutta siis esim. keitossa, gratiinissa tai kastikkeessa käytän tuorejuustoa ja sulatejuustoa.

[QUOTE="heips";24222989]Yksi pyynto rollolle: Voisitko ystävällisesti lukea jonkun karppikirjan ennen kuin alat väittelemään? Esim Andreas Eenfeldtin Ruokavallankumous tai Annika Dahlqvistin kirjat on hyviä. Ja voit lukea myös ilman että alat karppaamaan ;)[/QUOTE]

Itsekkin voisin lukea...vähä tietoisena koko aiheesta...

Kuitenkin ravintola-alalla työskentelen ja olis ihan hyvä tietää enemmän...
Itse oon jo pitkään syönyt vähän hiilareita,mutta mitään en ole kokonaan jättänyt pois...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="heips";24222989]Yksi pyynto rollolle: Voisitko ystävällisesti lukea jonkun karppikirjan ennen kuin alat väittelemään? Esim Andreas Eenfeldtin Ruokavallankumous tai Annika Dahlqvistin kirjat on hyviä. Ja voit lukea myös ilman että alat karppaamaan ;)[/QUOTE]

Sitä varmaan ÄLLÖTTÄÄ pelkkä karppauksesta lukeminenkin, joten tuskin se voi. Ja sitä samaa aiheeseen tutustumista ennen väittelyyn ryhtymistä voisin suositella muutamille muillekin tässä ketjussa.. esim se joku shimmu vai mikä lie, jonka mielestä karppaus on idioottien hommaa.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24222957:
Karppaankohan mä sitten kuitenkin tavallaan,kun syön mahdollisimman vähän hiilareita..en vaan koskaan oo aatellut että karppaisin... :D
Sä olet salakarppaaja :D Mä en ole, vaikka lisättyä sokeria vältänkin ja käytän pääasiassa tummia viljatuotteita. Mutta mä syön niin suuret määrät marjoja ja hedelmiä, että karppaus on musta kaukana.

Yhteistyössä